خوردن فست فود ممکن است بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد

همه ما ممکن است موافق باشیم که هرازگاهی جوانه های چشایی ما هوس خوردن چیزی خوش طعم و تند را دارند. این باعث می شود در لذت بردن از یک همبرگر یا آن تکه بزرگ پیتزا آرامش پیدا کنیم. با این حال، اگر دفعات مصرف فست فود افزایش یابد، ممکن است بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛همه ما ممکن است موافق باشیم که هرازگاهی جوانه های چشایی ما هوس خوردن چیزی خوش طعم و تند را دارند. این باعث می شود در لذت بردن از یک همبرگر یا آن تکه بزرگ پیتزا آرامش پیدا کنیم. با این حال، اگر دفعات مصرف فست فود افزایش یابد، ممکن است بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. زمانی که فردی پرخوری می کند یا غذاهای پرکالری یا غذاهای فرآوری شده مصرف می کند، منجر به اضافه وزن و مقاومت به انسولین می شود که در آینده می تواند منجر به بیماری سندرم متابولیک شود.

بیماری سندرم متابولیک چیست؟

سندرم متابولیک مجموعه ای از شرایط است که خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد. علائمی که فرد می تواند با وزن بدن یا شاخص توده بدنی بالاتر (بیش از ۳۰ کیلوگرم در متر مربع)، فشار خون بالا، تری گلیسیرید خون بالا، سطح HDL که یک مقاومت خوب به کلسترول و انسولین است، نشان دهد. چاق بودن باعث نفخ، خستگی و ورم معده می شود.

اثر بد فست فود بر روی کبد شما

مصرف فست فود از طریق تعدادی از روش ها با آسیب کبدی مرتبط است. کبد یک اندام ضروری برای چندین عملکرد متابولیک، سم زدایی از مواد شیمیایی سمی و متابولیسم مواد مغذی است. فست فودها اغلب سرشار از چربی های اشباع و ترانس هستند که می تواند باعث چاقی بیش از حد کبد و ایجاد بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شود. هنگامی که NAFLD بدتر می شود، می تواند منجر به سیروز و استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH)، دو بیماری جدی کبدی شود. خوردن مقدار زیادی فست فود حاوی قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات ممکن است باعث التهاب کبد و مقاومت به انسولین شود. فست فودهایی که حاوی مقادیر بیش از حد نمک هستند ممکن است باعث التهاب شوند و جریان خون کبد را تغییر دهند.

راه هایی برای انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی سالم تر

از الگوی وعده های غذایی کوچک و مکرر پیروی کنید

۵-۶ وعده غذایی در روز مصرف کنید. این کار فرد را از میان وعده های ناسالم دور نگه می دارد. این باعث سیری می شود و به حفظ وزن بدن کمک می کند.

رنگ ها را در بشقاب خود بگنجانید

میوه ها و سبزیجات فصلی زیادی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. میوه ها و سبزیجات کالری کمتری دارند و فیبر، ویتامین و مواد معدنی بالایی دارند. از میوه ها به عنوان پرکننده شکاف استفاده کنید. برای گنجاندن سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود می توانید از چغندر روتی، مولی روتی، گوبی پاراتا، پخته شده با روغن کمتر، راتا گیاهی، اسموتی سبزیجات، دال اسفناج و سالاد استفاده کنید.

بین تشنگی و گرسنگی اشتباه نگیرید

آب به هضم کمک می کند، سموم را از بدن شما دفع می کند و در عین حال احساس گرسنگی را سرکوب می کند. بسیاری از اوقات فرد بین تشنگی و گرسنگی گیج می شود. آنها احساس می کنند که گرسنه هستند و به جای خوردن یک لیوان آب کالری بیشتری می خورند.

مایعات خود را عاقلانه انتخاب کنید

انتخاب نوع مناسب مایع نیز بسیار مهم است. به جای مصرف کولا، آب میوه های شیرین، نوشیدنی های گازدار، آب لیموی تازه، آب نارگیل، سوپ های تازه پخته شده خانگی، دوغ ساده، شیر بادام، شیر سویا را مصرف کنید.

۷دقیقه فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید تا وزن سالم داشته باشید، قند خون را کنترل کنید و این به افزایش کلسترول خوب نیز کمک می کند.

کد خبر 488493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =