لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

بورس دیروز با وجود اینکه روند مثبتی در پیش گرفته بود و نماگرها در حال افزایش بودند، به یکباره تغییر جهت داد و شاخص‌ها بخش عمده‌ای از رشد روزانه خود را پس گرفتند. شاخص کل بورس در انتهای بازار رشد ۰/۰۶ درصدی را تجربه کرد و به نزدیکی محدوده ۱.۶۵۴ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰/۵۳ درصدی همراه شد تا بخش عمده‌ای از صنایع و سهام با رنگ سرخ مواجه شوند. همچنین ارزش معاملات طی بازار دیروز عدد ۱۰۰۶۹ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد خروج پول ۴۵۸ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم. دیروز همچنین انتشار نامه شورای رقابت به رئیس سازمان بورس در رابطه با عدم عرضه برخی خودروها در بورس کالا، موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت و نه تنها صنعت خودرو، بلکه کلیت بازار را تحت تأثیر قرار داد.

۱۳:۱۱⏰
بازار همچون روزهای گذشته، متعادل با گرایش منفی و با روند آرام و کم‌تحرک به کار خود پایان داد. وضعیت در کوچکترها بهتر بود و به همین جهت شاهد واگرایی نماگرها بودیم. شاخص کل متأثر از افت نمادهای شتران، شستا، وبملت، شپنا، میدکو و شبندر کاهش ۷۸۹۲ واحدی را ثبت کرد.


۱۲:۳۷⏰
در دقایق پایانی، تعداد نمادهای مثبت به ۳۰۰ افزایش و تعداد نمادهای منفی به ۳۳۰ کاهش پیدا کرده است. بخشی از نقدینگی که از بازار خارج شده بود هم دوباره به بازار برگشت و تراز منفی پول خرد افت کرد. تعداد صفوف خرید به ۱۱۶ و جمع ارزش آن ها به ۶۷۰ میلیارد تومان رسید.


۱۲:۳۳⏰
شاهد افزایش قدرت خریدار در صنعت خودرو در دقایق پایانی بازار هستیم.


۱۲:۲۸⏰
در این لحظات ارزش معاملات خرد به ۵,۳ همت رسیده و حقیقی ها ۱۸۰ میلیارد تومان از بازار بیرون بردند. تعداد نمادهای منفی به مثبت ۳۶۵ به ۲۶۵ است.
تعداد صف های خرید به ۱۵۰ افزایش یافته و جمع ارزش آن ها به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
در طرف عرضه ها نیز شاهد افزایش تعداد صفوف فروش به ۴۶ نماد و جمع ارزش آن ها به حدود ۴۴۰ میلیارد تومان هستیم. همچنان حقیقی ها در بخش فروش فعالتر از بخش خرید هستند. تا این لحظه سهم حقیقی ها از کل خریدهای انجام شده به ۸۱ درصد رسیده و سهم آن ها از فروش ها ۸۴ درصد بوده است.


۱۲:۲۶⏰
در این دقایق شاهد رنج مثبت در نمادهای خودو، خساپا و خگستر هستیم.


۱۱:۵۷⏰
در گروه بیمه، نمادهای دانا، وحافظ، ودی، وسین، اتکای و اتکام صف خرید هستند. پارسیان هم در آستانه صف خرید مجدد قرار دارد. دانا با ۶۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات این گروه را به خود اختصاص داده است. سایر نمادهای بیمه‌ای عمدتاً منفی دنبال می‌شوند.
خبر تکمیلی...


۱۱:۵۶⏰
تا اینجای کار عنوان پرارزش‌ترین نمادها به گشان، فروژ، گدنا، خودرو، خگستر، خساپا، وبملت، شتران، خاور و دانا تعلق یافته است.


۱۱:۵۶⏰
ارزش معاملات خرد ۴,۴ همت و تراز پول خرد منفی ۱۴۰ میلیارد تومان است.
تا اینجا مشارکت حقیقی ها در بخش خرید ۸۲ درصد و در بخش فروش ۸۵ درصد بوده است.
شاخص کل بیش از ۶ هزار واحد پایین رفته اما شاخص هموزن با وجود اینکه بخشی از مسیر صعودی امروز خود را به عقب برگشته، همچنان مثبت است.


۱۱:۵۵⏰
نمادهای گروه دارویی متعادل نوسان دارند. کرازی و کتوکا با رشد ۷ درصدی قیمت صف خرید دارند و کپشیر، کمرجان، کساپا، #کگاز با افت ۵ درصدی قیمت دنبال می‌شوند.


۱۱:۱۷⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۳۶۴ میلیون سهم
شستا ۳۱۴ میلیون سهم
خساپا ۲۹۷ میلیون سهم
وساخت ۲۲۲ میلیون سهم
وتجارت ۱۹۷ میلیون سهم


اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۴۸,۳۰۵
۵۶۴۳ واحد منفی
ارزش بازار ۶۰,۶۳۹,۷۷۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۴,۴۹۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۵۴۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شتران ۷۶۹ واحد منفی
شپنا ۷۲۲ واحد منفی
شستا ۷۱۰ واحد منفی
وبملت ۶۵۴ واحد منفی
شبندر ۵۸۳ واحد منفی
وپاسار ۴۹۸ واحد منفی
بوعلی ۴۹۱ واحد مثبت


۱۱:۰۲⏰
بیشترین فروش های حقیقی طی نیمه اول بازار متعلق به نمادهای #وبملت، #فملی، #نوری، #فولاد، #شپنا، #خاور و #غاذر بوده است.


۱۰:۲۹⏰
پالایشی ها معاملات سرخی دارند. شتران، شپنا، شبندر، شراز و ونفت با افت ۲ درصدی قیمت همراه هستند.


۱۰:۰۷⏰
بوعلی اخیرا از رشد قابل توجه درآمدهای عملیاتی شرکت خبر داده است. اکنون در محدوده ۳,۷۳۸ تومان ۳,۷ درصد مثبت معامله می‌شود و فعلا تا اینجا یک تنه شاخص کل را بیش از ۴۰۰ واحد بالا کشیده است.


۰۹:۴۷⏰
در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با کاهش ۲ هزار و ۸۸۴ واحدی، به عدد یک میلیون ۶۵۱ هزار و ۶۴ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز با رشد یک هزار و ۵۱ واحدی به عدد ۵۲۳ هزار و ۷۵۲ واحد رسید.
حقیقی‌ها ۴۵ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.


۰۹:۴۶⏰
تا اینجا شرکت‌های متوسط و کوچک وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به بزرگان بازار تجربه کردند. شاخص کل حدود ۳ هزار واحد افت کرده، اما شاخص هم‌وزن بیش از یک هزار واحد افزایش یافته است. شستا، شتران، شپنا، شبندر، وبملت و وپاسار بیشترین تأثیر منفی و بوعلی عمده‌ترین اثر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند.


۰۹:۴۵⏰
با وجود اینکه برآیند ورود و خروج پول خرد همچنان منفی است، اما تعداد صف‌های خرید به ۷۹ و جمع ارزش آنها به حدود ۶۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در بخش فروش ۲۶ نماد صفوف فروش حدود ۳۱۰ میلیارد تومانی را به یدک می‌کشند.


۰۹:۴۲⏰
خریداران نمادهای غمینو، غبهنوش، غاذر، غمهرا و نیلی از گروه غذایی با پیشروی ۵ درصدی قیمت صف‌نشین شده‌اند و در این گروه غگل، غدیس، غدشت با افت ۳ درصدی دست به دست می‌شوند.


۰۹:۳۷⏰
گروه خودرو رو به بالا معامله می‌شوند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی هم تحرکات رو به بالا مشاهده می‌شود. اما پالایشی‌ها همچنان در مدار منفی قرار دارند.


۰۹:۳۳⏰
تعداد نمادهای مثبت رو به افزایش است. اکنون بیش از ۲۹۰ نماد سبزپوش هستند و ۳۱۵ نماد در محدوده منفی دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۲⏰
نسبت به روزهای قبل امروز بازار کم‌حجم‌تری را شاهد هستیم. طی حدود ۲۰ دقیقه ارزش معاملات خرد نزدیک به یک هزار میلیارد تومان شده و تا این لحظه تراز پول خرد منفی ۳۰ میلیارد تومان است. فعلا فروشندگان بر خریداران برتری نسبی دارند. ۲۴۵ نماد در محدوده مثبت داد و ستد می‌شود، در حالی که ۳۶۰ نماد لباس سرخ بر تن دارند. سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۸۷ درصد و از کل فروش‌ها ۹۱ درصد است.


۰۹:۲۹⏰
نمادهای وساخت، ثالوند، ثمسکن، ثتران و ثاخت با رشد ۵ درصدی قیمت مورد توجه گروه انبوه‌سازی هستند.


۰۹:۱۴⏰
نمادهای گروه بانکی با افت قیمت شروع به کار کردند. دی، وسالت، وبملت، وپاسار و سامان با افت ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۱۰⏰
از ابتدای معاملات امروز پیداست که فروشندگان سعی دارند بر کل بازار تسلط پیدا کنند. فعلاً گروه‌های پالایش و بانکی با عرضه‌های بیشتری مواجهند و در مقابل گروه خودرو متعادل و سبز است.


۰۹:۰۹⏰
بر اساس اطلاعیه فرابورس ایران روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه ۲۱۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با نماد ثجنوب به روش حراج عرضه اولیه خواهد شد.
قیمت این عرضه اولیه ۸,۳۳۴ ریال ارزشگذاری شده است. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم است.


۰۹:۰۸⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

۸۶ صف خرید در مجموع به ارزش ۱,۵ هزار میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: ددام، ثتران، فاما، کترام و دحاوی

۳۶ صف خرید در مجموع به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: وسالت، خبنیان، خکاوه، بالاس و فجوش

کد خبر 466165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =