لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱

بازار سرمایه دیروز تحت فشار عرضه‌ها، مجدد به میانه کانال ۱.۶ میلیون واحدی برگشت و شاخص کل با کاهش ۱.۸۷ درصدی، ۳۱ هزار واحد افت کرد تا ارزش بازار بورس تهران به رقم ۶ هزار و ۹۸ هزار میلیارد تومان برسد. شاخص هم‌وزن نیز که در ابتدا نزدیک به ۰.۳ درصد رشد کرده بود، ۰.۸۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا شروع سرخ‌رنگی برای بهمن ماه رقم بخورد. ارزش معاملات در بازار بورس نیز به رقم ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود که بورس امروز نیز به روند کاهشی خود ادامه دهد، هر چند روند قیمت دلار در ادامه روز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

۱۳:۰۰⏰
بازار امروز شروع متعادلی داشت، ولی با فاصله گرفتن از ابتدای معاملات با افزایش عرضه مواجه شد و فروشندگان در بیشتر نمادها دست برتر داشتند. در نهایت این موج عرضه منجر به سرخ شدن نماگرها شد، اما افت کمتری را نسبت به دیروز شاهد بودیم. شاخص کل متأثر از افت نمادهای میدکو، حکشتی، تاپیکو، نوری و وپاسار کاهش ۴۶۵۲ واحدی را تجربه کرد و شتران و فارس با اثر افزایشی خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.


۱۲:۲۴⏰
دقایق پایانی بازار را دنبال می‌کنیم. با ورود صندوق توسعه به جریان معاملات بازار سر و شکل بهتری گرفت و اغلب سهم‌ها از محدوده حداقلی فاصله گرفتند. در این بین معاملات سایپا و زمزمه‌هایی از عرضه قریب‌الوقوع بلوک خپارس نیز در روند دقایق فعلی بی‌تأثیر نبوده است.


۱۲:۰۶⏰
در حالی که نیم ساعت به اتمام زمان معاملاتی امروز باقی مانده، تعداد نمادهای مثبت و منفی بسیار به هم نزدیک و تقریباً با هم برابر شدند.
ارزش معاملات خرد ۷ همت است و تراز پول خرد به منفی ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
حقیقی‌ها همچنان در بخش فروش قدرتمندتر حاضر هستند. مشارکت آنها در بخش فروش ۸۵,۵ درصد و در بخش خرید حدود ۸۰ درصد است.


۱۲:۰۰⏰
زغال سنگی ها تماما سبزرنگ در حال معامله هستند.


۱۱:۵۸⏰
بازار سرمایه برخلاف روند معالاتی دقایق ابتدایی و همچنین نیمه اول معاملات، در این لحظه از داد و ستد با افزایش تقاضا روبروست و در اکثریت بزرگان و لیدرهای بازار سهام شاهد بهبود معاملات هستیم.


۱۱:۴۰⏰
فولاد و فملی در ساعت پایانی بازار وارد محدوده سبزرنگ شدند.


۱۱:۲۹⏰
در میان معاملات متعادل گروه غذایی، نمادهای غدیس، غاذر، غچین، غالبر، غنیلی و غپونه با رشد ۴ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند و غنوش، غسالم و غویتا با افت ۲ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند.


۱۱:۲۶⏰
تقریباً ۱۰۰ نماد از محدوده منفی به مدار مثبت ارتقا یافتند. اکنون بیش از ۲۴۰ نماد مثبت و حدود ۳۸۰ نماد منفی دست به دست می شوند. ارزش معاملات خرد به ۵,۸ همت و تراز پول خرد بازار به منفی ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۰:۵۷⏰
در دقایق اخیر شاهد بهبود اندک طرف تقاضا هستیم. تعداد نمادهای مثبت که در یک ساعت ابتدایی به کمتر از ۱۵۰ رسیده بود اکنون به حدود ۱۹۰ نماد افزایش یافته است. کمتر از ۴۴۰ نماد همچنان با رنگ قرمز دنبال می‌شوند. جمع ارزش صفوف خرید و فروش نیز بسیار به هم نزدیک شده و به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. آیا نیمه دوم امروز با نیمه نخست آن متفاوت خواهد بود؟


۱۰:۴۶⏰
بانکی‌ها یکدست قرمزپوش شدند. دی، وپاسار و وتجارت و وسالت افت ۳ درصدی قیمت دارند و نماد وملل با رشد ۳ درصدی تک نماد مثبت گروه است.


۱۰:۴۶⏰
در این دقایق بازار متلاطم و پر نوسان دنبال می‌شود. از یک سو در دامنه مثبت فروشندگان اقدام به شناسایی سود می‌کنند و از طرف دیگر در محدوده منفی خریداران امان نمی‌دهند!
به نظر در وضعیت فعلی نظاره بازار و تعریف حد ضرر و پایبندی به آن برای سهام پرتفوی منطقی‌ترین کار است.


۱۰:۳۱⏰
نیمه اول بازار را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاخص کل تا به اینجای کار بیش از ۷۰۰۰ واحد عقب‌نشینی داشته است. میدکو ، حکشتی و نوری سه نمادی بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


۱۰:۱۷⏰
در گروه انبوه‌سازی در حالی که عمده نمادها زیر بار فشار عرضه‌ها قرار دارند، ثتران در قیمت ۴۸۰ تومان بیش از ۵۵,۳ میلیون صف خرید به ارزش ۲۶,۶ میلیارد تومان را تجربه می‌کند. ثاصفا و وثخوز که نمادهای بازار پایه زرد فرابورسی این گروه هستند هم با صف خرید دنبال می‌شوند.


۱۰:۱۴⏰
معاملات امروز با ۸۱ صف فروش در مجموع به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان دنبال می‌شود. سنگین‌ترین صف‌های فروش در اختیار نمادهای وسالت، خبنیان، خاور، حکشتی و میدکو است.


۱۰:۱۳⏰
اکنون ۶۲ نماد دارای صفوف خرید هستند که جمع ارزش آنها به بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان می رسد. گدنا، دسینا، ددام، ثتران و سرچشمه صدرنشین صفوف خریدند.


۱۰:۰۸⏰
در یک ساعت ابتدایی امروز ارزش معاملات خرد به ۳,۴ همت رسیده و تا این لحظه حقیقی ها ۲۵۰ میلیارد تومان پول از بازار بیرون بردند. در حال حاضر ۴۵۵ نماد با رنگ قرمز دنبال می شوند و فقط ۱۶۵ نماد مثبت باقی مانده اند. سهم حقیقی ها از کل فروش ها حدود ۸۷ درصد و از کل فروش ها ۷۹,۵ درصد بوده است.


۱۰:۰۶⏰
در گروه زراعت، نمادهای تلیسه و زکشت متحمل صف فروش هستند. سایر نمادها نیز عمدتاً منفی و پرعرضه دنبال می‌شوند. اما در همین گروه زبینا صف خرید کم حجمی را تجربه می‌کند.


۱۰:۰۶⏰
شاهد کاهش قدرت‌ها در صنعت محصولات شیمیایی هستیم. نمادهای پتروشیمی که کار خود را در محدوده سبزرنگ بازار آغاز کرده بودند، هم اکنون وارد محدوده قرمزرنگ شدند.


۱۰:۰۵⏰
تا اینجای کار فروشندگان پیروز میدان هستند. تعداد نمادهای منفی دو برابر مثبت‌هاست. تعداد صفوف خرید و فروش با هم برابر شده، اما از لحاظ ارزش، صفوف خرید ۸۰ میلیارد تومان برتری دارند.


۰۹:۴۴⏰
بزرگان گروه خودرو معاملات سرخی دارند. خودرو، خساپا، خگستر، خاور و خبهمن با افت قیمت دنبال می‌شوند و خپویش، خموتور و خوساز با رشد ۴ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۴۲⏰
در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشد ۳ هزار و ۶۶ واحدی، به عدد یک میلیون ۶۶۰ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۱۱۶ واحدی به عدد ۵۲۴ هزار و ۷۲ واحد رسید.
حقوقی‌ها ۵۱ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.


۰۹:۴۰⏰
در این دقایق تعداد نمادهای مثبت و منفی با هم برابر شده است. ارزش معاملات خرد ۱,۷ همت و تراز پول خرد منفی است.


۰۹:۳۹⏰
روز گذشته ۱۰ میلیون و امروز هم تا به اینجای کار ۱۵ میلیون برگه فروژ عرضه شده است. بازدهی سهم از روز عرضه تاکنون حدود ۱۵ درصد بوده است.


۰۹:۳۴⏰
گروه حمل و نقل معاملات متعادلی دارند. حکشتی و حپترو با افت ۵ درصدی قیمت صف فروش دارند و در این گروه خریداران حآسا و حتوکا صف‌نشین شده‌اند.


۰۹:۳۳⏰
پالایشی‌ها با روند صعودی آغاز به کار کردند. شتران با رشد ۴ درصدی و شپنا، شاوان، شبندر و شراز با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۱۹⏰
بازار با سبزپوشی ۷۱ درصدی نمادها آغاز شده است. صفوف خرید به فروش از لحاظ تعدادی بیش از ۳ برابر و از لحاظ ارزشی تقریباً دو برابر است.


۰۹:۰۹⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

۹۴ صف خرید در مجموع به ارزش ۱,۳ همت
به صدرنشینی دسینا، ددام، دحاوی، فاما و ولانا

۴۱ صف فروش در مجموع به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان
به صدرنشینی وسالت، خبنیان، حکشتی، بتک و فوکا

کد خبر 466050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =