لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

بازار دیروز اگرچه در بازه‌هایی با افزایش نسبی تقاضا همراه شد، اما در نهایت نتوانست نماگر اصلی خود را در مدار مثبت حرکت دهد و در نهایت شاخص کل با کاهش ۰/۴۸ درصدی مواجه شد و در محدوده ۱.۶۴۶ میلیون واحدی ایستاد، اما در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن با وجود عقب‌نشینی از سقف روزانه و همچنین به لطف رنج‌های مثبت نیم ساعت پایانی معاملات، توانست رنگ سبز خود را حفظ کرده و بازدهی مثبت ۰/۰۶ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام نیز طی بازار دیروز عدد ۶۸۶۷ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد خروج پول ۱۹۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۴۰⏰
خلاصه بازار امروز
بازار که با برتری خریداران و با تراز مثبت پول خرد شروع شده بود، در انتها با سرخ‌پوشی ۷۶ درصدی نمادها و خروج قابل توجه سرمایه‌های خرد خاتمه یافت.
در پایان ۱۲۸ صف فروش و ۷۸ صف خرید در بازار وجود داشت. جمع ارزش صف‌های فروش حدود ۵۲۰ میلیارد تومان و خرید کمتر از ۳۹۰ میلیارد تومان بود.
شاخص کل ۳۴ هزار واحد به عقب برگشت و در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار واحد ایستاد.
از ارتفاع شاخص هم‌وزن هم بیش از ۱۰ هزار واحد کاسته شد و در محدوده ۵۱۲ هزار واحد قرار گرفت.


۱۲:۲۷⏰
در گروه دارویی، دسینا و ددام پرتقاضا مورد توجه هستند و دتولید، دشیمی دکوثر با افت ۷ درصدی قیمت صف فروش را تجربه می‌کنند.


۱۲:۱۳⏰
دی پس از چند روز افت متوالی در این لحظات با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید ۷۰ میلیونی تشکیل داده است.


۱۱:۲۹⏰
با جمع‌آوری و برچیده شدن تعدادی از صفوف فروش اکنون تعداد صف‌های فروش به ۱۱۴ نماد و جمع ارزش آنها به ۶۸۰ میلیارد تومان افت کرده است. تعداد نمادهای مثبت نیز به ۱۳۵ رسیده است.


۱۱:۲۹⏰
با وجود اینکه تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۵ افزایش یافته، اما بر تعداد صفوف فروش نیز افزوده شده است. اکنون ۱۴۲ صف فروش در بازار دیده می‍شود که جمع ارزش آنها به ۷۵۵ میلیارد تومان می‌رسد.


۱۱:۱۳⏰
در این دقایق به نظر می‌رسد برخی از نمادها با تحرکات رو به بالایی همراه شده‌اند. تعداد نمادهای مثبت که دقایقی قبل به کمتر از ۱۰۰ رسیده بود اکنون به بیش از ۱۱۵ نماد رسیده است. ارزش معاملات خرد اکنون ۶ همت شده و تا اینجا شاهد خروج ۹۴۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی بودیم.


۱۱:۰۱⏰
تقریباً دو ساعت از بازار گذشته، ارزش معاملات خرد ۵,۷ همت، تراز پول خرد منفی ۹۰۰ میلیارد تومان، حدود ۵۳۰ نماد منفی و بیش از ۱۰۰ نماد مثبت اند.
تا اینجای کار حقیقی‌ها بیش از همه از نمادهای پالایش، شپنا، وساخت، شتران، وبملت، فملی، حکشتی، خبهمن، دی، خساپا، فارس، فولاد، خاور، شبندر، وتجارت، شستا، خودرو و وغدیر بیشترین خروج نقدینگی را داشتند، اما غچین و کتوکا از معدود نمادهای محبوب حقیقی ها در معاملات امروز بود.


۱۰:۵۷⏰
معدنی‌ها تماماً قرمزرنگ معامله می‌شوند.


۱۰:۵۶⏰
فرآورده‌های نفتی تماماً قرمزرنگ معامله می‌شوند.


۱۰:۵۶⏰
در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات نمادهای تکنو و لخانه با صف خرید همراه هستند. اما تکمبا در قیمت ۵۷۴ تومان متحمل صف فروش است. تپکو متعادل و مثبت دنبال می‌شود، اما سایر نمادها منفی‌اند.


۱۰:۵۵⏰
روند نزولی در اکثر گروه‌ها شدت گرفت معدنی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، ارتباطی‌ها و فرکابی‌ها یکدست قرمزپوش هستند.


۱۰:۲۴⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد به حدود ۴,۱ همت رسیده و تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
شاخص‌ها همچنان به نزول ادامه می‌دهند. تا اینجا شاخص کل بیش از ۲۲ هزار واحد و شاخص هموزن حدود ۶ هزار واحد منفی‌اند.


۱۰:۲۳⏰
اکنون تعداد و جمع ارزش صفوف فروش از صف‌های خرید پیشی گرفته است. از حدود ۵۱۰ نمادی که در محدوده منفی معامله می‌شوند، ۱۲۶ تای آنها متحمل صفوف فروشی به ارزش ۶۷۵ میلیارد تومان هستند. وسالت، خبنیان، گدنا، خکاوه و کاما از سنگین‌ترین صفوف فروش برخوردارند.
خبر تکمیلی...


۱۰:۲۱⏰
گروه فلزات همسو با بازار معاملات سرخی دارند. عمده نمادها با فشار فروش همراه هستند در این میان فنوال با رشد ۶ درصدی پرتقاضا دنبال می‌شود.


۱۰:۱۳⏰
در گروه خودرو و ساخت قطعات، فقط نمادهای خاذین، خلیبل و خاهن مثبت دنبال می‌شوند. سایر نمادها یکپارچه لباس سرخ بر تن دارند. خساپا در آستانه صف فروش قرار دارد.


۱۰:۰۸⏰
مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش به بیش از ۹۱ درصد افزایش یافت. در مقابل سهم آنها از خریدها به حدود ۸۱ درصد تقلیل یافت.
افت شاخص به بیش از ۱۴ هزار واحد رسید. شاخص هموزن هم تا اینجا بالغ بر ۲,۵۰۰ واحد نزول یافته است.


۰۹:۵۸⏰
اوره‌ای‌های بازار که طی چند روز اخیر معاملات سبزرنگی را در جو قرمزرنگ گروه خود داشتند، طی روز جاری وارد محدوده قرمز رنگ شده‌اند.


۰۹:۵۷⏰
بیشترین حجم معاملات
وساخت ۴۶۸ میلیون سهم
شستا ۲۵۰ میلیون سهم
خودرو ۱۷۹ میلیون سهم
خبهمن ۱۲۴ میلیون سهم
خگستر ۱۱۸ میلیون سهم


۰۹:۵۷⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۳۴,۴۲۰
۱۱۶۳۲ واحد منفی
ارزش بازار ۶۰,۱۲۲,۴۹۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۱,۴۶۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۶۳۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۱۷۳۸ واحد منفی
فولاد ۱۴۳۹ واحد منفی
شپنا ۹۲۹ واحد منفی
شتران ۸۵۹ واحد منفی
وبملت ۷۵۴ واحد منفی
شستا ۶۶۶ واحد منفی
شبندر ۵۸۳ واحد منفی


۰۹:۴۵⏰
طی ۴۵ دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد به ۲,۳ همت رسید. تراز پول خرد که در دقایق ابتدایی مثبت بود اکنون به منفی ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است. حدود ۷۲ درصد از بازار منفی است؛ ۴۴۰ نماد سرخپوش و ۱۷۵ نماد سبزپوش هستند.


۰۹:۳۴⏰
فلزات اساسی معاملات قرمز رنگی را تجربه می‌کنند. فولاد مبارکه در قیمت ۶۰۹۰ ریال در بازه منفی دو درصدی از تأثیرگذاران منفی بر شاخص است.


۰۹:۳۳⏰
خودرویی ها شروع متعادل و منفی داشتند. اما قطعه‌سازان عمدتاً مثبتند. برعکس روزهای قبل فعلا نام نمادهای خودرو و قطعه‌ساز در صدر پرمعامله‌های بازار دیده نمی‌شود. در دقایق اولیه بیشترین معاملات در نمادهای سصفها، کاذر، ثفارس، فنوال، فاذر، غمینو، فکمند و غاذر انجام شده است.


۰۹:۳۱⏰
نمادهای کرمان، وساخت، ثالوند، ثفارس با رشد ۶ درصدی قیمت مورد توجه گروه انبوه‌سازی قرار گرفته‌اند.


۰۹:۳۰⏰
پالایشی‌ها با افت قیمت آغاز به کار کردند. نمادهای شتران، شپنا، شبهرن، شاوان و شپاس با کاهش ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.

کد خبر 466236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =