بورس امروز چگونه آغاز و تمام شد؟

بورس تهران در آخرین روز هفته ۱.۵ دردص ریزش کرد و شاخص به یک میلیون و ۵۴۶ واحد رسید و تا آخرین ساعت این ریزش ادامه پیدا کرد و قرمز تمام شد.

به گزارش صدای بورس،‌ روز چهارشنبه با شروع معاملات بازار سهام شاخص کل بازار ۱٫۵ درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۵۴۶ واحد رسید. امروز هم عرضه بر تقاضا برتری داشت، برخی صف‌های فروش جمع شدند و به نظر می‌رسید امروز بازار سهام رو به تعادل حرکت کرد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد ریزش کرد.

از دیگر ماجراهای روز چهارشنبه بورس این بود که امروز نیز بیشترین تقاضاها مربوط به عرضه‌های اولیه بپیوند و ولپارس بود و بیشترین عرضه دوباره مربوط به نمادهای خودرویی مانند خگستر بود.

نقش پررنگ حقیقی‌ها در جمع‌آوری صف‌های فروش امروز، قابل توجه بود، در گروه فلزات اساسی نماد کاوه با افزایش تقاضا صف خرید داشت و محصولات شیمیایی بیشترین تعداد صف خرید در میان صنایع بزرگ را دارا بودند. آریا، نوری، زاگرس، پارس، شغدیر از جمله نمادهایی بودند که صف خرید داشتند.

در صنایع کوچک استقبال از دماوند، پتایر، چکاپا در دقایق نخست قابل توجه بود،‌ همچنین ثبت سفارش برای خرید عرضه اولیه ثامید از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۱ امروز نیز ادامه داشت. به نظر می‌رسید پس از خبر استفاده از ۱ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس مجدد بازار رو به تعادل در عرضه و تقاضا حرکت کند.

البته این خبر هم در نهایت موجب نشد که بورس سبزپوش به کار خود خاتمه دهد،‌ در نهایت هم شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۱۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز قرمز پوش شد و با افت ۵ هزار واحدی، ۴۲۶ هزار و ۹۸۰ واحد ثبت شد. شاخص کل فرابورس نیز ۱۶ هزار و ۴۸۹ واحد را ثبت کرد.«فولاد»، «اخابر» و «حکشتی»سه نماد با بیشترین اثر منفی بر شاخص بودند.

ارزش و حجم معاملات در بورس ۱۰,۶۴۸ میلیارد تومان و حجم معاملات ۸.۲ میلیارد سهم بود و در فرابورس نیز ارزش معاملات ۳,۰۸۱ میلیارد تومان و حجم معاملات به ۱.۶ میلیارد سهم رسید.

کد خبر 416315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =