رکود در بازار لوازم خانگی/ قیمت‌ها در سال جاری تغییر نکرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه در سال جاری هیچ شرکتی افزایش قیمت نداشته، از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و انتقاداتی هم نسبت به وضعیت فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی مطرح کرد.

به گزارش صدای بورس،نعباس پازوکی از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: نظارتی بر تبلیغات واحدهای بزرگ فروش قسطی در صداوسیما وجود ندارد، چرا که برخی از واحدها تبلیغات عوام‌فریبانه کرده و اعلام می‌کنند که مشتریان می‌توانند به قیمت سال گذشته کالای مورد نیاز خود را بخرند.

وی افزود: تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت به تولید کنندگان لوازم خانگی داده نشده، بنابراین افزایش قیمتی اعمال نشده که چنین تبلیغاتی انجام شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با توجه به اینکه تولیدکنندگان در سال جاری هنوز قیمت‌های خود را تغییر نداده‌اند اصناف هم در بازار افزایش قیمتی نداشتند و هنوز کالاها را به قیمت سال گذشته عرضه می‌کنند. از طرف دیگر این واحدهای بزرگ قسطی تا ساعت دو بامداد اجازه فعالیت دارند و این در حالی است که اصناف باید ۹ شب تعطیل کنند.

پازوکی با بیان اینکه مشخص نیست چه سازمانی به این واحدها اجازه ارائه ضمانت قیمتی داده است، تصریح کرد: شاهد گرانی کالا هستیم و نه گرانفروشی؛ در اصل با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش هزینه‌های مغازه‌داران و همچنین کاهش قدرت خرید مردم هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی روز شنبه ممکن است منجر به کاهش رفت‌وآمد و تشدید رکود در بازار شود؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی قرار نیست روز شنبه تعطیل باشند، احتمالا این تعطیلی اثر منفی بر اصناف نداشته باشد و نارضایتی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این نکته که در سال جاری هیچ شرکتی افزایش قیمت نداشته، تصریح کرد: اما باید توجه کرد که نرخ ارزی که به تولید کنندگان داده می‌شود افزایش یافته و بیش از دو ماه است که ارز به آنها اختصاص داده نشده است. از طرف دیگر در اوایل سال جاری قیمت فولاد ۲۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 495634

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تغییری در تعربه برق ۱۴۰۳ نداریم

    تغییری در تعربه برق ۱۴۰۳ نداریم

    مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نخواهد داشت، گفت: تعرفه‌های برق در آبان‌ ماه سال گذشته اصلاح شد و ۸۰ درصد مشترکان که کمتر از الگو مصرف می‌کنند، با تغییر چندانی در قبوض خود مواجه نیستند.

  • سهم ۱۰ درصدی پوشاک از قاچاق

    سهم ۱۰ درصدی پوشاک از قاچاق

    سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، گفت: بخشی از لوازم خانگی کره‌ای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزرهای کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان در فروشگاه‌های اینترنتی هم ادعای تقلبی بودن کالاها را تایید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =