تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

در جنگ با چین، که در یک سوی اشتباه از کشور مصرف‌کننده‌ها یا بوروکرات‌ها به پایان می‌رسد، می‌تواند هزینه‌های سنگینی به دنبال داشته باشد.

 بلومبرگ بیزنس ویک در این شماره در گزارشی توضیحاتی در رابطه با جنگ تجاری میان چین و آمریکا ارائه می‌کند. به عنوان نمونه گروه لوته کره‌جنوبی را باید در نظر بگیریم که کار خرده‌فروشی و غذا را انجام می‌دهد و سال گذشته هدف چین در کمپین‌های بازرگانی علیه سیستم دفاعی موشکی مستقر در کره بود. بسیاری از مصرف‌کنندگان چینی مارک‌های کره‌ای را بایکوت کردند و تعدادی از فروشگاه‌های چینی هم تمام محصولات کره‌ای را از قفسه‌های خود خالی کردند. در این شرایط فروش خارجی لوته با توجه به آنچه که در چین اتفاق افتاد در سال ۲۰۱۷ با ۲۵ درصد کاهش روبه‌رو شد. چنین شرایطی برای آمریکا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، اما نکته اینجاست که در چنین شرایطی تنها طرف مقابل نیست که با زیان روبه‌رو می‌شود، بلکه طرف چینی هم زیان می‌بیند.

 

  • شماره ۲۶۰ هفته نامه بورس - صفحه۸