تعلیق سهام ایران‌خودرو و سایپا تا فروکش کردن واکنش‌ها به دستور وزیر

نماد دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا امروز به دلیل عدم وجود شفافیت‌های لازم متوقف شدند. در سامانه کدال اعلام شده که این دو نماد حداکثر تا 5 بهمن ماه متوقف خواهند بود. امروز سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس، این تعلیق سهام را اندکی تشریح کرد.

به گزارش صدای بورس، در نقشه بازار امروز، جای خالی سهام دو غول خودروسازی کشور به چشم می‌خورد. در روزهای گذشته با مسئله‌های مطرح شده از سمت و سوی شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو، فعالان بازار سرمایه در انتخاب نمادهای خودرویی بازار دچار تعلل شدند. مسئله تداوم عرضه خودرو در بورس کالا موضوعی است که موافقان و مخالفان پرنفوذی دارد و با اختلاف نظر در میان دستگاه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر همراه بوده است.

پس از مخالفت‌های تعدادی از نمایندگان مجلس به افزایش قیمت خودرو و مخالفت با عرضه در بورس کالا و ورود شورای رقابت بر مسئله قیمت‌گذاری خودرو شایعات زیادی در بین فعالان بازار خودرو و فعالان بازار سرمایه ایجاد شد. در نهایت و پس از کشمکش‌های فراوان امروز احسان خاندوزی، جواب نامه مجید عشقی را با اعلام تداوم عرضه خودرو در بورس کالا تا تعیین تکلیف نهایی داد.

این تداوم عرضه خودرو در بورس کالا در حالی از سوی وزیر اقتصاد اعلام شده که قرار است فردا، 25 دی ماه 5 هزار دستگاه دنا پلاس دستی سفید با قیمت پایه 190 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش اکو ایران,نماد خودرو و خساپا امروز متوقف شد. در اطلاعیه سامانه کدال این توقف به دلیل عدم شفافیت‌های لازم اعلام شده و قرار است حداکثر تا 5 بهمن ماه ادامه داشته باشد. سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس دلیل تعلیق نمادهای سایپا و ایران خودرو را این طور تشریح کرد: دلیل تعلیق این نمادها رفع ابهام از عرضه خودرو در بورس کالا است. به عبارت دیگر نمادها بسته شدند تا در وضعیت شفاف‌تری بازگشایی شوند. طبق اطلاعیه‌هایی که شرکت‌های سایپا و ایران خودرو در کدال منتشر کرده‌اند، نمادهای بورسی این دو شرکت حداکثر تا پنجم بهمن‌ماه تعلیق شده‌اند.

کد خبر 465585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =