تداوم روند صعودی نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر خوش بینی به دورنمای تقاضای چین برای سوخت و افزایش نگرانیها نسبت به تاثیر تحریمها روی عرضه نفت روسیه، به روند افزایشی شب گذشته ادامه داد و صعود کرد.

به گزارش صدای بورس,بهای معاملات نفت برنت با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز چهارشنبه سه درصد صعود کرده و در بالاترین حد از ۳۰ دسامبر بسته شده بودند.

چین پس از پایان محدودیتهای سخت گیرانه کرونایی، در حال گشایش اقتصاد خود است که خوش بینی به بهبود تقاضای این کشور برای سوخت در سال ۲۰۲۳ را برانگیخته است. اما تحلیلگران هشدار دادند احیای تقاضای چین برای نفت، ممکن است تاثیر محدودی در بالا بردن قیمتها داشته باشد زیرا دورنمای رکود اقتصادی، بازار را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد انتظار می رود تولید صنعتی چین امسال به میزان ۳.۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش داشته باشد.

در این بین، همچنان که اتحادیه اروپا به تشدید تحریمها علیه روسیه بر سر جنگ اوکراین ادامه می دهد، بازار خود را برای محدودیتهای بیشتر علیه فروش سوخت روسیه در فوریه آماده می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه واردات فرآورده های نفتی روسیه که از طریق دریا حمل می شوند، ممکن است تاثیر شدیدتری نسبت به ممنوعیت مشابه برای واردات نفت خام این کشور داشته باشد که از دسامبر به اجرا گذاشته شد.

به گزارش ایسنا,بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد با وجود تحریمهای غربی و مکانیزم سقف قیمت، تولیدکنندگان نفت روسیه مشکلاتی در انعقاد قراردادهای صادراتی نداشته اند.

کد خبر 465439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =