سهم ۲۰ درصدی تپسی از بازار تاکسی‌های اینترنتی

سهم تپسی از بازار تاکسی‌های اینترنتی به ۲۰ درصد رسیده است و برآورد می‌شود در اوایل سال آینده این عدد به حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش صدای بورس، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تپسی در مورد لغو محدودیت خرید سهام تپسی توسط سهامدار عمده گفت: با توجه به گذشت بیش از شش ماه از عرضه اولیه تپسی در بازار سرمایه و شناخته شدن سهام تپسی در بورس، تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار بر این بود که فرصت خرید و فروش سهام تپسی برای عموم باز شود و تنها محدود به سهامداران خاص و حرفه‌ای نباشد.

وی در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد تپسی در نه ماهه ابتدایی سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه اختلالات اینترنتی در ماه‌های اخیر، تأثیری روی رشد کسب و کار نداشته است و درآمد تپسی در این مدت ۴۱۶ میلیارد تومان بوده است که ۲/۴ برابر مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت تپسی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال توانستیم به کل درآمد سال قبل دست یابیم، خاطرنشان کرد: همچنین سود عملیاتی تپسی در نه ماهه امسال ۶۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است.

وی افزود: در آخرین گزارش مالی منتشر شده، درآمد تپسی در آذر ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ماه قبل از آن یعنی آبان ماه ۱۱ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه نسبت به میانگین هشت ماه قبل (از فروردین تا آبان) نیز ۴۰ درصد رشد داشته است که انتظار می‌رود این روند در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز ادامه یابد، به ویژه در دو ماه پایانی سال که همواره جزو ماه‌های پرتقاضا محسوب می‌شوند.

منشی‌پور همچنین با اشاره به افزایش ۸۲ درصدی سفرها در آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تپسی روی برنامه حرکت می‌کند و تا کنون توانسته قول‌هایی که در امیدنامه و بودجه به خود داده است محقق کند. ضمن اینکه لازم است اشاره کنم در شرایط فعلی، تپسی از معدود شرکت‌هایی است که رشد واقعی و عملیاتی داشته است.

مدیرعامل شرکت تپسی در ادامه، افزایش سرمایه را یکی از برنامه‌های در دستور کار تپسی عنوان کرد و افزود: از آنجا که بازار جای رشد بسیار زیادی دارد، برای این رشد نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش تاکسی آنلاین و سایر حوزه‌ها وجود دارد و افزایش سرمایه از جمله برنامه‌های تپسی در این زمینه است.

وی سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه‌ها و صنایع جدید را از دیگر برنامه‌های تپسی در مسیر توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: بنا داریم علاوه بر تاکسی اینترنتی، وارد سرمایه‌گذاری‌های جدیدی شویم که در همین راستا تا پایان سال از دو طرح ویژه خود رونمایی خواهیم کرد. ضمن اینکه قابلیت‌های جدید نرم‌افزار تپسی برای برخی از کاربران فعال شده است که طی دو ماه آینده به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

منشی‌پور در پایان در مورد برنامه تپسی برای توسعه حوزه فعالیت جغرافیایی خود در شهرهای جدید گفت: حوزه فعالیت جغرافیایی تپسی از ابتدای سال جاری تا کنون از ۱۳ شهر به ۲۹ شهر گسترش پیدا کرده است که در همین راستا سه شهر دیگر نیز در دستور کار است که با توجه به ظرفیت اولیه، نسبت به ایجاد آن تا پایان سال تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 466128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =