بورس چه زمانی صعودی می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در وحشت فروش قرار دارد ،صعود بورس را منوط به رشد نرخ ارز نیمایی دانست.

پویان مظفری در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: متاسفانه شاخص کل بورس روند خوبی را پیش نگرفته و در یک دور منفی قرار دارد همچنین در چند روز متوالی است که بازار سرمایه روند نزولی را سپری می کند.

وی با بیان اینکه بازار برای رشد نیازمند محرک است ، افزود: ریزش روز های اخیر منطقی نبوده است،احتمال می رود بازار سرمایه بتواند در یک دوره کوتاه مدت ۲ میلیون ۱۵۰ هزار واحد تا ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحد صعودی شود.

وی اظهارداشت :در چند روز گذشته سامانه نیما افزایش قیمتی را شاهد نبود که این امر موجب بدبینی نسبت به رشد سود سازی شرکت های بورسی شده است طی دوماه گذشته بازار ساز سامانه نیما (دولت) سبب رشدنرخ نیما از ۳۹ هزار تومان تا ۴۲هزار تومان شد و به نسبت باقی بازار ها افزایش خوبی را شاهد بوده ایم.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت : طی روز های آتی اگر دلار نیما رشد کند تاثیر بسزایی بر صنایع بورسی دلار محور خواهد داشت،باید به این نکته توجه داشت اگربه دنبال صنایع پیشتاز در بازار سهام هستیم باید نیم نگاهی به سامانه نیما داشته باشیم

مظفری ادامه داد: همچنین امکان ورود پول هوشمند حقیقی و ریسک پذیر در یک گروه خاص وجود دارد اما شناسایی این پول بسیار سخت و قابل تحلیل نیست ، نرخ نیما اگر رشد کند در ابتدا صنایع فلزات اساسی ، پتروشیمی و پالایشی ها می توانند پیشتاز باشند و یک فضای صعودی دیگر در بازار سهام را شاهد خواهیم بود.

کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد : قیمت دلار نیما می تواند تا عدد ۴۸ هزار تومان برسدو همچنین رشد شاخص نیز به این سبب ۵۰۰ هزار واحد رشد داشته باشد.

ترس سه گانه در بازار

وی ادامه داد : در شرایط فعلی بازار سرمایه در وحشت فروش قرار دارد و این ترس در مسائل مالیاتی و نرخ بهره بالا وعدم رشد نرخ سامانه نیما مشهودتر است.

مظفری با تاکید براینکه ترس سه گانه بر بازار سرمایه حاکم است، گفت: دولت در مسائل مالیاتی و از طریق بانک مرکزی برکاهش سود سازی شرکت ها ، رشد نرخ بهره که باعث خروج پول ازبازار سرمایه شده و ورود آن به سمت صندوق های درآمد ثابت و جلوگیری از رشد نرخ سامانه نیما از جمله عواملی است که بر بورس حکمرانی می کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی می شود پیش بینی کرد که در روز های آینده برای بازار سهام چه اتفاقی می افتد که به یک ارزش معاملات بالا و مناسبی دست یافته باشیم در شرایط فعلی بازار روند ندارد و اینکه بخواهد یک ریزش و رشد عجیبی را داشته باشد دور از ذهن است.

کد خبر 495428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =