تداوم سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار کریپتو

برای نخستین بار از اواخر سال ۲۰۲۲ صنعت کریپتوکارنسی شاهد ورود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جدید بود.

به گزارش صدای بورس به نقل از کوین تلگراف، در ماه آوریل سرمایه‌گذاری جسورانه کریپتویی برای دومین ماه پیاپی به بیش از یک میلیارد دلار رسید. در این ماه، ۱۶۱ مورد سرمایه‌گذاری به ثبت رسید که مجموع ارزش آنها معادل ۱.۰۲ میلیارد دلار بود. البته این رقم نسبت به ماه مارس اندکی کاهش نشان می‌دهد. در ماه مارس، تعداد ۱۸۶ مورد سرمایه‌گذاری به ارزش کل ۱.۰۹ میلیارد دلار به ثبت رسیده بود.

با این حال، این نخستین بار از نوامبر ۲۰۲۲ است که بازار کریپتوکارنسی به مدت دو ماه پیاپی شاهد ورود بیش از یک میلیارد دلار نقدینگی بوده است. نمودار ۱ میزان ورود سرمایه به بازار کریپتوکارنسی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه آوریل را نشان می‌دهد.

تداوم سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار کریپتو

آمارها نشان می‌دهند که در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ بازار کریپتوکارنسی موفق شد در مجموع بیش از ۳.۶۷ میلیارد دلار تامین مالی انجام دهد. از جمله بزرگترین موارد تأمین مالی این بازار می‌توان به ۴۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شرکت بلک‌راک برای شرکت Securitize (توکنایزکننده دارایی‌های واقعی) و سرمایه‌گذاری ۲۲۵ میلیون دلاری برای رمزارز Monad (بلاکچین لایه ۱ که به «قاتل سولانا» معروف است) اشاره کرد.

همچنین تیم‌های پشتیبان استارت‌آپ‌های زیرساختی همچون Auradine و بلاکچین لایه ۱ مورد حمایت Cosmos به نام Berachain به ترتیب ۸۰ میلیون دلار و ۱۰۰ میلیون دلار تأمین مالی کردند.

در چهار ماه نخست ۲۰۲۴ شرکت‌های زیرساخت بلاکچین با رقم ۱.۷ میلیارد دلار، بیشترین تأمین مالی را از طریق سرمایه‌گذاری جسورانه داشتند و این در حالی است که پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز با رقم ۶۲۶ میلیون دلار در رتبه دوم جای گرفتند. نهادهای مستقل غیرمتمرکز در قعر جدول تامین مالی جای گرفتند. در سال ۲۰۲۴ این نهادها تنها ۳ میلیون دلار سرمایه جذب کردند. در نمودار ۲ سهم هر یک از بخش‌ها از نظر تامین مالی در سال ۲۰۲۴ نشان داده شده است.

تداوم سرمایه‌گذاری جسورانه در بازار کریپتو

در مجموع، طی سال ۲۰۲۴ با ۶۰۴ مورد سرمایه‌گذاری جسورانه، بیش از ۳.۶۷ میلیارد دلار وارد صنعت کریپتوکارنسی شد. در کل سال ۲۰۲۳ مجموع سرمایه وارد شده به این صنعت معادل ۹.۳ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس آمارهای موجود، از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از طریق ۵ هزار و ۱۹۵ مورد تامین مالی وارد صنعت بلاکچین شده است.

در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه Pantera Capital و Paradigm به ترتیب به دنبال جذب یک میلیارد دلار و ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه جدید برای بازار کریپتوکارنسی هستند. تامین مالی یک میلیارد دلاری Pantera بزرگترین مورد جذب سرمایه برای صنعت کریپتوکارنسی از می ۲۰۲۲ خواهد بود. در این تاریخ، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه Andreessen Horowitz (مستقر در سیلیکون‌ولی) توانست به رکورد تامین مالی ۴.۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

با توجه به روند موجود، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت کریپتوکارنسی در سال‌های آینده شاهد ورود سرمایه‌های بزرگتری خواهد بود. به ویژه آنکه دولت‌های جهان در حال پذیرش رمزارزها به عنوان ابزارهای کاربردی هستند. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوکارنسی بیش از ۲.۳۶ تریلیون دلار است.

کد خبر 495085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =