لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱

بورس تهران دیروز هم به روند صعودی خود ادامه داد، اما قدرت آن نسبت به دو روز گذشته در هفته جاری، با کاهش محسوسی همراه بود، به طوری که شاخص کل با رشد ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحدی معادل ۰/۷۱ درصد، به سطح یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز سه هزار و ۹۶۲ واحد معادل ۰/۸۰ درصد رشد کرد و در ارتفاع ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات نیز با ثبت عدد ۱۰۷۶۳ میلیارد تومانی، بار دیگر خود را در بالاترین محدوده رکوردهای سال ۱۴۰۱ حفظ کرد و از طرفی شاهد ورود پول ۲۵۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم. در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۵۱ واحدی توانست به سطح ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد برسد.

۱۳:۰۰⏰
امروز بازار شروع سبزی داشت، اما روند قدرت تقاضا از نیمه دوم معاملات به مرور با کاهش مواجه شد. البته فروشندگان توان مقابله با خریداران را نداشتند و در نهایت با رشد نماگرها مواجه بودیم و شاخص کل متأثر از رشد نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، کچاد و شتران رشد ۲۱۲۸۴ واحدی را ثبت کرد.


۱۱:۴۷⏰
معدنی‌ها متعادل معامله می‌شوند. کگل بر خلاف روند رو به رشد خود با افت ۲ درصدی همراه است و نمادهای ومعادن، کاما، تاصیکو و کروی با پیشروی قیمت مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۱:۱۷⏰
با توجه به معاملات حال حاضر، شاهد کاهش قدرت خریدار در گروه فلزات اساسی و مواد معدنی هستیم.


۱۱:۱۵⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱.۰۲۸ میلیارد سهم
خبهمن ۸۲۲ میلیون سهم
خساپا ۵۵۰ میلیون سهم
ومعادنح ۵۲۴ میلیون سهم
خودرو ۵۰۵ میلیون سهم


۱۱:۱۴⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۷۱,۲۱۷
۲۴۳۱۱ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۱,۶۹۰,۳۰۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۷۸,۵۴۱ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱۳.۱۸۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۲۴۵۳ واحد مثبت
فملی ۲۵۹۹ واحد مثبت
ومعادن ۱۵۶۳ واحد مثبت
کچاد ۱۱۲۷ واحد مثبت
شتران ۹۱۵ واحد مثبت
میدکو ۶۴۴ واحد مثبت
فخوز ۶۴۳ واحد مثبت


۱۰:۴۶⏰
کرماشا، شیراز، نوری، بوعلی از گروه پتروشیمی مماس بر صفر تابلو نوسان منفی دارند و در این گروه پترول، شلعاب و شکربن با رشد ۴ درصدی مورد توجه قرار گرفته‌اند.


۱۰:۳۰⏰
اکنون تعداد نمادهای مثبت به حدود ۵۰۰ رسیده و ۱۲۰ نماد در محدوده منفی دنبال می‌شوند؛ نسبت به دقایق ابتدایی بازار اندکی قرمزتر شده است. ارزش معاملات خرد ۴,۵ همت و تراز پول خرد مثبت ۱۹۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۰۳⏰
نمادهای گروه بانکی امروز مورد توجه هستند دی، وپارس با رشد ۵ درصدی و وبملت، وپاسار و وبصادر با افزایش ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۰۱⏰
هفتم دی ماه یعنی دقیقاً دو هفته قبل بود که شاخص کل پس از پیمودن یک مسیر صعودی پرشتاب که از ارتفاع ۱ میلیون و ۳۸۳ هزار آن را آغاز کرده بود، ۱۹ درصد رشد کرد و خود را به سطح یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رساند. اما پس از رسیدن به این سطح اندکی اصلاح شد. از هفته قبل تا کنون شاخص کل دو بار تلاش کرد که از مقاومت قبلی خود عبور کند. در اولین گام موفق نشد، اما امروز در امتداد تلاش روزهای گذشته‌اش در رسیدن به این هدف موفق شد.
شاخص که روز قبل تقریباً در همان سقف قبلی دیروز به کار خود خاتمه داده بود، امروز روند صعودی خود را ادامه داد و تا این لحظه بیش از ۲۶ هزار واحد ارتقا یافته و خود را به محدوده یک میلیون و ۶۷۳ هزار واحد رسانده است.


۰۹:۵۶⏰
فرآورده‌های نفتی تماما سبز رنگ در حال معامله هستند.


۰۹:۵۶⏰
گروه فلزات یکپارچه معاملات سبزی دارند.


۰۹:۳۸⏰
گروه خودرو با روندی مثبت و پرتقاضا آغاز به کار کرده است. نمادهای خگستر، خبهمن با رشد ۷ درصدی و خودرو، خاور و ورنا با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۴⏰
در بیست دقیقه قدرت در اختیار متقاضیان قرار دارد. ۹۰ درصد از نمادها سبزپوش هستند. تراز پول خرد بازار مثبت آغاز شده و در حالی که تنها ۵ صف فروش در بازار دیده می‌شود، رفته رفته بر تعداد صفوف خرید افزوده می‌شود. تا اینجا خریداران برای ۱۱۸ نماد صف کشیدند که ارزش آن در مجموع بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۲۲⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۱۲ هزار واحدی متأثر از نمادهای فولاد، فملی، شستا، وبملت، ومعادن و خبهمن آغاز به کار کرده است.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۸۴ صف خرید در مجموع به ارزش بیش از یک همت
صدرنشین‌ها: فاذر، خکاوه، خاور، های وب و شپلی

۵ صف فروش ۱۷۰ میلیارد تومانی
شامل وسالت، حگردش، فسدید، سپرمی و کهرام

کد خبر 465272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =