عرضه سهام صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

محمود صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه هفتم توسعه، گفت که در این برنامه حکمی مبنی بر بازنگری و شفاف‌سازی اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گنجانده شده است. وی افزود که حتما ۸۰ درصد سهام این صندوق در بورس عرضه خواهد شد تا شفاف‌سازی کامل محقق شود.

به گزارش صدای بورس، وزیر آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آزمون اختصاصی تربیت معلم در اوایل اردیبهشت ماه برگزار شده است. وی گفت که نتایج اولیه این آزمون طی سه هفته آینده اعلام خواهد شد. همچنین، ۹۰ هزار نفر برای مصاحبه اولیه دعوت شده اند و در نهایت ۳۰ هزار دانشجو-معلم از میان این افراد برای جذب انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه نخستین بار است در کشور که کانون‌های ارزیابی با توجه به شیوه جدیدی که برای شناسایی معلمان ایجاد شده، بهترین معلمان کشور را برای شغل معلمی انتخاب می‌کنند افزود: آزمون دبیری و هنرآموزی ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و طی آن بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این آزمون با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ۲۵ هزار دبیر برای دوره متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جذب می شوند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نتایج آزمون یک ماه بعد اعلام می شود.

صحرایی درباره تغییرات اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باتوجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه حکمی گنجانده شده تا هم اساسنامه صندوق ذخیره بازنگری و شفاف شود هم اموال صندوق ارزیابی شود، ۸۰ درصد سهام صندوق در بورس عرضه می شود تا شفاف سازی انجام شود.

وی اظهار کرد: امانت معلمان در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است بنابراین باید به معلمان پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را جهت احیاء و ارتقای سرمایه معلمان به کار بگیرد.

حمایت پلیس از صندوق فرهنگیان

سردار رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همراه معاونان خود امروز با حضور در محل صندوق ذخیره فرهنگیان با دکتر احمدی مدیرعامل صندوق دیدار و تاکید کرد صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور نیازمند حمایت همه جانبه می باشد تا بتواند درفضایی آرام، امن و شفاف با قوت و قدرت برنامه های خود را جهت بهبود و توسعه و جهش این مجموعه پیش ببرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا همچنین با تقدیر از تدابیر و سیاست های تیم مدیریتی جدید در حوزه شفاف سازی، نظارت پذیری و فسادستیزی تصریح کرد پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تمام توان و امکانات خود برای کمک به صندوق ذخیره، در جهت صیانت از منافع و حقوق فرهنگیان آمادگی دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عیار اقتصادی است تاکید کرد باید به صورت جهادی به مقابله با این پدیده برویم و در این مسیر، برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های کاری پلیس امنیت اقتصادی است.

سردار رحیمی اساسی ترین هدف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی را استقرار نظم، امنیت و اطمینان خاطر برای فعالان این حوزه ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند که با همه وجود سختی‌ها در این حوزه خوش درخشیده‌اند و در این عرصه مجاهدانه ایستاده‌اند.

محسن احمدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سردار رحیمی و معاونان در صندوق ذخیره فرهنگیان و اعلام حمایت ایشان از برنامه ها و پروژه های اقتصادی و تولیدی شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از راهبردهای مهم صندوق در دوره جدید را کنترل و نظارت حداکثری و هوشمند بر فعالیت‌ شرکت ها اعلام کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برنامه های دوره مدیریت جدید برای ایجاد شفافیت حداکثری، تعیین تکلیف شرکت های زیان ده، زمینه سازی ورود شرکت ها به بورس اوراق بهادار و انجام نظارت هوشمند، راه اندازی فاز اول سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان با نام سامانه پنجره در هفته معلم را خاطرنشان کرد و گفت: این سامانه در راستای یکپارچگی سازمانی، انضباط مدیریتی، نظارت حداکثری و در یک کلام شفافیت فعالیت ها و اقدامات، شروع به کار کرده و امیدواریم در آینده نزدیک به سامانه هوش تجاری(BI) منجر گردد.

وی با استقبال از اظهارات سردار رحیمی درخصوص حمایت از برنامه های تحولی و نظارتی و کمک به رونق صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد صندوق یک امانت نزد ماست و ملاک ما برای فعالیت در صندوق سلامت، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و شایستگی های تخصصی می باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 495463

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تسهیل مسیر صندوقهای سرمایه گذاری

    تسهیل مسیر صندوقهای سرمایه گذاری

    طبق قانون جدید تامین مالی، هرگونه نقل‌وانتقال دارایی به شرکت‌های سهامی طرح (پروژه)، صندوق‌های تأمین مالی زمین ساختمان املاک و مستغلات از اشخاص مؤسس آن‌ها و بالعکس مشمول نرخ مالیات صفر شده است.

  • ۳ صندوق نیکوکاری در آستانه ورود به بازار

    رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری خبر داد:

    ۳ صندوق نیکوکاری در آستانه ورود به بازار

    رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه که دارای ویژگی نیکوکارانه هستند، ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری است. همچنین سه صندوق سرمایه‌گذاری مجوز موافقت اصولی خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند که در حال گذراندن مراحل مربوط به تأسیس، پذیره‌نویسی و فعالیت خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =