بررسی عوامل موثر بر تولید ویتامین D در زمستان

همانطور که فصول تغییر می کند، قرار گرفتن ما در معرض نور خورشید که یک عامل کلیدی در تولید ویتامین D در بدن است، نیز تغییر می کند. بدن ما اکثر ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق پوست تولید می کند.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛همانطور که فصول تغییر می کند، قرار گرفتن ما در معرض نور خورشید که یک عامل کلیدی در تولید ویتامین D در بدن است، نیز تغییر می کند. بدن ما اکثر ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق پوست تولید می کند.

برای تولید ویتامین D۳، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ضروری است و کبد و کلیه ها نیز برای تولید فرم فعال ویتامین D مورد نیاز هستند. مطالعات اخیر رابطه بین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگدانه های پوست و موقعیت جغرافیایی را روشن می کند و اهمیت درک این عوامل را برای سلامتی مطلوب برجسته می کند.

تولید نور خورشید و ویتامین D

به گفته UCLA Health، منبع اصلی ویتامین D ما از تولید پوست در مواجهه با اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ناشی می شود. با این حال، عوامل مختلفی بر این روند تأثیر می گذارد. افرادی که در معرض نور خورشید محدود هستند، مانند افراد ناتوان، نوزادان، افراد مسن و افرادی که پوست تیره‌تری دارند، ممکن است در معرض خطر تولید کم ویتامین D۳ باشند. این کمبود می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر شکستگی شود.

به چه مقدار ویتامین D نیاز داریم؟

مطالعه ای که در والنسیا، اسپانیا انجام شد، نشان داد که در بهار و تابستان، حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در ظهر در ۲۵ درصد بدن برای تولید سطوح توصیه شده ویتامین D کافی است. در مقابل، زمستان به نزدیک به ۲ ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ۱۰ درصد از بدن نیاز دارد. به طور مشابه، افرادی که پوست تیره‌تری دارند ممکن است برای دستیابی به سطوح بهینه ویتامین D نیاز به قرار گرفتن طولانی‌تر در معرض نور خورشید داشته باشند.

تغییرات جغرافیایی و فصلی

نیویورک تایمز بر تاثیر تغییرات جغرافیایی و فصلی بر سنتز ویتامین D تاکید می کند. در طول تابستان، افرادی با پوست روشن در آب و هوای معتدل ممکن است تنها به ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض ۱۰ درصد از سطح بدن خود مانند بازوها و صورت نیاز داشته باشند. با این حال، عواملی مانند سن، شرایط محیطی (ابرها، ازن، آلودگی هوا) و رنگدانه های پوست می توانند در این سنتز اختلال ایجاد کنند. با نزدیک شدن به زمستان، چالش ها تشدید می شود. هوای سرد افراد را وادار می کند تا با هم جمع شوند و قرار گرفتن پوست در معرض اشعه های UVB را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که بیش از ۳۵ درجه عرض جغرافیایی، محدودیت های UVB در طول ماه های زمستان بر سنتز ویتامین D تأثیر می گذارد. با وجود این، بدن می‌تواند ویتامین D را در کبد و بافت‌های چربی ذخیره کند و فرصت‌هایی را برای سنتز در بهار، تابستان و پاییز فراهم کند.

منابع و مکمل های غذایی

از آنجایی که زمستان قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید را محدود می کند، در نظر گرفتن منابع غذایی و مکمل ها بسیار مهم می شود. موسسه پزشکی ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D در روز را برای بزرگسالان سالم توصیه می‌کند و برای افراد بالای ۷۰ سال با حداقل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ۸۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D افزایش می‌یابد. منابع غذایی مانند ماهی قزل آلا، شیر گاو غنی شده، شیرهای گیاهی، آب پرتقال، ماست، مارگارین و غلات صبحانه جایگزین هایی برای حمایت از سطح ویتامین D در طول ماه های سردتر هستند.

کد خبر 487650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =