بازدهی مرکب ۴۶ هزار درصدی سورین

شرکت جوان سبدگردان سورین که در خردادماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری سهامی بورسیران را برعهده دارد.

به گزارش صدای بورس، شرکت جوان سبدگردان سورین که در خردادماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری سهامی بورسیران را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق، عملکرد آن‌ نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

صندوق سهامی بورسیران
صندوق سرمایه‌گذاری بورسیران، در تیرماه ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. در سال‌های گذشته مدیریت این صندوق برعهدۀ شرکت کارگزاری بورسیران بود و با تأسیس سبدگردان سورین مدیریت این صندوق نیز به این شرکت منتقل شد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۱۲ درصدی از ابتدای سال ۱۴۰۲، اکنون در مرز ۳،۲۰۰ میلیارد ریال قرار دارد.
بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» پرتفوی این صندوق را تشکیل می‌دهند و مدیران آن با تحلیلی که از بازار دارند طی یک سال گذشته پرتفوی صندوق را از سهم‌های شاخص‌ساز به سمت سهم‌های پرپتانسیل هم‌وزن سوق داده‌اند و هم‌اکنون می‌توان اذعان داشت که درصد سهم‌های شاخص‌ساز در این صندوق حدود ۵۵ درصد و ۴۵ درصد نیز سهم‌های هم وزن موجود است. با وجود افت ۲.۵۷ درصدی یک ساله شاخص کل، سطح بازدهی سالانۀ بورسیران بیش از ۲.۵ درصد است و در افق بلندمدت نیز طی حدود ۱۴ سال فعالیت، بازدهی مرکب ۴۶ هزار درصدی را در مقابل بازدهی ۲۳ هزار درصدی شاخص کل محقق ساخته است.

استراتژی‌های صندوق سهامی بورسیران
صندوق سرمایه گذاری در سهام بورسیران راه حلی ساده برای افرادی است که کد بورسی دارند و قصد سرمایه‌گذاری موفق با کمترین درگیری فکری و با صرفه‌جویی در زمان در بورس را دارند. ارزش واحدهای صندوق سهامی بورسیران به تناسب رشد ارزش سهام داخل پرتفوی آن رشد می‌کند و بازدهی آن متناسب با بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار و شاخص هم‌وزن است.
هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است. همچنین در صورتی که صرفه و صلاح صندوق ایجاب کند، صندوق در قبال دریافت کارمزد در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار مشارکت کرده، که در این صورت وجوه جمع‌آوری شده و سایر دارایی‌های صندوق، پشتوانه این تعهد خواهد بود با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود. انباشته شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: در ابتدا هزینه به کارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد.
ثانیا، ً صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق‌بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثاً، امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. با خرید صندوق سهامی بورسیران در دوران صعودی بازار بورس، از این رشد استفاده کنید و در دوران نزولی نیز اصل سرمایه خود را حفظ کنید.
در جدول مشروح عملکرد صندوق بورسیران را مشاهده می‌کنید.

بازدهی مرکب ۴۶ هزار درصدی سورین

شماره ۵۴۱ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 495529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =