«وبصادر»  افزایش سرمایه داد

در مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران سرمایه «وبصادر» از طریق سلب حق تقدم و آورده ۴۰ هزار میلیارد ریالی به میزان ۲۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده بانک صادرات‌ ایران«وبصادر» با حضور بیش از ۶۰ درصد سهامداران برای افزایش سرمایه برگزار و با رای اکثریت صاحبان سهام این بانک، سرمایه آن از طریق سلب حق تقدم و آورده نقدی ۴۰ هزار میلیارد ریالی افزایش یافت.

مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده شرکت بانک صادرات ایران «وبصادر» امروز به منظور افزایش سرمایه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران ارشد بانک وهمچنین مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اکثر سهامداران برگزار شد.

براساس این گزارش ، افزایش سرمایه مقدماتی «وبصادر» به صورت سلب حق تقدم و آورده نقدی ۴۰ هزار میلیارد ریالی به میزان ۲۳ درصد مورد تصویب قرار گرفت و سرمایه قبلی۱۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی بانک صادرات ایران به ۲۱۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال رسید.

در این مرحله از افزایش سرمایه بانک که با افزایش ۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و افزایش کفایت سرمایه انجام شد، زمینه‌ساز انجام مراحل بعدی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها و رعایت بخشنامه‌های بانک مرکزی است.

افزایش ۲ درصدی کفایت سرمایه بانک صادرات

محسن سیفی کفشگری مدیرعامل بانک صادرات ایران در مجمع عمومی عادی سالانه به طور فوق‌العاده «وبصادر» افزایش سرمایه نقدی را زمینه‌ساز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این بانک عنوان کرد و از افزایش ۲ درصدی کفایت سرمایه این بانک خبر داد.

وی در خصوص تاثیر افزایش سرمایه بانک از محل سلب حق تقدم و بهبود ساختار مالی بانک، گفت: با نهایی شدن مراحل دریافت مجوز افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از محل سلب حق‌تقدم، به دنبال اصلاح ساختار مالی، بهبود سرمایه نظارتی و بالا بردن کفایت سرمایه بانک هستیم و افزایش ۴۰ میلیارد سهم به ارزش اسمی ۴۰ هزار میلیارد ریال به صورت افزایش سرمایه نقدی بر اساس بخشنامه‌ بانک مرکزی و رعایت محدودیت‌های اصل ۴۴ مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: پذیره‌نویسی از طریق سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی و فروش سهام فوق‌العاده به صورت عرضه عمومی و تخصیص سهام جایزه از محل صرف سهام ایجاد شده به سهامداران فعلی انجام خواهد شد.

سیفی افزود: بر اساس بخشنامه کفایت سرمایه اوایل سال جاری بانک مرکزی، بانک‌ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، باید معادل میزان همان تجدید ارزیابی، افزایش سرمایه نقدی داشته باشند تا در محاسبه کفایت سرمایه آنها لحاظ شود. بنابراین هر بانکی که بخواهد افزایش سرمایه انجام بدهد، ناگزیر باید برای بهره‌مندی از ثمرات تجدید ارزیابی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی یا انباشته نیز داشته باشد.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران در این زمینه پیشقدم شده و افزایش سرمایه نقدی از محل سلب حق تقدم را با توجه به محدودیت‌های اصل ۴۴ لحاظ کرد و در حدود چهار هزار میلیارد تومان مجوز دریافت کرده و معادل همین میزان می‌تواند از افزایش سرمایه استفاده کند و کفایت سرمایه، تا ۱.۶۷ درصد بالا خواهد رفت. از این رو افزایش سرمایه بانک صادرات ایران قطعا در نسبت‌های نظارتی و نسبت کفایت سرمایه اثر مثبت خواهد داشت. این مرحله از افزایش سرمایه قطعا زمینه‌ساز و توجیهی مناسب برای تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: همانگونه که استحضار دارید تجدید ارزیابی دارایی‌ بانک‌ها نیز به عنوان یکی از بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده پایان سال و میان‌دوره‌ای مورد تاکید قرار گرفته و بانک‌ها موظند که تجدید ارزیابی دارایی انجام دهند و سازمان بورس اوراق بهادار نیز به طور جدی تجدید ارزیابی هلدینگ‌ها و بانک‌ها و شرکت‌هایی که ارزش دفتری آنها شفاف نیست را با هدف شفاف‌سازی قیمت سهام آنها پیگیری می‌کند. بنابراین این موفقیت زمانی میسر خواهد بود که بتوانیم بخشنامه کفایت سرمایه بانک مرکزی را در زمینه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی رعایت کنیم.

کد خبر 485205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =