لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

بورس تهران که روی ریل صعودی قرار گرفته‌ است، پس از یک عقب‌نشینی مقطعی در ابتدای هفته، دیروز مجدداً کار خود را با یک بازدهی مثبت به پایان رساند. بازگشایی دو غول خودروسازی پس از رفع ابهام عرضه خودرو در بورس کالا توانست فشار تقاضای نسبتاً خوب اما موقتی در بازار ایجاد کند. در پایان جریان دادوستدهای تالار شیشه‌ای در روز گذشته، نماگر اصلی با رشد ۰.۳۸ درصدی موفق شد ۶ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۷ واحدی بایستد. در آن سوی بازار، شاخص کل هم‌وزن با سبقت از نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و توانست با رشد ۰.۶۴ درصدی، ۳ هزار و ۳۱۵ واحد افزایش یابد و در محدوده ۵۲۳ هزار و ۳۱۵ واحدی قرار گیرد.

۱۱:۵۷⏰
ورود نقدینگی از سوی حقیقی‎ها شدت قابل توجهی گرفته، به طوری که حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه خرد نو به بازار تزریق شده است. ارزش معاملات خرد از ۷ همت گذشت.


۱۱:۴۸⏰
در این دقایق تراز پول خرد بازار مثبت شده است. این در حالی است که طی نیم ساعت ابتدایی بیش از ۶۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی خرد از بازار اتفاق افتاده بود که طی دو ساعت اخیر کل آن مبلغ مجددا به بازار برگشت و اکنون برآیند ورود و خروج پول خرد به مثبت ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۱:۳۵⏰
یک ساعت تا پایان زمان معاملاتی امروز باقی مانده است. ارزش معاملات خرد به حدود ۶ همت رسیده و تراز منفی پول خرد به حدود ۱۰ میلیارد تومان تقلیل یافته است.
اکنون تعداد نمادهای مثبت به منفی ۳۴۰ به ۲۸۰ است.
تعداد صفوف خرید به فروش ۱۱۹ به ۱۹ و جمع ارزش صف های خرید به فروش ۷۰۰ به ۳۰۸ میلیارد تومان است.
در این دقایق مشارکت حقیقی ها برای خرید و فروش در ۸۳ درصد با هم برابر شده است.


۱۱:۳۴⏰
در میان معاملات متعادل گروه فلزات فولاد، فملی، فخوز و فباهنر نزدیک به صفر تابلو با گرایش منفی معامله می‌شوند و کویر با افت ۵ درصدی صف فروش دارد.


۱۱:۲۰⏰
فراکابی‌ها معاملات سرخی دارند و با افت ۳ درصدی قیمت همراه هستند.


۱۱:۰۸⏰
اکنون متقاضیان برای ۱۲۳ نماد صف کشیدند. پشت این صفوف حدود ۷۴۰ میلیارد تومان نقدینگی پارک شده است.
خکرمان با ۵۴ میلیارد تومان، وآذر با ۴۷,۳ میلیارد تومان، ددام با ۳۷,۵ میلیارد تومان، دسینا با ۳۶,۳ میلیارد تومان و سامان با ۳۳,۴ میلیارد تومان از سنگین‌ترین صف‌ها برخوردارند.


۱۱:۰۳⏰
مشارکت حقیقی‌ها هم در بخش خرید و هم فروش کمی کاهش یافته، اما شدت این کاهش در بخش فروش بیشتر است. در نیم ساعت نخست ۹۰ درصد از فروش‌ها را حقیقی‌ها انجام می‌دادند، اما اکنون سهم آنها از فروش ۷ درصد کاهش یافته و به ۸۳ درصد رسیده است. این کاهش در بخش خرید ۳ درصد بوده و از ۸۷ به ۸۴ درصد تقلیل یافته است.


۱۱:۰۰⏰
ولساپا با عبور از مقاومت مهم خود در محدوده ۱۶۶ تومان، اکنون در قیمت ۱۷۳ تومان با صف خرید سنگین ۱۶۰,۵ میلیونی به ارزش ۲۶,۶ میلیارد تومان همراه است. قیمت سهم در ابتدای معاملات امروز حدود ۱۵۷ تومان بود.


۱۰:۴۸⏰
تقریباً یک نیمه از بازار گذشته و ارزش معاملات خرد به ۴,۳ همت رسیده، تراز پول خرد به منفی ۲۸ میلیارد تومان کاهش یافته است. ۳۵۰ نماد مثبت و ۲۵۵ نماد منفی دنبال می‌شوند؛ ۵۸ درصد از نمادها سبزپوش هستند. ۱۱۳ صف خرید در مجموع به ارزش ۶۸۰ میلیارد تومان و ۱۵ صف فروش به ارزش ۲۹۰ میلیارد تومان در بازار وجود دارد.


۱۰:۴۷⏰
دارایکم از ۱۱,۸۰۰ تومان تا ۱۲,۱۳۵ تومان بالا آمد، در حالی که عمده فروش‌های آن به دست حقیقی‌ها انجام شده ۲۰ درصد از خریدارانش را حقوقی‌ها تشکیل داده‌اند.


۱۰:۲۷⏰
اکنون حدود ۶۰ درصد از بازار سبزپوش است. تعداد صفوف خرید به ۱۰۹ نماد و جمع ارزش آنها به بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در سمت فروش، شاهد ۱۱ صف فروش در مجموع به ارزش حدود ۲۸۵ میلیارد تومان هستیم.


۱۰:۲۶⏰
بیشترین حجم معاملات
وساخت ۷۰۷ میلیون سهم
فاذر ۵۳۰ میلیون سهم
شستا ۳۰۴ میلیون سهم
وتجارت ۲۷۰ میلیون سهم
خودرو ۲۵۰ میلیون سهم


۱۰:۲۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۸۷,۶۶۸
۱۰۲۴ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۲,۳۱۱,۸۶۵ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۲,۰۳۱ میلیارد ریال
حجم معاملات ۶.۲۳۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وامید ۱۲۳۴ واحد مثبت
میدکو ۷۵۸ واحد مثبت
خودرو ۴۵۷ واحد منفی
خساپا ۳۶۵ واحد منفی
فملی ۳۲۵ واحد منفی
شستا ۳۱۰ واحد منفی
فولاد ۲۸۷ واحد منفی


۱۰:۱۳⏰
عمده نمادهای قندی به واسطه خبری که درباره ۲ نرخی شدن شکر منتشر شد، صف خرید را تجربه می‌کنند.
بر اساس مصوبه‌ای که در پی جلسه مشترک دولت و مجلس به تصویب رسید، مقرر شد تا از بهمن ماه شکر ۲ نرخی و قیمت آن برای اصناف و مصرف‌کنندگان عمده از نرخ شکر مصرفی مردم جدا شود.
بر اساس این تصمیم‌گیری، مصرف‌کنندگان عمده شکر مانند کارخانجات غذایی، شکلات، شیرینی و ... که عمده مصرف شکر را دارند، باید به نرخ توافقی در سامانه بازارگاه اقدام به خرید شکر کنند.


۱۰:۰۷⏰
خودرو در تلاش است تا لباس سبز بر تن کند. در کمتر از نیم ساعت قبل خریداران خودرو را از ۳۳۲ تومان تا ۳۴۸ تومان خریدند و این سهم را وارد محدوده سبز رنگ کردند، اما دوباره به محدوده منفی رسید. در حالی که کل فروش‌های خودرو توسط حقیقی‌ها انجام گرفته، ۲۱ درصد از خریدارانش را حقوقی‌ها تشکیل داده‌اند.


۱۰:۰۴⏰
تعداد صفوف خرید بازار به بیش از ۱۰۰ نماد رسید. اکنون یک چهارم نمادهای سبزپوش با صف خرید همراه هستند. تعداد صفوف خرید بیش از ۱۱ برابر صفوف فروش و جمع ارزش صف‌های خرید بالغ بر ۲ برابر مجموع ارزش صفوف فروش است.


۱۰:۰۳⏰
قاسم برای سومین روز متوالی رشد بیش از ۳ درصد را تجربه می کند و پس از گذشت یک ساعت از تایم بازار ۹۰ میلیون برگه سهم معامله کرده است.


۱۰:۰۲⏰
اکنون که تعداد نمادهای مثبت تقریباً دو برابر منفی شده شده (۳۹۰ نماد مثبت در برابر ۲۰۰ نماد منفی) شاهد کاهش تراز منفی پول خرد نیز هستیم و این کاهش یعنی پول‌های خرد مجدداً راهی بازار می‌شود.


۰۹:۵۵⏰
گروه انبوه‌سازی پرتقاضا و با روندی مثبت دنبال می‌شود. نمادهای وساخت، وتوس و ثعمرا با پیشروی ۷ درصدی و کرمان، وآذر و ثشاهد با رشد ۵ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۳۹⏰
تا اینجا بیش از ۹۰ درصد از فروش ها و ۸۷ درصد از خریدهای کل بازار را حقیقی‌ها انجام دادند. ارزش معاملات خرد به حدود ۲ همت رسیده و تراز پول خرد بازار حدود ۶۰ میلیارد تومان منفی است.


۰۹:۳۹⏰
پس از گذشت حدود نیم ساعت از آغاز معاملات امروز شاهد سبقت گرفتن تعداد نمادهای مثبت از منفی هستیم. اکنون بیش از نیمی از بازار با رنگ سبز به کار خود ادامه می‌دهد. تعداد صفوف خرید نیز به ۹۵ افزایش یافته و جمع ارزش آنها به ۶۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.


۰۹:۳۰⏰
گروه بانکی معاملات متعادلی دارند. نمادهای وبملت، وخاور و وپاسار مماس بر صفر تابلو و دی و وسالت با افت ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۷⏰
گروه خودرو با فشار عرضه آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خگستر، خبهمن و خبینیان با افت ۲ درصدی قیمت دست به دست می‌شوند. در این گروه خاور، خکرمان و خکاوه رشد ۳ درصدی دارند.


۰۹:۲۰⏰
صف خرید
دکوثر ۱۶۰ میلیون سهم
قاسم ۱۳۰ میلیون سهم
خکرمان ۱۳۰ میلیون سهم
شگل ۱۲۸ میلیون سهم
تپکو ۷۲ میلیون سهم

صف فروش
دی ۳۱۲ میلیون سهم
خبنیان ۱۱۰ میلیون سهم
فجوش ۵۴ میلیون سهم
وسالت ۱۸ میلیون سهم

@sedayebourse

کد خبر 465815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =