تدبیر خنور برای کنترل نوسانات ارزی بر روی محصولاتش

شرکت نور ایستا پلاستیک درباره دارایی های ثابت مشهود، صورت های مالی، نوسانات نرخ ارز و مواردی از این قبیل در عرضه اولیه شفاف سازی کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت نور ایستا پلاستیک از طریق مدیریت شرکت های فرعی، کنترل سطح موجودی مواد اولیه و همچنین تحلیل مستمر شرایط اقتصادی، ریسک ناشی از نوسانات نرخ ارز و آثار ناشی از آن را کنترل می کند.

اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی عرضه اولیه خنور منتشر شد. شرکت نور ایستا پلاستیک با نماد خنور(نوریستا) در فرابورس فعالیت داردبه این شرح است؛

۱-با توجه به سرفصل دارایی های ثابت مشهود گروه شامل ماشین آلات ، زمین، ساختمان و وسایل نقلیه که در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته است و با توجه به وقوع تغییرات با اهمیت در ارزش منصفانه دارایی های یاد شده نسبت به مبالغ دفتری آنها، شرکت برای تجدید ارزیابی بعدی چه برنامه ای در نظر دارد؟

برنامه ریزی های لازم در خصوص تجدید ارزیابی داراییهای ثابت مشهود مزبور در جریان می باشد. در صورت تغییرات با اهمیت در ارزش منصفانه به داراییهای فوق الذکر نسبت به مبلغ دفتری آنها . با رعایت استانداردهای حسابداری و قوانین و مقررات مالیاتی اقدامات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.
۲- با توجه به صورت های مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ اسناد مالکیت ساختمان های دفتر مرکزی هنوز به نام شرکت و گروه انتقال نیافته بود فرآیند انتقال سند مالکیت در چه مرحله ای است؟
ساختمان های دفتر مرکزی شرکت و گروه در تملک و تصرف کامل شرکت و گروه است و با توجه به اقدامات انجام شده فرآیند استاد مالکیت در مراحل نهایی بوده و قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه استاد مالکیت قطعی و به نام شرکت و گروه منتقل خواهد شد.
۳- شرکت با ریسک هایی همچون نوسانات نرخ ارز و قیمت های جهانی در زمینه قیمت مواد اولیه و قیمت بازار چگونه مقابله می کند؟
شرکت بخش عمده مواد اولیه مصرفی خود را در داخل کشور و از طریق شرکت های فرمی تامین می کند. لذا شرکت از طریق مدیریت شرکت های فرعی، کنترل سطح موجودی مواد اولیه و همچنین تحلیل مستمر شرایط اقتصادی، ریسک ناشی از نوسانات نرخ ارز و آثار ناشی از آن را کنترل می کند. همچنین با توجه به شرایط قراردادی با مشتریان عمده در صورت افزایش قابل ملاحظه هزینه های تولید از جمله مواد اولیه و سایر هزینه ها پس از ارائه گزارشات لازم نرخ فروش محصولات متناسب با افزایش هزینه های تولید تعدیل می شود.

۴- با توجه به اینکه محصولات شرکت قطعات کامپوزیتی خودرو ارتباط مستقیمی با آینده صنعت خودرو و عرضه و تقاضای آن دارد لذا افزایش تورم و نرخ ارز و کاهش قدرت خرید می تواند سبب کاهش تقاضای خرید خودرو در بازار و متعاقبا کاهش تقاضای خرید قطعات خودرو توسط خودروسازها شود. لذا شرکت برای مواجه با این ریسک چه تدابیری دارد؟
با توجه به اینکه صنعت خودرو یکی از صنایع استراتژیک در کشور بوده و بخش مهمی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده لذا علی الرعم نوسانات قابل توجه نرخ ارز در طی سال های اخیر تقاضا برای خرید خودرو همیشه بالقوه وجود داشته است.
علاوه بر مطالب فوق الذکر، شرکت و گروه اقدامات لازم در خصوص فعالیت در بازارهای متنوع را در دستور کار داشته که بخشی از پروژه ها به مرحمه اجرا رسیده است همچنین با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت های کشور در خصوص تولید و عرضه سوخت های فسیلی صنعت خودرو به ناچار در آینده نزدیک با جدیت بیشتری در زمینه تولید و عرضه خودروهای برقی فعالیت خواهد کرد و صنعت کامپوزیت با توجه به وزن مناسب و مقاومت آن سهم قابل توجهی در تولید خودروهای برقی خواهد داشت.
۵- با توجه به اینکه در حال حاضر شرکتهای ایران خودرو و سایپا مشتریان اصلی شرکت می باشند لذا شرکت برای تنوع تولید محصولات و بازاریابی و جذب مشتریان جدید چه برنامه هایی دارد؟

برنامه های جاری و آتی شرکت در خصوص تنوع محصولات و جذب مشتریان به تفصیل در امید نامه ارائه شده است. در حال حاضر شرکت و گروه در خصوص تولید و فروش قطعات کامپوزیت انواع خودرو های تجاری و پروژه های مترو حضور فعال داشته و فعالیت های مربوطه در حال توسعه میباشد. همچنین از برنامه های آتی گروه تولید قطعات و مواد کامپوزیتی در صنایع مختلف از قبیل برق و الکترونیک و راه و ساختمان کالاهای ورزشی و معماری است.
۶- در گزارش ارزشگذاری برای تمام روش های P/E ,DDM F FC و NAV وزن مساوی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است که این امر نیازمند توضیحات بیشتری است؟
۷- در گزارش ارزشگذاری در روش تنزیل سود نقدی ۸۰ درصد تقسیم سود در نظر گرفته شده است که در نظر گرفتن درصد بالای تقسیم سود نیازمند توضیحات بیشتری است؟
۸- در گزارش ارزشگذاری در روش های نسبی، نسبت P/E عدد ۶,۷ در نظر گرفته شده است این در حالی است که شرکت های هم گروه این صنعت دارای P/E عدد ۱۲,۰۹ میباشند که همین امر موجب می شود ارزش سهم شرکت در این روش از عدد ۱۸.۱۰۳.۳۹۳ میلیون ریال به ۳۲٫۴۲۳.۹۸۸ میلیون ریال تغییر کند لذا این امر نیازمند توضیحات بیشتری است؟
پاسخ در خصوص سوالات ۶ ۷ و ۸ مسئولیت تهیه گزارش ارزشگذاری با ارزشگذار محترم بوده و در همین خصوص خواهشمند است به گزارش ارزشگذار مراجعه شود.
کد خبر 495552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =