مجلس به هدف خود از تصویب قانون واردات نرسید

واردات خودرو به کشور همچنان در حد حرف و باقی مانده به صورت گسترده انجام نشده است. با اینکه قرار بود واردات خودرو تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ها در بازار بگذارد، با این حال روند واردات قطره‌چکانی تاثیری بر این بازار نگذاشت.

به گزارش صدای بورس، عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.

هدف مجلس از قانون واردات خودرو چه بود؟ آیا به این هدف دست پیدا کرد؟

هدف مجلس از تصویب آزاد شدن واردات خودرو این بوده که پس از وارد شدن خودرو به کشور، کیفیت خودروهای داخلی ارتقا پیدا کند و یک بازار رقابتی برای خودروسازهای داخلی ایجاد شود و وقتی خودروسازان داخلی ببینند که خودروهای با کیفیت‌تر خارجی با مدل‌های بالاتر و مصرف سوخت کمتر در کشور تردد می‌کنند، تمام تلاش خود را خواهند کرد تا خود را با آن‌ها هماهنگ کنند.

آیا کیفیت خودروها تغییری کرد؟ رویکرد خودروسازان به مساله کیفیت چگونه بوده است؟

درحال‌حاضر از نگاه خودروساز داخلی، کیفیت خودرو آن چیزی است که آن‌ها تعریف می‌کنند، در حالی که در دنیای امروز کیفیت خودرو آن چیزی نیست که کارخانه‌دار یا بنگاه‌دار تعریف می‌کند و کیفیت آن است که مشتری تعریف کند. به عبارتی کیفیت خوب را مصرف‌کننده تایید می‌کند و کالایی که امروز دست مصرف‌کنندگان ما قرار دارد، آن کیفیت را ندارد.

درحال‌حاضر تقاضای نمایندگان مجلس این است که خودروساز داخلی مطابق با خودروهای روز دنیا، کیفیت خودروها را برای مشتری‌ها تامین کند. از دولت و وزارت صمت و آقای علی‌آبادی که انسانی دغدغه‌مند در این حوزه است، انتظار داریم روند ترخیص خودروها سریع‌تر انجام شود تا هم کام مردم شیرین شود و هم خودروسازهای داخلی متوجه این داستان‌ها شوند.

آیا با ورود این خودروها به بازار، شاهد تغییری در قیمت ها در بازار خواهیم بود؟

آن زمان که بحث مصوبه واردات خودروهای خارجی مطرح بود، یک فضایی در کشور به وجود آمد که هم قیمت خودروهای خارجی و هم داخلی موجود در کشور مقداری فروکش کرد، بنابراین این قضیه هم بر قیمت خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: عصر خودرو

کد خبر 495310

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =