۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
بازار جهانی طلا در انتظار صعود

در بین بازارهای موازی بیشترین رالی حرکتی قیمت به بازار طلای جهانی متعلق خواهد بود چرا که طلای جهانی، به صورت بنیادی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد خواهد داشت...

در بین بازارهای موازی بیشترین رالی حرکتی قیمت به بازار طلای جهانی متعلق خواهد بود چرا که طلای جهانی، به صورت بنیادی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد خواهد داشت. روند حرکتی بقیه بازارهای ایران هم با سیاست های بانک مرکزی تا قبل از انتخابات آمریکا مرتبط می‌شود به عبارتی در صورت موفقیت ترامپ سناریوهای اقتصادی تغییرات مثبت و منفی ایجاد ولی قبل از این تاریخ طبق سناریوهای بانک مرکزی وارد فاز ۳۰ درصد می‌شود.
در حالت خوشبینانه بازارها حتی بازار سرمایه در همین حدود توانایی رشد را دارند و رقابت بیش از این را نخواهیم دید ولی اگر ترامپ رئیس جمهور شود شاهد حرکت روبه بالا حتی مقطعی تا زمان تعیین سیاست آمریکا خواهیم بود.
رویکرد نقطه‌ای به جایگاه بازارها در زمره پیشگویی قرار می‌گیرد. مسئله مهم ساختار سرمایه افراد و همینطور بر اساس نقدینگی است که بر اساس چه ساختاری چه پولی را حفظ می‌کنند به عنوان مثال از سال گذشته مشخص بود که طلای جهانی رشد خواهد داشت ولی اینکه این رشد چقدر ادامه پیدا کند متفاوت است و به کاهش نرخ بهره و سیاست های فدرال رزرو در آمریکا مربوط می‌شود. بنابراین انتخاب برنده بین بازارها پیشگویی به حساب می آید که کار درستی هم نیست اما اینکه ازساختارسرمایه دارایی برای حفظ آن دارایی و بازده آن استفاده کند مبحث دیگری خواهد بود.

  • پیمان مولوی کارشناس بازار
  • شماره ۵۴۰ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 495035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =