لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱

بورس تهران دیروز پس از گام منفی که در روز ابتدایی هفته برداشته بود و یک روز تعطیلی به دلیل افت فشار گاز، با رشد ۳۶ هزار و ۹۶۰ واحدی شاخص کل همراه شد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی در آستانه کانال ۱/۷ میلیونی قرار گرفت که بیش از ۹۰ درصد از نمادهای حاضر در معاملات رنگ سبز به خود گرفتند و در نهایت شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۷۵ واحد قرار گرفت. در آن سوی بازار، جایی که شاخص کل هم‌وزن به دنبال همتای خود، جریان خوب معاملاتی را تکرار کرد و کام سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط را به مانند سهامداران شاخص‌سازها شیرین کرد. در پایان جریان دادوستدهای دیروز، شاخص کل هم‌وزن با رشد ۳/۰۶ درصدی، ۱۵ هزار و ۴۲۶ واحد افزایش یافت و در محدوده ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

۱۳:۰۰⏰
امروز بازار با سبزپوشی ۸۵ درصد از نمادها آغاز شد، اما با گذشت نیم ساعت فشار عرضه‌ها زیاد شد و بخش عمده‌ای از نمادها وارد محدوده منفی شدند. در ساعت پایانی اما تقاضاها بهبود یافت و در پایان تقریباً نیمی از نمادها به محدوده سبز وارد شدند. به طور کلی امروز معامله‌گران رفتار محتاطانه‌ای را در پیش گرفته بودند.


۱۲:۲۸⏰
خودرو که از نیمه دوم بازار مورد بازگشایی قرار گرفت. تا این لحظه حجم معاملات بیش از ۹۰۰ میلیونی را برای خود به ثبت رسانده است.


۱۲:۲۸⏰
وساخت برای سومین روز متوالی با صف خرید سنگینی روبه‌رو شده است.


۱۲:۰۶⏰
در حالی وارد نیم ساعت پایانی معاملات امروز می شویم که گستردگی بخش منفی و مثبت بازار بسیار به هم نزدیک شده است.
ارزش معاملات خرد به ۸,۲ همت رسیده و تا این لحظه برآیند ورود و خروج پول خرد منفی ۱۶۵ میلیارد تومان است.
از حدود ۳۰۰ نماد سبزپوش ۱۰۸ تای آن ها صفوف خرید ۷۴۰ میلیارد تومانی را تجربه می کنند. در حالی که از ۳۲۰ نماد منفی ۳۵ تای آن ها متحمل صفوف فروش ۴۲۵ میلیارد تومانی اند.
از کل ارزش صف های فروش ۱۴۰ میلیارد تومان مربوط به #وسالت، ۱۳۱ میلیارد تومان به #خبنیان و ۶۷ میلیارد تومان مربوط به صف فروش #دی است.


۱۱:۴۵⏰
از کل ۳۳۰ نمادی که هم‌اکنون در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند ۲۶ تای آنها متحمل صف فروش‌اند که جمع ارزش آنها به بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان می‌رسد. وسالت، خبنیان، دی، فنفت و فجوش از سنگین‌ترین صف‌های فروش برخوردارند.


۱۱:۴۵⏰
از گروه انبوه‌سازی وتوس و وآذر با رشد ۶ درصدی خریداران خود را صف‌نشین کرده‌اند، در حالی که کرمان با افت ۵ درصدی فشار فروش دارد.


۱۱:۳۱⏰
یک ساعت تا پایان زمان معاملاتی امروز باقیست. ارزش معاملات خرد به حدود ۷,۳ همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۱۰۰ میلیارد تومان است. در این دقایق تعداد نمادهای منفی از مثبت پیشی گرفته و ۵۳ درصد از بازار لباس سرخ بر تن دارد.


۱۱:۱۰⏰
۱۲۵ دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم؛
ارزش معاملات خرد ۶,۳ همت
تراز پول خرد منفی ۶۵ میلیارد تومان
تعداد نمادهای مثبت ۳۳۰ و منفی ها ۲۸۰ نماد
تعداد صفوف خرید ۱۱۴ و صفوف فروش ۲۰
جمع ارزش صف های خرید ۸۵۰ و فروش ۴۰۰ میلیار تومان
مشارکت حقیقی ها در بخش خرید ۸۳,۲ درصد و در بخش فروش ۸۴,۳ درصد


۱۰:۴۸⏰
شاخص کل بار دیگر روند صعودی در پیش گرفته، اما با شیب ملایمی در حرکت است. تا این لحظه شاخص کل حدود ۱۱,۷۰۰ واحد رشد کرده و خود را به ارتفاع ۱ میلیون و ۶۹۲ هزار واحد رسانده است. میدکو، خودرو، کگل، خساپا، همراه، وبملت و وتجارت بیشترین نقش مثبت را بر آن داشتند. شاخص هم‌وزن نیز بالغ بر ۵ هزار واحد رو به بالا حرکت کرده است.


۱۰:۴۸⏰
امروز عرضه اولیه سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران با نماد معاملاتی فروژ انجام می‌شود. دوره سفارش‌گیری در مرحله اول صرفاً صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط از ساعت ۹:۱۵ لغایت ۱۱:۱۵ است. یعنی در ابتدا کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و بعد از آن ۵ درصد از سهام شرکت با قیمت کشف شده میان عموم سهامداران عرضه خواهد شد.


۱۰:۴۷⏰
نمادهای خودرو و خساپا از گروه خودرو بعد از چند روز توقف با رشد ۵ درصدی قیمت باز شدند. در این گروه خگستر، خاور و خبهمن با رشد ۲ درصدی معامله می‌شوند.


۱۰:۲۵⏰
در این دقایق ارزش معاملات خرد به ۴,۱ همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۱۰۰ میلیارد تومان است. بیش از ۴۲۰ نماد در محدوده مثبت و حدود ۱۷۵ نماد در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند. تعداد صفوف خرید به ۱۱۲ و ارزش آنها به حدود ۸۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


۱۰:۱۴⏰
فراکابی‌ها معاملات رو به رشدی دارند و انرژی۳ با پیشروی ۷ درصدی قیمت صف خرید دارد.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
وتجارت ۴۰۴ میلیون سهم
وبصادر ۴۰۳ میلیون سهم
شستا ۳۸۰ میلیون سهم
وبملت ۲۳۲ میلیون سهم
خبهمن ۱۸۱ میلیون سهم


۱۰:۱۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۸۸,۸۰۱
۸۱۲۶ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۲,۳۵۵,۲۸۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۰,۳۰۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۸۶۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
میدکو ۱۵۴۰ واحد مثبت
کگل ۱۰۷۳ واحد مثبت
همراه ۵۱۹ واحد مثبت
وتجارت ۴۴۴ واحد مثبت
وبملت ۳۵۸ واحد مثبت
وبصادر ۳۲۴ واحد مثبت
فملی ۳۲۲ واحد منفی


۱۰:۰۸⏰
نمادهای کاما، کدما با رشد ۴ درصدی مورد توجه گروه معدنی‌ها قرار گرفته‌اند و کگل با رشد ۱.۵ درصدی بر روند افزایشی شاخص کل تأثیرگذار است.


۰۹:۴۵⏰
در گروه هتل و رستوران، نمادهای گشان، گکوثر و گپارس صف خرید هستند. در این بین گشان با حدود ۱۷,۴ میلیارد تومان معامله فعلا پرمعامله‌ترین نماد این گروه به شمار می‌رود. گشان در حالی در قیمت ۴,۲۶۵ تومان بیش از ۳,۱ میلیون صف خرید به ارزش ۱۳,۷ میلیارد تومان را به همراه دارد که طی یک و نیم ماه اخیر بازده بیش از ۸۰ درصدی داشته است.


۰۹:۴۳⏰
تا اینجای کار فروشندگان موفق شدند زور خود را به خریداران نشان دهند. با وجود اینکه تعداد زیادی از نمادها از محدوده های مثبت قیمتی به منفی رسیدند، اما هنوز بیش از نیمی از نمادها لباس سبز بر تن دارند؛ حدود ۵۷ درصد. فشار فروش ویژه‌ای در بازار دیده نمی‌شود. ۹۷ صف خرید در برابر ۱۱ صف فروش وجود دارد. جمع ارزش صفوف خرید به فروش ۸۲۰ در برابر ۳۳۵ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۴⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۳۳⏰
حدود ۳۰ دقیقه از تایم معاملات سپری شده است و در این دقایق تا حدودی عرضه‌ها شدت گرفته است. برخی نمادها از محدوده پیک قیمتی فاصله گرفتند، با این حال همچنان بازار را خوب می‌خرند.


۰۹:۳۳⏰
گروه انبوه‌سازی این روزها بسیار مورد توجه و اقبال بازار قرار گرفته است. عمده نمادهای این گروه مثبت هستند و آ س پ، ثاژن، ثاصفا، وتوس، وآذر و وساخت صف خرید را تجربه می‌کنند.


۰۹:۳۳⏰
نمادهای گروه پالایشی نزدیک به صفر تابلو با گرایش منفی نوسان دارند. در این میان شبهرن، شراز و شنفت معاملات سبزی دارند.


۰۹:۲۸⏰
امروز نسبت به روز گذشته شاهد عرضه‌های بیشتری در کلیت بازار هستیم. در حالی که در ۵ دقیقه ابتدایی فقط ۱۵ درصد از نمادها سرخپوش بودند، در این دقایق بخش منفی بازار به ۲۵ درصد افزایش یافته و برآیند ورود و خروج پول خرد نیز به صفر نزدیک شده است.


۰۹:۲۷⏰
بانکی‌ها در غیاب دی با روندی مثبت آغاز به کار کردند. نمادهای وتجارت، وبصادر و وبملت با پیشروی قیمت دنبال می‌شوند و وملل صف خرید دارد.


۰۹:۰۸⏰
بازار بورس امروز با سبزپوشی ۸۵ درصدی نمادها آغاز شده است. تراز پول خرد بازار مثبت است و تعداد صفوف خرید حدود ۱۱ برابر صف های فروش و جمع ارزش صفوف خرید ۲,۵ برابر ارزش صف‌های فروش است.


۰۹:۰۸⏰
فلزات اساسی در محدوده سبزرنگ بازار کار خود را آغاز کردند.


۰۸:۵۸⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

۱۲۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۲,۳ همت
صدرنشین ها: وساخت، قاسم، شگل، خکرمان و دکوثر

۹ صف فروش در مجموع ۳۱۶ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، خبنیان، فجوش و انرژی۱

کد خبر 465734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =