درخشان‌ترین مقطع عملکرد مالیاتی کشور

وزیر اقتصاد در مراسم معارفه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مقطع کنونی را یکی از درخشان‌ترین مقاطع عملکردی تاریخ سازمان امور مالیاتی کشور خواند.

به گزارش صدای بورس، «سید احسان خاندوزی» تصریح کرد: تلاش های «داوود منظور»، معاونان، مدیران و بدنه سازمان امور مالیاتی کشور در یکسال و نیم گذشته، آنقدر نتیجه بخش، ارجمند و معتبر بوده که مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفته و شاهد توجه ویژه مجموعه دولت به عملکرد این سازمان در مدت اخیر هستیم.

وی تصریح کرد: مسیر سازمان امور مالیاتی بر همان ریل تحولی در حال حرکت است که در سخنان رئیس جمهور در ابتدای دولت سیزدهم شنیده بودیم و خود من در برنامه اعلامی ام به مجلس شورای اسلامی در روز رأی اعتماد، ارائه داده بودم.

وزیر اقتصاد افزود: این مسیر تحولی را در دوره مدیریتی جدید سازمان امور مالیاتی نیز تا پایان کار دولت، و تا روزی که فرصت خدمت فراهم باشد، ادامه خواهیم داد. وزیر اقتصاد در ادامه، عملکرد درآمد زایی سازمان امور مالیاتی را با توجه به شرایط کشور در حوزه تراز های بودجه ای، و نیز با توجه به وقوف جامعه و صاحب نظران به کارکرد های تنظیم گرانه مالیات، بسیار رضایت بخش و درخشان توصیف کرد بویژه آنکه به گفته وی، امروز جامعه ما به نسبت سال های گذشته به این موضوع، حساس تر و آگاه تر شده است.

خاندوزی با اشاره به تلاش های مستقل وزارت اقتصاد از مجلس شورای اسلامی در سال گذشته برای دریافت مالیات از فعالیت های سوداگرانه اقتصادی، گفت: شاید اگر در گذشته می خواستیم طرحی را به منظور نقش آفرینی تنظیم گرانه مالیات در اقتصاد کشور مطرح کنیم، استقبالی صورت نمی گرفت اما خوشبختانه آنقدر این ادبیات و گفتمان در یک سال گذشته تکرار شد که امروز خود دولت از ما خواسته است، با فوریت طرحی را به منظور استفاده از این ظرفیت مالیاتی آماده کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: اینها همه شواهد و مثال هایی است از اینکه تراز سیاستگذاری کشور و حکمرانی اقتصادی ما، روز به روز بیشتر دارد با ظرفیت های مالیات و مالیات ستانی آشنا میشود و این، خودبخود مسئولیت ما و شما در سازمان را افزایش خواهد داد.

وی افزود: امیدواریم ما نیز بتوانیم، پا به پا و بلکه با سرعت بیشتری از همین افزایش مطالبه و آگاهی شکل گرفته در این حوزه، زمینه های فنی و حقوقی را برای سازمان امور مالیاتی فراهم کنیم که در مدت باقیمانده تا پایان دولت هم بتواند مثل گذشته عملکرد درخشانی داشته باشد.

خاندوزی در ادامه با اشاره به ویژگی های برجسته و توان بالای مدیریتی "سید محمد هادی سبحانیان" ریاست جدید سازمان امور مالیاتی کشور و آرزوی موفقیت برای وی، گفت: در جلسه ای که آقای سبحانیان به منظور بررسی صلاحیت و شایستگی خود به هیئت دولت آمده بود، بخاطر سابقه عملکرد بسیار موفق وی در معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد (بعنوان نقطه تعامل اصلی این وزارتخانه با کمیسیون اقتصادی دولت)، هیچ نظر مخالفی وجود نداشت و این هیئت با رأی قاطعی به او اعتماد کرد.

«سید محمد هادی سبحانیان» رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی نیز در سخنانی در این جلسه، با تشکر از حسن اعتماد خاندوزی، دو هدف اصلی خود در سازمان امور مالیاتی را وصول حداکثری و عادلانه منابع به منظور تحقق تکالیف بودجه ای و سامان بخشیدن به سامانه مؤدیان مالیاتی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا,همچنین، «داود منظور» ریاست پیشین سازمان امور مالیاتی نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن تشریح خلاصه ای از عملکرد سازمان متبوع در دوران تصدی خود، از زحمات و تلاش همکاران در طول یکسال و نیم گذشته با وی قدردانی کرد.

کد خبر 470471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =