لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

بورس تهران که دومین هفته بهمن‌ماه را با گام منفی آغاز کرده‌ بود، دیروز نیز در دنباله این روند نزولی، با افزایش شدت عرضه‌ها مواجه شد و شاخص کل ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحد فروریخت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای ضمن ثبت این کاهش، کانال ۱.۶ میلیونی معروف خود را نیز پس از تنها بیست روز از دست داد. از سوی دیگر، نماگر هم‌وزن بازار سرمایه هم نتوانست نوار سبز روند صعودی خود را حفظ کند و با افت ۳.۸۸ درصدی، ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحد دیگر کاهش یافت و کانال ۵۰۰ هزار واحدی خود را ترک کرد. بررسی آمار مالکیت حقیقی‌های بازار سرمایه نیز نشان می‌دهد در جریان معاملات دیروز، بیشترین خروج پول‌ حقیقی‌ها از ابتدای سال به میزان هزار و ۹۲۵ میلیارد رقم خورده است.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
بازار امروز که مثبت آغاز کرده بود، با تشدید عرضه‌ها روبرو شد و این وضعیت تا نیمه‌های بازار ادامه داشت. اما به تدریج با مساعد شدن اخبار خودرویی، کلیت بازار با رِنج‌های مثبت همراه شد و این رویه تا پایان وقت ادامه داشت تا بازار، گارد مثبتی برای فردا بگیرد.
امروز شیب فروش حقیقی‌ها نیز کاهش محسوسی داشت. همچنین صندوق‌های با درآمد ثابت و گروه غذایی بیشترین ورود حقیقی را نشان می‌دادند. بر اساس این گزارش، خودروسازان، فلزی‌ها، بانکی‌ها، شیمیایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها را رقم زدند.


۱۲:۲۹⏰
در این دقایق، تعداد نمادهای مثبت و منفی به کمترین مقدار خود در روز جاری رسید؛ حدود ۲۸۵ نماد سبزپوش و حدود ۳۴۰ نماد سرخپوش دنبال می‌شوند. تعداد صفوف خرید به ۵۴ نماد افزایش یافت و جمع ارزش آنها از ۲۳۰ میلیارد تومان عبور کرد. اکنون اتکام، حکشتی، لازما، خفولا و دامین سنگین‌ترین صفوف خرید را دارند.


۱۲:۲۹⏰
دقایق پایانی بازار نمادهای نوری، شپدیس و فارس در گروه پتروشیمی با رشد ۲ درصدی قیمت مانع از افت بیشتر شاخص کل هستند.


۱۱:۵۱⏰
در این دقایق شاهد شکل گیری موج جدیدی از تقاضا در اکثر نمادهای بازار هستیم.


۱۱:۵۱⏰
مشارکت حقیقی‌ها برای خرید یک درصد افزایش یافت. آنها تا کنون بیش از ۷۸ درصد از خریدهای کل بازار را انجام دادند. شاخص کل حدود ۵ هزار واحد از افت امروز خود را جبران کرد.


۱۱:۴۰⏰
تا این لحظه حقیقی‌ها حدود ۶۳۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. این در حالی است که تراز پول خرد صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله بازار مانند روزهای اخیر مثبت است.
ارزش معاملات خرد از ۵ همت عبور کرد.
۲۷۵ نماد سبزپوش و ۳۵۰ نماد سرخپوش دنبال می‌شوند.
۵۲ صف خرید در برابر ۹۶ صف فروش


۱۱:۳۵⏰
در حالی که یک ساعت به پایانی زمان معاملات امروز باقیست، اختلاف تعداد نمادهای مثبت و منفی به ۱۰۰ رسیده؛ ۲۶۰ نماد مثبت و ۳۶۰ نماد منفی هستند. تعداد صفوف خرید که تا دقایقی قبل یک سوم صف‌های فروش بود اکنون افزایش یافته و به نصف تعداد صفوف فروش رسیده است.


۱۱:۳۴⏰
سرعت افزایش تعداد نمادهای مثبت کمی بیشتر شده است.
اکنون ۲۳۰ نماد سبزپوش و حدود ۳۹۰ نماد سرخپوش‌اند. مشارکت حقیقی‌ها برای فروش به ۹۰ درصد افت کرده و سهم آنها از خریدها همچنان ۷۷ درصد است.
ارزش معاملات خرد ۴,۶ همت
تراز پول خرد منفی ۶۲۰ میلیارد تومان


۱۱:۲۲⏰
نمادهای وبملت، وتجارت، وشهر و وسینا مورد توجه گروه بانکی قرار گرفته‌اند.


۱۱:۲۲⏰
در این دقایق تعداد نمادهای مثبت به ۲۱۰ افزایش یافته و در مقابل تعداد منفی‌ها به ۴۱۵ نماد افت کرده است. از حدود چهل دقیقه قبل ترمز نزول شاخص‌ها کشیده شده و با شیب ملایمی رو به بالا در حرکت هستند.


۱۱:۰۲⏰
با پشت سر گذاشتن یک نیمه از معاملات امروز تقریباً یک سوم نمادها مثبت شدند. تعداد صفوف خرید به ۴۲ و جمع ارزش آنها به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. شاهد کاهش مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش بازار هستیم.


۱۱:۰۲⏰
گروه زراعت یکی از گروه‌هایی است که امروز بیشترین تعداد نمادهای مثبت را دارد. در این گروه، سپید، زشگزا، سیمرغ، زقیام، زماهان و زبینا سبزپوش هستند. زبینا بیشترین رشد قیمت روزانه را تجربه می‌کند و اکنون در محدوده ۳۹۴ تومان ۵,۳ درصد مثبت دست به دست می‌شود. سایر نمادها اما منفی هستند.


۱۰:۴۸⏰
شتران، شبندر، شپنا و شراز در گروه پالایشی با رشد ۱ درصدی قیمت و شبهرن، شبریز و شزنگ با افت ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۳۸⏰
تا اینجا بیشترین معاملات در نمادهای خاور، خودرو، گدنا، خگستر، غدانه، کرمان، خساپا، شتران و وبملت انجام شده است.


۱۰:۲۹⏰
تعداد نمادهای مثبت به آهستگی رو به افزایش است. اکنون حدود ۱۳۰ نماد در مدار مثبت قرار دارند. تعداد نمادهای منفی به ۴۹۵ کاهش یافته است. تعداد صفوف خرید و جمع ارزش آنها هم به ترتیب به ۳۱ نماد و ۱۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت.


۱۰:۲۹⏰
پس از رسیدن ارزش معاملات خرد به بالای ۳,۲ همت و خروج بیش از ۵۲۵ میلیارد تومان از بازار در دقایق اخیر شاهد افزایش نسبی تعداد نمادهای مثبت هستیم. از بیش از ۱۰۰ نمادی که با رنگ سبز دنبال می شوند ۲۹ تای آن ها دارای صفوف خریدی در مجموع به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان هستند که در صدر آن ها #لازما، #خفولا، #فمراد، #دامین و #دکوثر قرار گرفته اند.


۱۰:۱۰⏰
با توجه به معاملات سهم‌های گروه فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی و معدنی‌ها شاهد کاهش قدرت خریدها پس از یک ساعت از شروع بازار هستیم.


۱۰:۰۹⏰
در میان معاملات سرخ معدنی‌ها، فزر کمنگنر، کروی با رشد قیمت با افزایش تقاضا مواجه هستند و کاما، کبافق، کدما، کنور، کچاد و اپال با فشار فروش معامله می‌شوند.


۱۰:۰۲⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۳۱۸ میلیون سهم
خساپا ۲۳۶ میلیون سهم
شستا ۲۰۸ میلیون سهم
خگستر ۱۸۷ میلیون سهم
وبملت ۱۳۷ میلیون سهم


۱۰:۰۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۳۵,۹۲۸
۶۲۶۲ واحد منفی
ارزش بازار ۵۶,۴۹۸,۷۹۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۰,۸۲۸ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۰۱۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
میدکو ۱۱۰۳ واحد منفی
فولاد ۵۷۶ واحد منفی
کگل ۴۳۴ واحد منفی
فملی ۴۳۴ واحد منفی
خودرو ۳۵۲ واحد منفی
خساپا ۳۱۳ واحد منفی
شپنا ۲۵۸ واحد منفی


۰۹:۵۲⏰
اکنون حدود ۵۰۰ نماد در محدوده منفی و ۱۱۵ نماد در محدوده مثبت دنبال می‌شوند. ارزش معاملات خرد به حدود ۲ همت رسیده و حقیقی‌ها بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۱,۸ درصد و در بخش فروش حدود ۹۲ درصد است.


۰۹:۵۱⏰
غدانه، غگیلا، غالبر، غگیلا و غدام از نمادهای مورد توجه گروه غذایی هستند و غگل، غزر، غنوش، غدیس، غچین و غویتا با فشار فروش دست به دست می‌شوند.


۰۹:۳۵⏰
گروه فلزات معاملات متعادلی دارند. نمادهای فمراد، فاسمین، فروژ، فباهنر و زنگان با رشد قیمت معامله می‌شوند و ذوب، وسدید، فخوز، فسرب، فلوله با فشار فروش دادوستد می‌شوند.


۰۹:۳۰⏰
بزرگان گروه خودرو با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند، اما قطعه‌سازی‌ها عمدتاً با افت همراه هستند.


۰۹:۲۹⏰
در حال حاضر تعداد نمادهای منفی بیشتر از مثبت‌ها شده است. اکنون ۲۵۵ نماد سبزپوش و ۳۵۰ نماد سرخپوش دنبال می‌شوند. ۳۸ صف خرید در مجموع به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان و ۸۵ صف فروش در مجموع به ارزش ۹۴۰ میلیارد تومان در بازار وجود دارد.


وضعیت بازار در مرحله گشایش

۲۵ صف خرید ۱۱۸ میلیارد تومانی
به صدرنشینی لازما، فمراد، دحاوی، خفولا و حشکوه

۹۱ صف فروش ۷۱۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، گشان، خبنیان، خکاوه و خاور

کد خبر 466492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =