کارشناس بازار سرمایه، گفت: متاسفانه در حال حاضر دولت مشکل کسری بودجه دارد و اگر نتواند نرخ دلار رو کنترل کند کشور در سال آینده در خوشبینانه ترین حالت۴۰ درصد تورم را در پیش دارد.

امین منصوری در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه میزان نرخ تورم سال آینده و عواملی که به آن بستگی دارد گفت: عوامل بسیاری بر تورم تاثیر گذار است که آن از جمله می توان به رشد نقدینگی ، کسری بودجه ، انتظارات تورمی ، نرخ ارز و شوک هایی که به سمت عرضه اقتصاد وارد می شود مانند قیمت نفت و بنزین اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از عوامل موثر در اقتصاد ایران بخش ساختارها و نهادها هستند که باید بتوانند درآمد و هزینه های خود را مدیریت کنند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اگرنگاهی به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه سال ۱۴۰۳ بیندازیم باتوجه به کسری بودجه دولت و سیاست های پولی که در پیش گرفته به نظر نمی رسد که دولت توانایی کنترل تورم را بتواند داشته باشد.

منصوری تصریح کرد : به احتمال بسیاری در سال آینده با تورم بالا رو به رو شویم و نرخ تورم برای سال ۱۴۰۳ را می توان حداقل ۴۰درصد در نظر گرفت و این در حالتی است که دولت بتواند نرخ دلار را ثابت نگه دارد و تغییرات بسیاری در این بخش را نداشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد مبحث قیمت بنزین یک معضل و فشار بزرگ برای دولت است و در سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا کند وشوک بزرگی بر اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر دولت مشکل کسری بودجه دارد و اگر نتواند نرخ دلار رو کنترل کند کشور در سال آینده در خوشبینانه ترین حالت۴۰ درصد تورم را در پیش دارد.