افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی‌پذیرشدن اقتصاد

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعتماد سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد محقق می‌شود.

به گزارش «صدای بورس»، شهباز حسن‌پور با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به منظور تحقق شعار سال همه کارگزاران و فعالان اقتصادی باید در راستای شفاف‌سازی بیشتر گام بردارند.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال باید بیش از گذشته به حضور و مشارکت مردم در حوزه تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس توجه کرد چرا که حضور مردم یک ضرورت است.

ایجاد ابزارهای مالی مورد نیاز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به جهش تولید در کشور، اظهار داشت: یکی از اهداف بازار سرمایه در تحقق شعار سال، توسعه ابزارهای مالی مورد نیاز به منظور جذب سرمایه‌گذاران خرد و کلان با هدف هدایت سرمایه‌ها به سمت واحدهای تولیدی است.

حسن‌پور افزود: از سوی دیگر، بازار سرمایه جهت فرهنگسازی می‌تواند با کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله صدا و سیما اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای سهامداران کند چرا که لازمه ورود سهامداران تازه وارد به بورس، کسب آگاهی لازم برای شناخت بازار، ریسک‌های آن و استفاده از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

جذب سرمایه‌ با صندوق‌های سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که مردم را باید نسبت به بورس آشناتر کرد، افزود: به طور قطع بورس یکی از ۵ فاکتور مهم برای تحقق شعار سال است چرا که بخش عمده‌ای از مردم در بورس سهامدار هستند. البته با اقدامات به موقع و قابل توجه مدیران بورس طی سال‌های گذشته شاهد عملکرد مثبت بورس در بخش‌های مختلف هستیم به‌طوری که زمینه برای جذب سرمایه‌ از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم‌تر شده است.

وی گفت: امید می‌رود دولت و مجلس گام‌های بیشتری به منظور حمایت از بازار سرمایه بردارند و البته کار مجلس در این میان سخت‌تر است چرا که مردم از مجلس انتظار بیشتری برای حمایت دارند.

مولفه‌های جلب اعتماد مردم

حسن‌پور با بیان این که همه مشکلات بابت چند نرخی بودن ارز و عدم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد است، گفت: بر این اساس، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد، ثبات قوانین و عدم تغییر قوانین بلندمدتی که در گذشته تصویب شده، از جمله مولفه‌های مورد نظر برای جلب اعتماد مردم از سوی حاکمیت است. در واقع سرمایه‌گذاران بر اساس تصویری که از آینده و در سایه ایفای تعهدات دولت‌ها ایجاد می‌شود نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: برای مشارکت طیف گسترده‌ای از مردم در اقتصاد و رونق تولید، باید بسترهای لازم فراهم شود. برای نمونه، حاکمیت باید با پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد نسبت به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران گام بردارد تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

منبع/ سنا

کد خبر 495524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =