تامین مالی بیمه ای ها از بورس؛سیاست برد_برد

مدیر عامل تامین سرمایه امید از ورود صندوق های بخشی بیمه به بازار بورس استقبال کرد و گفت: تامین مالی صنعت بیمه از مسیر بازار سرمایه باعث افزایش ارزش معاملات و عمق بازار می شود.

محسن موسوی در گفت و گو با« صدای بورس» در خصوص تامین مالی شرکت های بیمه از طریق بازار سرمایه گفت: صندوق های بیمه برای پوشش ریسک خود دربخش های مختلف از جمله ملک سرمایه گذاری می کنند اما با تامین سرمایه خود از طریق ورود بازار سرمایه افزایش و سرعت نقد شوندگی خود را تضمین کنند همچنین با رشد بازار می توانند سرمایه خود را پوشش دهند.
وی ادامه داد: همچنین مبحث پوشش ریسک که جزو اولویت‌های اصلی شرکت های بیمه است را می توانند با سرمایه گذاری در بازار سرمایه از طریق شیوه های غیر مستقیم و صندوق‌های بخشی داشته باشند چرا که شرکت‌های بیمه ای امکان ورود و سرمایه گذاری در دلار و ارز را ندارند و می‌توانند در صنایع دلار محور بورسی سرمایه گذاری کنند.
مدیرعامل تامین سرمایه امید بیان کرد: صندوق های بخشی که توانسته اند برای تامین مالی صنعت بیمه از سازمان بورس مجوز دریافت کنند اتفاق خوبی است چرا که نه تنها باعث تنوع در سرمایه گذاری این شرکت ها می شود بلکه هرچه ورود منابع این شرکت ها به بازار سهام بیشتر باشد به افزایش ارزش معاملات و عمق گرفتن بورس کمک می کند.
موسوی اظهار داشت: باید توجه داشت ابزار ها یی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد محدود است و هرچه این ابزارها بیشتر توسعه یابند وصنعت های بیشتری به بازار سرمایه ورود کنند باعث رشد ارزش معاملات و بهبود بازار می‌شود.

کد خبر 495384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =