لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

معاملات بازار سهام در دومین روز از هفته جاری، همچنان در محدوده سبزرنگ پیگیری شد تا شاخص کل بتواند کانال ۱.۶ میلیون واحدی را دوباره فتح کند و با رشد ۳۷ هزار و ۱۶۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۲۶ واحد برسد و معادل ۲/۳۳ درصد بالا رود. در همین حال، شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۱۵ پله بالا رفت و با ثبت رشد ۲/۱۴ درصدی، توانست در ارتفاع ۴۹۲ هزار و ۴۳۹ واحدی قرار گیرد. در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم با رشد ۴۸۹ واحدی، در سطح ۲۰ هزار و ۷۵۷ واحد قرار گرفت.

۱۲:۵۸⏰
خلاصه بازار امروز
طی روز جاری بازار دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. تا اواسط نیمه اول تعداد نمادهای منفی و مثبت تقریباً با هم برابر شد و تراز پول خرد به منفی ۹۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم در صعود مردد شد، اما در نیمه دوم قدرت به دست خریداران افتاد.
فشار تقاضاها به حدی بود که حدود ۷۱ درصد از بازار مثبت شد و جمع ارزش صف‌های خرید نیز از یک همت عبور کرد. البته با عرضه بخشی از این صفوف جمع ارزش صف‌های خرید به جامانده در دقایق پایانی به حدود ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.
در نیمه دوم شاهد مثبت شدن تراز پول خرد بازار بودیم. حقیقی‌ها در این نیمه حجم قابل توجهی از نقدینگی را وارد بازار کردند.
طی روز جاری شاخص کل بیش از ۱۱,۶۰۰ واحد رشد کرد و خود را به نزدیکی سقف قبلی در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رساند.


۱۲:۳۵⏰
امروز شاخص کل از ۱.۶۴۰ عبور کرد.


۱۲:۰۹⏰
با ادامه روند صعودی شاخص کل تا اینجای کار ۹,۶۰۰ واحد رشد کرده و در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۴۴ هزار واحد قرار گرفته است.
تاپیکو، شستا، شتران، فارس، کگل و اخابر بیشترین نقش را در این صعود ایفا کردند. به زودی شاخص کل در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۴۷ هزار واحد سقف قبلی خود را ملاقات خواهد کرد.


۱۲:۰۹⏰
تعداد صفوف خرید به ۱۵۴ نماد و جمع ارزش آنها به یک همت افزایش یافت. فاذر، خگستر، های وب، خاور و وساپا سنگین ترین صفوف خرید را دارند.


۱۲:۰۹⏰
همچنان قدرت خریداران رو به افزایش است. تراز پول خرد بازار که تا ساعت ۱۰:۱۵ منفی ۹۰ میلیارد تومان بود نیم ساعت قبل به حدود صفر رسید و طی همین نیم ساعت اخیر نزدیک به ۱۲۵ میلیارد تومان مثبت شده است. ارزش معاملات خرد هم به ۸ همت رسیده است. اکنون ۴۶۰ نماد مثبت و ۱۷۰ نماد منفی هستند.


۱۱:۴۲⏰
امروز در آغاز معاملات هفته در بازارهای جهان قیمت فلزات پایه رشد کرده و قیمت مس و روی به ترتیب با ۱۰۰ دلار و ۶۰ دلار افزایش به ۸۶۹۰ دلار و ۳۰۸۰ دلار در هر تن رسیده است. امیدواری به بازگشایی اقتصاد چین و رشد مصرف در کنار کاهش شاخص دلار به رشد قیمت‌ها کمک کرده است.


۱۱:۲۶⏰
پیشروی منطقه سبز بازار به ۷۳ درصد
افزایش تعداد صفوف خرید به ۱۴۱ نماد و عبور ارزش آنها از ۹۰۰ میلیارد تومان


۱۱:۲۶⏰
شاخص کل همچنان به صعود ملایم خود ادامه می‌دهد. تا این لحظه به مدد نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، کگل و فارس حدود ۵,۵۰۰ واحد بالا رفته است. رخ بازار به نحوی است که نوید تداوم این روند صعودی را برای روزهای آتی می‌دهد.


۱۱:۲۵⏰
پتروشیمی‌ها هم معاملات متعادلی دارند. تاپیکو با رشد ۴ درصدی قیمت تا این لحظه بیشترین تأثیر را بر شاخص داشته است و نمادهای نوری، پترول، کرماشا، شیراز و بوعلی با افت قیمت همراه هستند.


۱۱:۲۵⏰
اکثر نمادهای پالایشی مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی دنبال می‌شوند. در این گروه شتران با رشد ۳ درصدی پر تقاضا دادو ستد می‌شود.


۱۰:۴۷⏰
شاخص کل طی ۵ دقیقه آغازین بازار بیش از ۳,۵۰۰ واحد صعود داشت، اما در ادامه رو به پایین حرکت کرد و یک ساعت بعد بیش از ۲ هزار واحد از مسیر افزایشی خود را به عقب برگشت. سپس طی نیم ساعت اخیر مجدداً در مسیر صعود قرار گرفته و موفق شده که دوباره به سقف امروز خود دست یابد.
تا اینجا شستا، تاپیکو، کگل، شتران و فارس بیشترین اثر مثبت و شپدیس و وبملت عمده‌ترین تأثیر منفی را بر آن داشتند.
اکنون شاخص در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۳۸ هزار واحدی قرار گرفته، یعنی فقط ۹ هزار واحد دیگر با سقف قبلی خود که در هفتم دی ماه به آن دست یافته بود، فاصله دارد.


۱۰:۳۴⏰
با عبور ارزش معاملات خرد از ۴,۷ همت، تعداد نمادهای مثبت به حدود ۳۸۰ رسید و تراز پول خرد بازار نیز تا منفی ۳۵ میلیارد تومان کاهش یافت. یعنی در یک ربع اخیر حدود ۵۵ میلیارد تومان از نقدینگی خردی که از بازار خارج شده بود مجددا به بازار برگشت.


۱۰:۲۴⏰
رفته رفته تعداد نمادهای منفی کاهش یافته و در مقابل بر تعداد مثبت‌ها افزوده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نماد در محدوده سبز دنبال می‌شوند و ۲۷۰ نماد با افت قیمت همراه هستند. از طرفی تراز منفی پول خرد نیز در حال کاهش است.


۱۰:۲۱⏰
وضعیت بازار طلا امروز خوب بوده و قیمت هر اونس فلز زرد در سطح ۱۸۷۷ دلار قرار دارد. افت شاخص دلار یک عامل رشد قیمت‌هاست. این هفته نرخ تورم آمریکا در ماه قبل مشخص می‌شود و محتوای گزارش یاد شده بر بازارهای مختلف اثر خواهد گذاشت. درباره افق بلندمدت بازار طلا دیدگاه های گوناگون مطرح است.


۰۹:۳۶⏰
نیم ساعت از زمان داد و ستدهای امروز را پشت سر گذاشتیم. ارزش معاملات خرد در این سی دقیقه از ۲,۳ همت عبور کرده و تا این لحظه برآیند ورود و خروج پول خرد بازار حدود منفی ۱۰ میلیارد تومان است. همان‌طور که شستا، کگل و خودرو در تلاش برای بالا کشیدن شاخص کل هستند، شپدیس، وبملت، شبندر و فولاد تمام تلاش خود را برای افت شاخص انجام می‌دهند. تا اینجا شاخص کل موفق شده حدود ۳,۵۰۰ واحد صعود کند.


۰۹:۳۵⏰
در این دقایق تعداد نمادهای منفی به ۲۸۰ افزایش یافته و در مقابل از تعداد مثبت‌ها کاسته شده و به حدود ۳۴۰ نماد رسیده است. یعنی بخش سبزرنگ بازار که در دقایق ابتدایی حدود ۷۰ درصد بود اکنون به ۵۶ درصد تقلیل یافته است. تا این لحظه سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۸۸,۳ درصد و از کل فروش‌ها ۸۹ درصد بوده است.


۰۹:۳۲⏰
گروه خودرو که دیروز متحمل فشار عرضه بود، امروز مثبت و رو به بالا در حرکت است. خریداران خگستر را تا ۴۹۱ تومان ۴,۹ درصد مثبت پیش بردند. اما خبهمن، خودرو و خساپا در نزدیکی صفر تابلو بین خریداران و فروشندگان رد و بدل می‌شوند.


۰۹:۳۲⏰
گروه فلزات معاملات متعادلی دارند. نمادهای فولاد، فملی، فاسمین و فسازان مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی دنبال می‌شوند، در حالی که ذوب با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید دارد.


۰۹:۲۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۷۲ صف خرید در مجموع به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: فاذر، خاور، خکاوه، شپلی و گشان

۵ صف فروش در مجموع به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان
صدرنشین ها: وسالت، حفارس، انرژی۱، انرژی۲ و سپرمی

کد خبر 465192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =