لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

شاخص کل اول هفته را با فشار فروش آغاز کرد و بازار در همان دقایق ابتدایی، بیش از ۲۰ هزار واحد افت کرد، اما در میانه بازار ورق برگشت و قدرت خریداران رفته رفته بیشتر شد تا جایی که آخرین معامله بیش از ۶۵ درصد نمادهای بازار در محدوده مثبت انجام شد و شاخص با کاهش ۸,۳۶۶ واحدی به عدد ۱,۶۴۳,۷۲۱ واحد رسید. صنایع دارویی، فلزات اساسی و غذایی‌ها از صنایع پرتقاضای بازار بودند. شاخص هم‌وزن نیز با تأثیرپذیری یکسان از کل نمادهای کوچک و بزرگ بازار که در شروع تا میانه‌های بازار با افت بیش از ۸۰۰ واحدی روبه‌رو شده بود، در نهایت به رنگ سبز درآمد و با ۷۰۰ واحد رشد به سطح ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

۱۲:۳۷⏰
ورود بی‌سابقه پول خرد به بازار در سال جاری
طی معاملات امروز ۹۳ درصد از نمادها نسبت به روز معاملاتی قبل با افزایش قیمت همراه شدند.
تقاضا در بازار به حدی زیاد بود که در پایان ۲۶۴ صف خرید در بازار وجود داشت که جمع ارزش آنها به ۱,۱۵۰ میلیار تومان می‌رسید. در حالی که تنها ۱۴ صف فروش در بازار دیده شد که مجموع ارزش آنها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود.
امروز حقیقی‌ها بالغ بر یک همت نقدینگی تازه نفس به بازار تزریق کردند؛ رقمی که در سال جاری بی سابقه است.
شاخص کل نیز به روند صعودی خود ادامه داد و با حدود ۳۷ هزار واحد افزایش تا ارتفاع یک میلیون و ۶۸۰ هزار پایی بالا رفت. شاخص هموزن هم با بیش از ۱۵ هزار واحد رشد بر فراز ارتفاع ۵۲۰ هزار واحد ایستاد.


۱۲:۲۴⏰
موج تقاضا در گروه بانکی موجب اقبال به نماد دارا یکم نیز شد. این نماد در ابتدای امروز محدوده ۱۱,۲۱۰ تومان را تجربه می‌کرد، اما در دقایق اخیر تا ۱۱,۹۰۰ تومان بالا آمد. این صندوق با کمتر از ۶۶ درصد از NAV خود در حال معامله است.
خبر تکمیلی...


۱۲:۰۲⏰
شاخص کل با رشد ۳۴ هزار واحدی و صعود تا ارتفاع ۱ میلیون و ۶۷۸ هزار واحد به بالاترین محدوده خود از یکم شهریور ۱۳۹۹ تا کنون دست یافته است. اکنون شاخص کل ۴۰۰ هزار واحد با سقف تاریخی خود فاصله دارد.


۱۱:۵۲⏰
هر چه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شویم نبض بازار تندتر می‌زند و بر عطش خریداران افزوده می‌شود. حدود ۴۰ دقیقه به اتمام زمان معاملاتی امروز باقی مانده، ارزش معاملات خرد ۷ همت شده و تراز پول خرد بازار به مثبت ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است. بیش از ۱,۲ همت نقدینگی هم پشت صفوف خرید ۲۱۲ نماد وجود دارد.


۱۱:۳۰⏰
گروه کاشی و سرامیک متعادل و مثبت دنبال می‌شوند. در این گروه فقط کصدف در قیمت ۲,۶۸۰ تومان متحمل صف فروش است که در کمتر از دو ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد بازده مثبت داده است. تا این لحظه کلوند و کترام بیشترین رشد قیمت روزانه را تجربه کردند و بالای ۴ درصد مثبت دنبال می‌شوند. کساوه نیز با ۳ درصد رشد قیمت در حال معامله است. کهرام نیز که در بازار پایه نارنجی فرابورس حضور دارد در قیمت ۵,۹۰۰ تومان ۱,۹ درصد مثبت در آستانه صف خرید قرار دارد.


۱۱:۱۷⏰
گروه روانکار متعال و مثبت خرید و فروش می‌شوند. در این گروه شنفت محدوده ۸۰۰ تومان ۳,۶ درصد مثبت را تجربه می‌کند. شپاس نیز از ۱,۷۲۴ تومان تا ۱,۸۲۵ تومان ۴ درصد مثبت افزایش یافته است.


۱۱:۱۳⏰
در طرف عرضه ۱۵ صف فروش در بازار دیده می‌شود که برای جمع‌آوری آنها حدود ۳۷۰ میلیارد تومان نقدینگی لازم است. وسالت، خبنیان، گشان، فجوش و قجام سنگین‌ترین صف‌های فروش را تحمل می‌کنند.


۱۱:۰۶⏰
در این دقایق بازار شاهد افزایش تقاضا در گروه بانکی و خاص نمادهای وبصادر، وتجارت هستیم.


۱۱:۰۴⏰
طی دو ساعت ابتدایی بازار امروز ارزش معاملات خرد از ۵ همت عبور کرد. حقیقی‌ها تا این لحظه بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه جدید به بازار تزریق کردند. اکنون ۵۶۵ نماد در محدوده مثبت و ۵۳ نماد در محدوده‌های منفی قیمتی داد و ستد می‌شوند. ۱۸۵ نماد دارای صفوف خرید حدود ۱,۲ همتی در بازار وجود دارد و در مقابل تنها ۱۴ نماد متحمل صف فروش هستند که جمع ارزش آنها به ۳۷۲ میلیارد تومان می‌رسد.


۱۰:۵۵⏰
شستا رشد بیش از ۳ درصدی داشته است و حجم معامله در آن از ۴۵۰ میلیون سهم عبور کرده است؛ وامید و وصندوق تنها نمادهایی هستند که در این گروه نوسان منفی دارند مابقی سهم‌ها با رشد قیمت همراه هستند.


۱۰:۴۱⏰
در حال حاضر خبهمن، وبملت، خگستر، خکاوه، دی، وتجارت، کالا، ذوب، وساپا و شستا پرمعامله‌ترین نمادها هستند و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


۱۰:۳۶⏰
در گروه قند و شکر نمادهای قثابت، قاروم و قشرین صف خرید هستند. قتربت نیز در آستانه صف خرید قرار گرفته و سایر نمادها به جز قجام که در قیمت ۹۱۰ تومان حدود ۹ میلیون صف فروش را به یدک می‌کشد، سایر نمادها سبزپوش هستند. قجام هم پس از کسب بازدهی ۷۰ درصدی در کمتر از دو ماه گذشته، اکنون متحمل صف فروش است.


۱۰:۳۱⏰
در گروه سرمایه‌گذاری، نمادهای وساپا، وبیمه، وگستر و وسپهر صف خرید دارند در این گروه وطوبی پس از چند روز رشد متوالی از اول هفته با افت قیمت معامله می‌شود.


۱۰:۲۲⏰
جریان ورود نقدینگی به بازار با سرعت ادامه دارد. تا این لحظه که حدود ۸۰ دقیقه از آغاز بازار سپری شده ارزش معاملات خرد به ۳,۷ همت رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه خرد به بازار تزریق شده است؛ یعنی در هر دقیقه حدود ۴ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها وارد بازار شده است.


۱۰:۲۲⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۴۲۰ میلیون سهم
خبهمن ۳۹۶ میلیون سهم
وتجارت ۲۰۷ میلیون سهم
وبملت ۱۸۲ میلیون سهم
خگستر ۱۶۸ میلیون سهم


۱۰:۲۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۷۱,۶۰۰
۲۷۸۸۷ واحد منفی
ارزش بازار ۶۱,۷۱۳,۷۴۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۷,۹۸۱ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۰۴۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۲۵۸۴ واحد مثبت
فملی ۲۰۵۸ واحد مثبت
شستا ۱۸۱۶ واحد مثبت
میدکو ۱۷۰۶ واحد مثبت
کگل ۱۱۹۱ واحد مثبت
وبملت ۷۹۴ واحد مثبت
شپنا ۷۷۱ واحد مثبت


۱۰:۱۳⏰

دارویی‌ها تماماً سبزرنگ در حال معامله هستند.


۰۹:۵۲⏰
طی چهل دقیقه ابتدایی روز جاری بیش از ۸۹ درصد از کل خریدها و حدود ۸۱ درصد از کل فروش های بازار به دست حقیقی‌ها انجام شده است. شاخص کل فعلاً بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرده و خود را به ارتفاع یک میلیون و ۶۶۹ هزار واحد رسانده است. شاخص هم‌وزن نیز با صعود بیش از ۱۱ هزار واحدی بالاتر از ۵۱۶ هزار واحد ایستاده است.


۰۹:۵۱⏰
فاذر با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.


۰۹:۴۰⏰
تعداد نمادهای دارای صف خرید ۱۴۱، جمع ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: خکرمان، کویر، ذوب، کرمان و کاما

تعداد نمادهای دارای صف فروش ۱۰، جمع ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: وسالت، خبنیان، گشان، فجوش و قجام


۰۹:۴۰⏰
تا اینجای بازار ارزش معاملات خرد از ۲,۱ همت عبور کرده و تراز پول خرد بازار بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان مثبت است. اکنون بیش از ۵۸۰ نماد در محدوده سبز رنگ داد و ستد می‌شوند، در حالی که تنها ۱۸ نماد منفی اند.


۰۹:۳۱⏰
نمادهای گروه بانکی هم همسو با بازار معاملات سبزی دارند. دی، وتجارت، وبملت، وبصادر و وپاسار با پیشروی قیمت دست به دست می‌شوند.


۰۹:۳۱⏰
امروز ۱۰,۰۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید از طرف گروه صنعتی ایران خودرو با قیمت پایه ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تالار خودرو بورس کالا روی میز فروش رفته که تا این لحظه ۱۶ هزار و ۹۷۶ تقاضا برای آنها در سیستم ثبت شده است.


۰۹:۳۰⏰
خریداران نمادهای وتوس، کرمان، ثشاهد، ثمسکن، ثعمرا از گروه انبوه‌سازی با رشد ۷ درصدی قیمت به صف نشسته‌اند.


۰۹:۳۰⏰
گروه خودرو در غیاب خودرو و خساپا معاملات سبزی دارند. نمادهای خگستر، خمحرکه، خبهمن، خزر و ختور با رشد ۷ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۵۷ صف خرید ۳۸۴ میلیارد تومانی
به صدرنشینی خکرمان، تپسی، پاسا، شپلی و فالوم

۸ صف فروش ۳۳۳ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، خبنیان، آبین، فجوش و ثنظام

کد خبر 465589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =