لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

بورس تهران در روز پایانی هفته گذشته، نمایی از تعادل میان خریداران و فروشندگان به نمایش گذاشت و در پایان جریان دادوستدهای تالار شیشه‌ای، نماگر اصلی با رشد ۰/۱۲ درصدی موفق شد ۲ هزار و ۹۷ واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۴۴ واحدی بایستد. در سمت کوچک‌ها نیز با رشد ۰/۴۸ درصدی شاخص هم‌وزن، شاهد وضعیت بهتری برای گروه‌ها و صنایع کوچک بازار بودیم. همچنین ارزش معاملات در روز چهارشنبه عدد ۹۶۷۵ میلیارد تومان را به ثبت رساند و خروج اندک تنها ۷ میلیارد تومانی نیز نتیجه داد و ستدهای حقیقی‌ها بود.

۱۲:۴۰⏰
در دقایق پایانی شاهد افزایش اندکی در تعداد نمادهای مثبت بودیم. بازار با بیش از ۲۳۰ نماد مثبت و ۴۰۰ نماد منفی به کار امروز خود خاتمه داد. تعداد صفوف خرید نیز به ۱۱۱ افزایش یافت که جمع ارزش آنها به ۴۸۰ میلیارد تومان می‌رسید. در مقابل ۹۳ صف فرش ۴۹۵ میلیارد تومانی در بازار دیده می‌شد.
به نظر می‌رسد امروز زهر فشارهای فروش بازار ناشی از تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد سپاه، گرفته شد و انتظار داریم که با توجه به رشد نرخ دلار از فردا شاهد بهبود معاملات باشیم.


۱۲:۱۰⏰
فراکابی‌ها با فشار فروش همراه هستند.


۱۱:۴۳⏰
هر چه به پایان بازار نزدیک تر می شویم بر تعداد صفوف فروش افزوده می‌شود، اما عمده صفوف خرید همچنان پابرجا هستند.
۹۲ صف خرید ۵۷۰ میلیارد تومانی در برابر ۷۴ صف فروش ۵۶۰ میلیارد تومانی.


۱۱:۴۲⏰
تا اینجای کار شاخص کل بیش از ۲۶ هزار واحد افت کرده که بیش از همه تحت تأثیر منفی نمادهای فولاد، فملی، نوری، شستا، کگل، شبندر و کچاد قرار داشته است. شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۲,۷۰۰ واحدی مواجه شده است.


۱۱:۴۲⏰
دی برای سومین روز متوالی با افت ۳ درصدی قیمت همراه است و نماد وملل با صف خرید دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۱:۳۱⏰
خودرو در آستانه صف فروش قرار گرفته و نمادهای خگستر و خاور متحمل صف فروش هستند. خساپا هم که پس از افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب، حدود یک و نیم ساعت قبل در محدوده ۲۴۱ تومان بازگشایی شده بود دقایقی پیش برای لحظاتی صف فروش شد، اما اکنون در محدوده ۴,۸ درصد منفی دنبال می‌شود.


۱۱:۲۹⏰
ارزش معاملات خرد به ۶,۳ همت رسیده و تا این لحظه شاهد خروج ۳۳۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی بودیم. در دقایق اخیر بخش منفی بازار کمی وسیع‌تر شده و حدود ۴۰۰ نماد لباس سرخ بر تن کردند. فعلاً ۲۳۰ نماد در محدوده مثبت در حال خرید و فروش هستند. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۸۱ درصد و در بخش فروش ۸۶ درصد است.


۱۱:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
دی ۶۵۰ میلیون سهم
خساپا ۵۶۹ میلیون سهم
شستا ۵۴۶ میلیون سهم
وساخت ۴۴۵ میلیون سهم
خودرو ۴۳۴ میلیون سهم


۱۱:۱۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۶۷,۵۸۹
۲۱۵۵۵ واحد منفی
ارزش بازار ۶۱,۳۴۱,۱۸۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵۰,۲۲۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۴۰۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۳۴۴۵ واحد منفی
فملی ۱۹۵۰ واحد منفی
نوری ۱۳۴۸ واحد منفی
شستا ۱۰۶۳ واحد منفی
شبندر ۹۰۹ واحد منفی
فخوز ۹۰۰ واحد منفی
کچاد ۸۳۸ واحد منفی


۱۱:۰۳⏰
تا این لحظه حدود ۲۵۰ نماد در برابر منفی شدن مقاومت کردند و فعلاً ۵۹ درصد از بازار منفی است. ۱۰۵ نماد دارای صفوف خرید حدود ۶۴۰ میلیارد تومانی‌اند که در صدر آنها دسینا، گدنا، ددام، خنصیر و #مادیرا قرار دارند. تعداد صفوف فروش به ۵۰ نماد رسیده و جمع ارزش آنها بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۰۳⏰
در گروه پالایشی شبندر، شراز و شپنا با کاهش ۳ درصدی قیمت و شپاس با رشد ۵ درصدی قیمت با صف خرید معامله می‌شود.


۱۰:۳۲⏰
نود دقیقه از بازار سپری شد. ارزش معاملات خرد ۴,۷ همت، تراز پول خرد منفی ۲۱۰ میلیارد تومان، ۲۶۰ نماد مثبت و ۳۵۵ نماد منفی، ۹۹ صف خرید ۵۸۰ میلیارد تومانی در برابر ۴۰ صف فروش ۴۷۰ میلیارد تومانی.


۱۰:۲۸⏰
در میان معاملات سرخ معدنی‌ها کاما با رشد ۴ درصدی و فزر با رشد ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۱۹⏰
عمده صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله منفی خرید و فروش می‌شوند. فعلاً استارز با ۱۰ درصد منفی، برلیان با ۴,۶ درصد منفی و ثهام با ۳,۳ درصد منفی بیشترین افت قیمت را متحمل هستند. درسا با ۲,۸ درصد، ویستا با حدود ۳ درصد، سلام با ۲,۴ درصد، وبازار با ۲,۳ درصد، فیروزه با ۲,۶ درصد و امین یکم با ۲,۵ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین افت قیمت قرار دارند.


۱۰:۱۹⏰
تپسی از ۵۲۹ تومان تا ۴۹۸ تومان پایین آمد و در دقایق اخیر تا ۵۱۰ تومان ۱,۳ درصد مثبت رشد کرد. این نماد فرابورسی طی ۷ روز معاملاتی اخیر خود با صف خرید همراه بوده و در معاملات روز چهارشنبه حدود ۱۰ برابر میانگین حجم ماهانه خود مورد معامله قرار گرفته است.


۱۰:۱۷⏰
نمادهای وتوس، ثعمرا و ثالوند از گروه انبوه‌سازی با رشد ۷ درصدی قیمت صف خرید دارند و کرمان افت ۴ درصدی را تجربه می‌کند.


۰۹:۵۳⏰
عمده نمادهای دارویی سرخ‌پوش هستند. درازک، دسبحان و دابور متحمل صف فروش هستند، اما ددام، دسینا، دفارا، دکیمی، دکوثر و دحاوی صف خرید را تجربه می‌کنند.


۰۹:۵۲⏰
۴۵ دقیقه معامله و عبور ارزش معاملات خرد از ۳ همت، تراز پول خرد منفی ۱۳۰ میلیارد تومان است. اکنون با وجود اینکه تعداد صفوف خرید تقریباً دو برابر تعداد صف‌های فروش است، اما جمع ارزش آنها بسیار نزدیک به هم شده‌اند؛ ۵۰۰ میلیارد تومان صف خرید در برابر ۴۸۰ میلیارد تومان صف فروش.


۰۹:۵۲⏰
نمادهای گروه خودرو معاملات متعادلی دارند. خودرو، خاور و خگستر با افت ۳ درصدی و خبهمن با افت ۵ درصدی قیمت معامله می‌شوند، در حالی که خوساز و خنصیر پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۵۱⏰
بزرگان بازار تحت فشار عرضه ها قرار دارند. تا اینجا فولاد، فملی، نوری، فارس، حکشتی و شستا بیشترین نقش آفرینی را در افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل داشتند. شاخص هم‌وزن نیز از صعود دنده عقب گرفته است.


۰۹:۴۰⏰
گروه قند و شکر عمدتاً مثبت دنبال می‌شوند. در این گروه قصفها، قشیر و قاروم صف خرید هستند.


۰۹:۳۱⏰
طی نیم ساعت ابتدایی ارزش معاملات خرد به حدود ۲,۲ همت رسیده و تا این لحظه شاهد خروج ۵۵ میلیارد تومان پول خرد از بازار بودیم. شاخص کل حدود ۱۰ هزار واحد به عقب برگشته و به ارتفاع ۱ میلیون و ۶۷۹ هزار واحدی رسیده است، اما شاخص هموزن با افزایش ۱,۲۰۰ واحدی تا محدوده ۵۲۷ هزار واحد پیش رفته است.


۰۹:۲۶⏰
در حال حاضر ۵۶ درصد از نمادها در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند؛ حدود ۳۳۵ نماد منفی در برابر ۲۶۰ نماد مثبت. ۸۶ صف خرید در مجموع ۵۴۰ میلیارد تومانی در بازار وجود دارد، در حالی که سایه ۳۰ صف فروش حدود ۳۹۰ میلیارد تومانی بر بازار سنگینی می‌کند.


۰۹:۲۶⏰
در گروه پتروشیمی، نمادهای نوری و شگویا با افت ۵ درصدی قیمت صف فروش دارند و در این گروه خریداران شیراز با رشد ۷ درصدی قیمت صف‌نشین شده‌اند.


۰۹:۲۵⏰
در دقایق ابتدایی، بخش سبزرنگ بازار وسیع‌تر از بخش سرخ رنگ بود. اما اکنون تعداد نمادهای منفی اندکی از نمادهای مثبت پیش افتاده و به نظر می‌رسد فروشندگان در حال قدرت‌نمایی به خریداران هستند. اکنون سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها بیش از ۸۷ درصد است، در حالی که مشارکت آنها در بخش خرید به ۸۶ درصد می‌رسد.


۰۹:۰۵⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۶۵ صف خرید، ۵۷۰ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: دسینا، وآذر، خکرمان، ددام و وسدید

۹ صف فروش، ۲۷۰ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: وسالت، خبنیان، فماک، انرژی۲ و بتک

کد خبر 465989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =