دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در حال جمع‌بندی است

شورای رقابت اعلام کرد در حال جمع‌بندی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو است

به گزارش صدای بورس، شورای رقابت در اطلاعیه‌ای به‌شرح زیر جزئیات اقدامات مرکز ملی رقابت را برای مدیریت بازار خودرو اعلام کرد:

1. از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت 1401 بررسی و پایش بازار خودرو و سیاست‌های مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و طی جلسات 527، 528 و نهایتاً 533 این شورا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاست‌های مربوط به این بازار ایجاد گردید.

2. جلسات کارگروه خودرو در مرکز ملی رقابت با حضور همه ذی‌نفعان و متخصصان این حوزه به‌صورت فشرده و فوق‌العاده تشکیل و در حال بررسی بازار و جمع‌بندی دستورالعمل موضوع بند 5 ماده 58 قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی می‌باشد که در صورت تصویب شورای رقابت اطلاع‌رسانی خواهد شد (به گزارش تسنیم، در بند 5 ماده 58 قانون اصل 44 تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری در هر مورد با رعایت مقررات مربوط از وظایف شورای رقابت اعلام شده است.)

3. شورای رقابت انتظار دارد ضمن ملاحظه اختیارات و وظایف قانونی این شورا از اظهارنظرهای غیرمستند و نادقیق پرهیز نموده و به بهینه شدن تصمیمات شورا کمک شود.

4. در پایان ابراز امیدواری می‌شود با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد کشور از منظر رقابت و ضرورت مداخله جدی شورا در بخش‌های مختلف با هدف توسعه فضای رقابتی و رفع انحصارات و برنامه گسترده شورا در این خصوص در دوره سوم، امید است اصحاب رسانه و صاحب‌نظران اقتصادی ضمن بازتعریف نقش و جایگاه شورای رقابت در نظام حکمرانی کشور به تحقق اهداف شورا در بخش‌های مختلف کمک کنند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

کد خبر 466091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =