رشد دسته جمعی ارزهای دیجیتال

سرانجام تغییر قیمت روزانه بیت کوین و اتریوم به بیش از یک درصد رسید. چند روزی می شد که نوسانات روزانه در این دو ارز دیجیتال، کمتر از نیم درصد بود و نوسانات محدودی داشتند.

به گزارش صدای بورس ، امروز بیت کوین با رشد کمی بیش از یک درصدی، در محدوده قیمت ۱۶۷۰۰ دلار معامله می شود. البته ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته ۱۱ میلیارد دلار بوده که این نشان می دهد همچنان بازار متاثر از تعطیلات سال جدید میلادی با ارزش معاملات پایین کار خود را دنبال می کند.

بیت کوین با ارزش بازار ۳۲۲ میلیارد دلار، طی یک هفته گذشته کمتر از یک درصد افت کرده و در مقیاس ماهانه نیز افتی یک درصدی دارد.

پس از ورشکستگی صرافی FTX بازار ارزهای دیجیتال با تغییرات اساسی مواجه شده و برخی مسائل در این بازار مانند گذشته نیست. یکی از این موارد، حجم معاملات صرافی هاست. اخیرا اعلام شده که در ماه دسامبر، حجم معاملات صرافی های ارزهای دیجیتال با سقوط ۴۷ درصدی نسبت به ماه نوامبر مواجه شده است.

ورشکستگی صرافی FTX موج بی اعتمادی شدیدی نسبت به صرافی ها ایجاد کرده و سرمایه گذاران ترجیح می دهند دارایی خود را در کیف پول ها نگهداری کنند تا ریسک نگهداری در صرافی ها را متحمل نشوند. اگر این روال ادامه داشته باشد می تواند منجر به رکودی عمیق تر در بازار ارزهای دیجیتال شود.

بهبود جزئی ارزش معاملات اتریوم

اتریوم هم امروز مثبت است و با رشد حدود ۱.۵ درصدی، دوباره وارد کانال ۱۲۰۰ دلار شده است. هم اکنون این آلت کوین با نرخ حدود ۱۲۲۰ دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۳.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به دیروز کمی رشد کرده اما همچنان در سطوح پایینی است.

اتریوم در مقیاس هفتگی افتی ۲ دهم درصدی داشته و در مقیاس ماهانه نیز ۴ درصد کاهش قیمت را روی تابلو معاملات نمایش می دهد.

بازار یکدست سبزرنگ شد

رشد یک درصدی بیت کوین کافی بود تا بازار ارزهای دیجیتال یکپارچه مثبت شود. امروز در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار تنها لئو منفی است که آن هم کمتر از یک درصد افت کرده. مابقی آلت کوین ها رشد کرده اند و اتفاقا رشدهای خوبی هم داشته اند.

لیدو دائو با رشد ۱۲ درصدی بیشترین افزایش قیمت را در این فهرست دارد. سولانا هم ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته و توانسته افت ماهانه خود را تا حدودی جبران کند. این آلت کوین در حال حاضر در مقیاس ماهانه ۱۸ درصد کاهش قیمت را نمایش می دهد.

OKB با رشد ۱۰ درصدی سومین نماد پربازده امروز است. لایت کوین، بیت دائو و ایپ کوین هم نمادهای مثبت ۶ درصدی امروز هستند.

بازگشت ارزش بازار به بالای ۸۰۰ میلیارد دلار

به گزارش اقتصاد نیوز,ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد ۱.۵ درصدی نسبت به دیروز به رقم ۸۰۷ میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم ۱۵ درصد رشد کرده و عدد ۲۱ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۵ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم ۱۹ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 464848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =