۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
آغاز معاملات پساب در بورس انرژی

علی نقوی در نخستین روز از آغاز معاملات پساب در بورس انرژی ایران، مهم‌ترین مزایای عرضه پساب در بورس انرژی را شفافیت، کشف نرخ در بازاری عادلانه و ایجاد امکانی برای خرید صنایع متعدد کوچک، متوسط و بزرگ عنوان کرد و نخستین پساب به همت شرکت فاضلاب تهران عرضه شد.

به گزارش صدای بورس،نخستین عرضه پساب در بورس انرژی ایران از امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه با ۲ عرضه از سوی شرکت فاضلاب تهران آغاز شد و به گفته مدیرعامل این بورس طی این معامله یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب بازچرخانی شده به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

علی نقوی با بیان اینکه انواع روش‌های عرضه برقرار در بورس انرژی برای عرضه پساب نیز قابل اجراست، گفت: نخستین عرضه در بازار فیزیکی انجام گرفت که بر اساس آن ۱۰ میلیون متر مکعب پساب برای مصارف صنعتی و کشاورزی از سوی شرکت فاضلاب تهران با قیمت پایه ۱۶۰ هزار ریال عرضه شد ضمن آنکه امکان عرضه سلف پساب نیز در بورس انرژی ایران وجود دارد و امیدواریم که عرضه‌کنندگان بسته به نیاز در گام‌های بعدی از این مدل‌ها نیز استفاده کنند.

مدیرعامل بورس انرژی ایران راه‌اندازی بازار آب و پساب و امکان‌پذیری عرضه پساب در این بازار را به عنوان پروژه‌ای که از سال ۱۴۰۱ در بورس انرژی ایران با همکاری وزارت نیرو پیگیری شد عنوان کرد و یادآور شد: به شکل تاریخی پساب به شکل مزایده به صنایع بزرگ واگذار می‌شد؛ اما با پذیرش آن در بورس انرژی ایران این امکان به وجود می‌آید که سایر صنایع و به‌خصوص واحدهای کوچک و متوسط نیز در چهارچوب بازار سرمایه نسبت به خرید پساب و دریافت آن اقدام کنند.

منبع: بورس انرژی ایران

کد خبر 495314

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه «پساب» در بورس انرژی آغاز شد

    عرضه «پساب» در بورس انرژی آغاز شد

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در چارچوب اجرای سیاست‌های وزارت نیرو برای حفظ منابع آبی و ایجاد منابع پایدار آب به منظور توسعه صنایع، واگذاری پساب از طریق بورس انرژی برنامه‌ریزی شده است و در فضایی رقابتی برای نخستین بار پساب در بورس انرژی عرضه می‌شود.

  • ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع در اوپک شد

    ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع در اوپک شد

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش «دورنمای انرژی» خود، از افزایش تولید نفت و سوخت‌های مایع دیگر ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =