مجلس هم به بورس بی اعتنایی کرد

امروز مقرر بود در صحن علنی مجلس درخصوص یکی از مهم‌ترین ابهامات بازار سهام تصمیم ‏گیری شود، اما این مهم به دلایل نامعلومی از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد.و به نظر می رسد مجلس نیز همچون دولت اهمیت چندانی به وضعیت اسفبار بورس نمی دهد.

امروز مقرر بود در صحن علنی مجلس درخصوص یکی از مهم‌ترین ابهامات بازار سهام تصمیم‏گیری شود، شاید حل و فصل این موضوع، در حکم پایانی بر مسیر نزولی چند روزه نماگر اصلی بازار سهام باشد. اما این مهم به دلایل نامعلومی از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد.و به نظر می رسد مجلس نیز همچون دولت اهمیت چندانی به وضعیت اسفبار بورس نمی دهد.

بر اساس نظر کارشناسان و مسئولین عالی رتبه دولت، این بند مالیاتی، مشارکت مردم را هدف قرار داده است و در حکم مانعی برای تحقق شعار سال که همانا جهش اقتصادی با مشارکت مردم است، عمل خواهد کرد.

در صورت عدم اصلاح این تبصره، ممکن است شرکت‌های کوچک مشمول سقف ۵۰۰ میلیاردی معافیت مالیاتی شوند، اما سود شرکتهای بزرگ که عمدتا متعلق به سهامداران سهم عدالت و صندوقهای بازنشستگی است از این محل ۸۰ همت کاهش خواهند یافت.

فعالان بورسی و اقتصادی درخصوص اصلاح این بند اتفاق نظر دارند و معتقدند که در صورت عدم اصلاح این بند، علاوه بر ایجاد اخلال در تامین مالی شرکت‌ها بخش خصوصی و دولت، بازار سهام نیز به شدت متضرر خواهد شد.
انتظار فعالان اقتصادی این است که بند «س» تبصره۶ قانون بودجه که یکی از داغ‏ترین اخبار محافل و رسانه‌های اقتصادی بوده، در طی عمر کاری مجلس فعلی اصلاح شود.

احسان مرادی کارشناس بازار سرمایه

کد خبر 495385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =