لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

بازار سرمایه در طول معاملات دیروز، دو چهره متفاوت از خود به نمایش گذاشت، به طوری که در ابتدا شاهد برتری قاطع تقاضا و خریداران بودیم و بسیاری از نمادها به ویژه در گروه خودرویی در صف خرید معامله می‌شدند، اما به مرور فروشندگان قدرت یافتند و در نهایت شاهد عقب‌نشینی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای بودیم. در طول بازار دیروز، شاخص کل بورس طی حرکتی رفت و برگشتی برای مدتی به بالای کانال ۱.۶ میلیون واحدی رسید، اما در نهایت با کاهش ۰/۱۲ درصدی مواجه شد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحدی قرار گرفت. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن با وجود افزایش عرضه‌ها، توانست خود را در محدوده مثبت حفظ کند و بازدهی ۰/۴۸ درصدی به ثبت برساند. در این میان ارزش معاملات خرد سهام عدد ۹۸۳۰ میلیارد تومان را ثبت کرد و شاهد خروج ۳۳۳ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۷⏰
در دقایق پایانی تعداد نمادهای مثبت به ۲۸۰ رسید و فاصه آن با تعداد منفی ها کاهش بیشتری یافت. در ابتدا بخش سبزرنگ بازار به ۳۰ درصد هم نمی رسید اما در پایان به ۴۴ درصد افزایش یافت.
تعداد صفوف خرید نیز به ۱۲۱ نماد افزایش داشت که جمع ارزش آن ها حدود ۴۶۰ میلیارد تومان بود. در مقابل ۳۰ صف فروش در مجموع ۷۲۰ میلیارد تومانی در بازار سنگینی می کرد.
شاخص کل تحت تأثیر نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا، شبندر و کگل بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۵۷۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هموزن نیز با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی به محدوده ۴۷۳ هزار واحد برگشت.
سهم حقیقی ها از کل خریدها ۸۳ درصد و از کل فروش ها ۸۲ درصد بود. امروز بازار با تراز مثبت پول خرد پایان یافت.


۱۲:۰۵⏰
اکنون تعداد نمادهای سبزپوش کل بازار به حدود ۲۶۰ افزایش یافته و تعداد صفوف خرید نیز به ۱۰۶ نماد رسیده که جمع ارزش آنها به بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. تراز پول خرد نیز همچنان مثبت و رو به افزایش است.


۱۲:۰۵⏰
فاذر با رشد ۵ درصدی قیمت برای پنجمین روز متوالی صف خرید سنگینی را تجربه می‌کند.


۱۲:۰۴⏰
نماد دی تا این لحظه بیش از یک میلیارد برگه سهم معامله کرده است و همچنان با صف خرید ۳۵۰ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۱:۲۹⏰
داد و ستدها متعادل و با تراز مثبت پول خرد ادامه دارد. اکنون که حدود یک ساعت به پایان بازار باقیست ارزش معاملات خرد به ۴,۲ همت رسیده و بازار همچنان با برتری سرخپوش‌ها ادامه دارد. این در حالی است که بخش منفی بازار نسبت به ساعت ابتدایی کاهش یافته است.


۱۱:۱۹⏰
تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات به ترتیب در اختیار دی، خودرو، وتجارت، وبملت، شستا، خگستر، وبصادر، خاور، وسینا و لکما است.


۱۱:۱۵⏰
در گروه حمل‌ونقل، حکشتی با پیشروی ۳ درصدی قیمت معامله می‌شود و در این گروه حسیر و حاسا با افت ۷ درصدی قیمت با صف فروش همراه هستند.


۱۰:۵۶⏰
وطوبی و وکبهمن از گروه سرمایه گذاری با رشد ۷ درصدی قیمت صف خرید دارند.


۱۰:۰۰⏰
در حال حاضر ۲۰ نماد متحمل صف فروش هستند که جمع ارزش آن ها به ۸۳۰ میلیارد تومان می رسد.
حدود ۹۱ درصد از این مبلغ فقط مربوط به صف های فروش دو نماد گدنا و وسالت است؛ ۵۹۵ میلیارد تومان برای گدنا و ۱۵۸ میلیارد تومان برای وسالت.
حسیر، شپلی، کفرآور، آینده، ولغدر، ولبهمن، غناب، وامیر، حبندر، وپسا، تپکو، کمینا، وسدید، ساینا، دلقما، وشمال، بپاس و خصدرا دیگر صفوف فروش بازار هستند.


۰۹:۵۸⏰
فراکابی‌ها یکدست سبز پوش شدند.


۰۹:۵۸⏰
در این دقایق شاهد تحرکات مثبت در بانکی‌ها هستیم. دی با رشد ۴ درصدی و وتجارت و وبصادر با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۵۱⏰
شاهد کاهش قدرت خرید در گروه‌های فلزی، پتروشیمی و پالایشی‌ها هستیم.


۰۹:۴۳⏰
با گذشت بیش از نیم ساعت از آغاز معاملات امروز بر تعداد نمادهای مثبت افزوده شده و اکنون تقریباً یک سوم نمادها سبزپوش هستند و دو سوم دیگر همچنان در محدوده‌های منفی داد و ستد می‌شوند. ارزش معاملات خرد نسبت به روزهای قبل کاهش یافته و بازار کم رمق‌تر از سایر روزهای اخیر دنبال می‌شود.


۰۹:۳۸⏰
نمادهای گروه خودرو معاملات سرخی را تجربه می‌کنند. خودرو، خگستر، خاور و خبهمن با کاهش ۳ درصدی دنبال می‌شوند و خموتور در این گروه صف خرید دارد.


۰۹:۳۷⏰
پالایشی‌ها با افت قیمت آغاز به کار کردند. نمادهای شپنا، شبندر، شتران و شاوان با کاهش ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۳۷⏰
امروز بازار با برتری فروشندگان آغاز شد. حدود ۷۰ درصد از نمادها در محدوده‌های منفی قیمتی داد و ستدهای خود را آغاز کردند.


۰۸:۵۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۵۲ صف خرید در مجموع ۴۳۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی فاذر، گشان، فکمند، مداران و فسازان

۱۰ صف فروش ۸۰۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی گدنا، وسالت، انرژی۱، ولبهمن و دلقما

کد خبر 464910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =