۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
اهمیت یک روز خاص 

در جهان امروز، تقریبا هر موضوع مرتبط با حیات بشر در حوزه‌های مختلف با یک روز خاص شناخته و معرفی می‌شود.

در جهان امروز، تقریبا هر موضوع مرتبط با حیات بشر در حوزه‌های مختلف با یک روز خاص شناخته و معرفی می‌شود. به بیان دیگر، برای همه رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و حتی برای گیاهان، جانوران و پدیده‌های طبیعی یک روز خاص تعیین و نامگذاری شده است. اهمیت این نامگذاری‌ها از آن جهت است که نقش و جایگاه یک رویداد یا پدیده را در زندگی بشر مورد توجه و تاکید قرار می‌دهد.
تعیین روز جهانی برای یک موضوع، تلاشی است جهت جلب توجه جهانیان و دعوت از آنان برای اندیشه درباره اهمیت، نقش و جایگاه آن موضوع در زندگی انسان امروز. چنین اتفاقی همچنین فرصتی است برای کارشناسان، تحلیلگران و متولیان موضوع مورد اشاره تا به طرح دیدگاه‌های خود درباره آن بپردازند. بی‌شک تعیین یک روز خاص برای رویدادها و مسائل مهم بشری به هم‌افزایی جهت تقویت جایگاه و افزایش توجه جهانی به آن منجر می‌شود. رویدادهای مالی، تجاری و کسب‌وکارها نیز از جمله مسائل مهم به شمار می‌روند که در این زمینه می‌توان به هفته سرمایه‌گذار اشاره کرد.
در سی‌وهشتمین نشست فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) که آبان ۱۴۰۲ در آلماتی، پایتخت قزاقستان برگزار شد، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در طرحی ابتکاری، پیشنهاد تعیین یک روز ویژه تحت عنوان «روز جهانی کارگزار» را ارائه کرد. عظیم ثابت در تبیین این طرح ابتکاری گفت: پیشنهاد ایران برای ثبت «روز جهانی کارگزار» با هدف ایجاد هم‌افزایی بین کارگزاران بورس و اوراق بهادار عضو فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی و کارگزاران بورس‌های جهان، همچنین کمک به کنشگران بین‌المللی این صنعت برای اطلاع از تازه‌ترین دستاوردها، راهکارهای ارائه‌شده برای حل مشکلات و هم‌فکری جهت حل مسائل صنعت مالی جهان مطرح شده است. وی همچنین این پیشنهاد را در قالب نامه‌ای به کنستانتین سارویان، دبیرکل فیاس ارائه کرد.
با تعیین یک روز جهانی برای صنعت کارگزاری، فعالان این حوزه می‌توانند برای یک روز مشخص به معرفی و ارائه توانمندی‌های خود بپردازند. در چنین روزی می‌توان به تبادل ایده‌ها جهت رونق و توسعه فعالیت‌های تخصصی پرداخت و به کارگزاران بورسی سراسر جهان برای ادامه فعالیت، انگیزه داد. چنین رویدادی می‌تواند به افزایش سطح دانش فعالان حوزه کارگزاری و صنعت مالی منجر شود. امید است با تعیین چنین روزی به رونق صنعت کارگزاری و فعالیت‌های مالی کمک کنیم.

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار
  • شماره ۵۳۵ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 491996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =