با جدیدترین عرضه اولیه فرابورس آشنا شوید / ۳۹ میلیارد تومان سود خالص برای ثجنوب

اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «سرمایه‌گذاری مسکن جنوب» امروز در فرابورس برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این نشست فرشاد فرزین مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با مروری بر تاریخچه «ثجنوب» اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۶۹ تاسیس و در سه منطقه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۳۸۶ سهامدار عمده مناطق را تلفیق کرده و شرکت تبدیل به سهامی خاص شد. در سال ۱۳۹۵ نیز به سهامی عام تبدیل و در نهایت در سال ۱۴۰۰ در فرابورس پذیرش شد.

فرزین با بیان اینکه رسالت اصلی ثجنوب این است که مردم صاحب خانه شوند و شرکت در حیطه انبوه‌سازی و مسکن فعالیت دارد، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب اکنون ۴۹۷ هزار متر مربع پروژه در کیش، فارس، کرمان، خوزستان و بوشهر در دست ساخت دارد.

پروژه «فروردین» در جزیره کیش یکی از بزرگ‌ترین ‌پروژه‌های ثجنوب است که ۴۷ هزار متر مربع زیر بنا و ۲۹۳ واحد دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تحویل خریدار شود.

مهدی ابراهیمی معاون اداری و مالی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب، فعالیت اصلی این شرکت را عمدتا در حوزه ساخت‌وساز و ساخت پروژه‌ها علی‌الخصوص مسکونی عنوان کرد و گفت: سه قالب پروژه در این شرکت داریم؛ اولین نوع فعالیت این است که به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم وارد شده و زمین و ساخت از سوی شرکت تامین و اجرا می‌شود. مورد دوم مشارکت با مالک زمین و اجرا از سوی ثجنوب است و مورد سوم ما به عنوان مالک زمین، شریک سازنده جذب می‌کنیم. این فرایندها در قالب فروش و پیش‌فروش به عموم عرضه می‌شود.

ابراهیمی درخصوص وضعیت مالی و سودآوری شرکت ثجنوب، اظهار کرد: عملکرد شرکت طی این سال‌ها روند رو به رشد داشته و در سال مالی منتهی به پایان شهریور امسال، ۱۱۵ میلیارد تومان سود خالص و به ازای هر سهم ۸۲۲ ریال سود محقق شد که این رقم در سال گذشته ۳۸۲ ریال به ازای هر سهم بوده است.

در سال مالی جدید یک دوره سه ماهه گزارشگری داشتیم که طی آن ۳۹ میلیارد تومان سود خالص محقق شد و ۲۸ تومان نیز به ازای هر سهم بوده است.

در ادامه نخستین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب مژده بادی الهی رئیس ارزش‌گذاری تامین سرمایه نوین به عنوان ارزشگذار ثجنوب، به تشریح نحوه ارزش‌گذاری سهام این شرکت پرداخت و گفت: مبنای کار، صورت مالی حسابرسی شده ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بوده و تاریخ ارزش‌گذاری ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ است.

در ارزش‌گذاری سهام سه رویکرد تنزیل جریان نقدی، بازاری و خالص ارزش روز دارایی داریم و در ارزش‌گذاری سهام این شرکت با توجه به اینکه درآمدها، هزینه‌ها، سود و جریان نقدی برای دوره آتی قابل اتکا نیست از دو رویکرد NAV و بازاری (ضرایب قیمتی) استفاده شده است.

در رویکرد خالص ارزش روز دارایی‌ها یا NAV که شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازی از این روش استفاده می کنند ارزش سهام ۲ هزار و۳۰۰ میلیارد تومان و هر سهم ۱۶۸۰ تومان است.

در رویکرد بازاری که ضریب قیمت به سود خالص است نیز ارزش شرکت، هزار میلیارد تومان و به ازای هر سهم ۷۴۰ تومان است.

ضریب اتکا ۹۰ درصد به رویکرد بازاری تخصیص داده شده است، میانگین ارزش برآورد شده ۱۱۰۰ میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۸۳۰ تومان است.

کد خبر 466070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =