۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
قیمت شکر ارزان می شود؟

این روزها شکر فله‌ای با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرده است که قیمت شکر تا چند روز آینده به ثبات برسد.

به گزارش صدای بورس،نافزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام، دو دلیلی است. که مسعود امراللهی مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، افزایش قیمت شکر تصفیه شده. را به آن نسبت داد.

افزایش قیمت شکر تصفیه شده در حالی صورت گرفت. که این کالای اساسی در آخرین فهرست منتشر شده. کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی قرار داشت.

به گفته مسعود امراللهی، «بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید شکر سفید. درب کارخانه با محاسبه ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و قیمت مصرف کننده. شکر فله هم به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد. افزایش در نظر گرفته شده در حالی است که پیش از این، قیمت شکر درب کارخانه ۲۵ هزار و پانصد تومان بود که با این شرایط می‌توان گفت قیمت جدید شکر (درب کارخانه) نسبت به سال قبل رشدی حدود ۵۱ درصدی داشت.»

هر کیلوگرم شکر درب کارخانجات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان

پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانجات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با یک درصد ارزش افزوده با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار بنکداران مواد غذایی قرار می‌گرفت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

بر اساس مطلبی که اکوایران پیش از این اعلام کرده بود، امراللهی درباره قیمت شکر گفته بود: «در وزارت جهاد کشاورزی در کل زنجیره از تأمین و تولید تا توزیع، نظارت ویژه‌ای بر شکر انجام خواهد شد تا اگر مشکلی ایجاد شد حل شود. امیدواریم تا یک هفته ۱۰روز آینده بازار شکر به ثبات قیمتی برسد.»

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 495636

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فرمول جدید دولت برای اجرای مجدد طرح کالابرگ

    فرمول جدید دولت برای اجرای مجدد طرح کالابرگ

    با توجه به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به‌مدت سه ماه و در برگیریِ ۶۰ میلیون نفر، این احتمال وجود دارد که دولت بخواهد مجدداً آن را عملیاتی کند.

  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت

    ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت

    گمرک اقدام به انتشار ۱۰۰ واردکننده و صادرکننده اول کرده که اقدامی بی‌سابقه در جهت ارتقای شاخص شفافیت محسوب می‌شود اما پیشنهاداتی مبنی بر انتشار ۱۰۰ شرکت دوم فهرست و انتشار آمار مربوط به دو سال گذشته برای تکمیل این اقدام مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =