موفقیت‌های دو ساله بیمه دانا به زبان آمار

شرکت بیمه دانا در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۲ در شاخص تولید حق بیمه، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ درصد رشد به ثبت رسانده است.

به گزارش صدای بورس، طبق آمار استخراج شده از شاخص‌های عملکردی این شرکت منتهی به سال ۱۴۰۱ و ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ و مقایسه آن با سال منتهی به ۱۴۰۰، نشانگر رشد کم‌سابقه این شرکت در شاخص تولید حق بیمه و تثبیت ۱۴ درصد از سهم بازار بیمه کشور در سال جاری است.

بیمه دانا در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ در شاخص تولیدحق بیمه مبلغ ۸۶.۶۳۰.۰۰۰ میلیون ریال، در سال ۱۴۰۱، ۲۰۶.۱۰۸.۰۰۰ میلیون ریال و در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده که حاکی از رشد۲۳۵ درصدی ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ می باشد.

بر اساس این گزارش، سهم بازار این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود۷ درصد، درسال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲ درصد و در ۱۰ ماهه سالجاری نیز به ۱۴ درصد رسیده که نشان می‌دهد نسبت به سال۱۴۰۰ حدود ۸۱ درصد افزایش یافته است.

نسبت خسارت نیز که در سال ۱۴۰۰، ۷۷ درصد بود، در سال۱۴۰۱ به ۵۲ درصد و در ۱۰ ماهه امسال نیز به ۵۳.۷ درصدکاهش یافته که در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰ چیزی در حدود۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ضریب خسارت سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۲ درصد، سال ۱۴۰۱، ۷۹ درصد و ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز ۷۶ درصد گزارش شده که حاکی از کاهش ۳۲ درصدی ضریبخسارت نسبت به سال ۱۴۰۰ می باشد.

بیمه دانا در حال حاضر با دارا بودن ۸۰ شعبه، ۲۲۸۴ کارمند و۳۲۵۰ نماینده، با نرخ توانگری مالی ۱۱۰ درصد، به عنوان اولینشرکت بیمه خصوصی با ۵۰ سال سابقه درکشور، به فعالیت خودادامه می‌دهد.

گفتنی است: کل ذخایر این شرکت در ۱۰ ماهه امسال به رقم۲۵۱.۴۷۹.۸۴۸ میلیون ریال رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر۱۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیمه دانا همچنین با سرانه تولید ۱۲۶.۹۷۰ میلیون ریال در سالجاری و با افزایش ۲۴۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰، علاوه برحفظ بازار و دستیابی به رشد پایدار، موجب ارزش آفرینی و حفظارزش شرکت در صنعت بیمه و بازار بورس نیز شده است.

لازم به ذکر است که جمع دارایی‌های بیمه دانا در حال حاضر، ۳۶۱.۳۰۵.۵۷۳ میلیون ریال است که نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر۲۳۹ درصد رشد یافته است.

کد خبر 488307

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =