لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

بورس به دلیل صحبت‌های اخیر رئیس کل جدید بانک مرکزی در رابطه با سیاست‌های پولی پیش رو، با فشار عرضه‌ای مواجه شد و شاخص کل در پایان معاملات دیروز با افت ۵۶ هزار و ۸۱۹ واحدی همراه شد و ضمن از دست دادن کانال ۱/۶ میلیون واحدی، در محدوده یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد قرار گرفت تا بازار سهام به فاصله تنها یک روز کاری، دو چهره کاملاً متفاوت از خود به نمایش بگذارد. شاخص هم‌وزن نیز با تأثیرپذیری یکسان از کل نمادهای کوچک و بزرگ بازار، ۱۱ هزار و ۶۷۴ واحد به رنگ قرمز درآمد و به سطح ۴۶۹ هزار واحد رسید. ارزش معاملات نیز ۸.۷ هزار میلیارد تومان ثبت شد.

۱۲:۵۶⏰
پس از یک روز سخت و پرعرضه معاملات امروز با وضعیت متعادل‌تری نسبت به روز گذشته آغاز شد و سبزپوشی گروه خودرو قابل توجه بود در نهایت شاخص کل متأثر از افت نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل و پارس کاهش ۲۶۱۱۹ واحدی را ثبت کرد.


۱۲:۴۹⏰
خلاصه‌ای از تحولات بازار امروز
دقایق ابتدایی: ۵۰ درصد نمادها مثبت، ۵۰ درصد منفی/ ۴۵ صف خرید ۲۴۰ میلیارد تومانی، ۹ صف فروش ۲۲۲ میلیارد تومانیمیانه معاملات: ۲۶ درصد نمادها مثبت، ۷۴ درصد منفی/ ۷۰ صف خرید ۳۰۰ میلیارد تومانی، ۳۳ صف فروش ۲۲۰ میلیارد تومانیپایان بازار: ۳۶ درصد نمادها مثبت، ۶۴ درصد منفی/ ۹۰ صف خرید ۳۰۰ میلیارد تومانی، ۳۹ صف فروش ۲۱۸ میلیارد تومانی


۱۲:۳۸⏰
در حالی به دقایق پایانی امروز رسیدیم که تعداد نمادهای مثبت به ۲۰۵ افزایش یافته که از این تعداد ۹۰ تای آنها صف خرید حدود ۳۹۰ میلیارد تومانی را تجربه می‌کنند. فاذر، شلرد، دانا، ولانا و آبین صدرنشین صفوف خرید هستند.


۱۱:۵۰⏰
در گروه بانکی هم همچون اکثر گروه‌ها جو معاملات منفی است. نمادهای دی، وتجارت، وبصادر، وبملت و وپارس با افت ۴ درصدی قیمت دادو ستد می‌شوند.


۱۱:۴۶⏰
چهل دقیقه تا پایان زمان معاملات باقیست. ارزش معاملات خرد به حدود ۶ همت رسیده و به ازاء آن بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه خرد از بازار خارج شده است. اکنون ۱۵۰ نماد مثبت در برابر بیش از ۴۹۰ نماد منفی اند. تعداد نمادهای دارای صف خرید و فروش تقریباً با هم برابر شده و به حدود ۷۰ نماد رسیده، اما ارزش صفوف خرید از فروش بالاتر است؛ ۳۴۰ میلیارد تومان در برابر حدود ۲۹۰ میلیارد تومان.


۱۱:۱۳⏰
بیش از دو ساعت از معاملات امروز را پشت سر گذاشتیم. داد و ستدها همچنان با برتری فروشندگان ادامه دارد. اکنون ۷۴ درصد از نمادها سرخپوش هستند. ارزش معاملات خرد به حدود ۵ همت رسیده و برآیند ورود و خروج پول خرد به منفی ۴۲۵ میلیارد تومان رسیده، تراز پول خرد صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار اما پس از چند روز متوالی منفی ماندن، امروز مثبت است.


۱۱:۰۴⏰
اغلب حقیقی‌ها فولاد را تا منفی ۴ درصدی پایین آوردند.


۱۱:۰۴⏰
تا این لحظه شاخص کل حدود ۱۵ هزار واحد به عقب برگشته و به محدوده یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد رسیده است. فارس، فملی، کگل، فولاد، پارس و نوری بیشترین اثر منفی و خودرو عمده‌ترین تأثیر مثبت را بر آن داشتند. شاخص هم‌وزن نیز حدود ۱,۹۰۰ واحد کاهش یافته است.


۱۰:۵۳⏰
خودرو که تحت تأثیر فشار عرضه‌ها دقایقی قبل تا ۲۸۸ تومان هم افت کرده بود، در لحظات اخیر توانسته تا حدود ۲۹۲ تومان خود را بالا بکشد. قدرت خریدار تقریباً ۲ برابر قدرت فروشنده حقیقی در این نماد است.


۱۰:۳۶⏰
گروه فلزات معاملات سرخی دارند. نمادهای فولاد، فملی، ذوب، میدکو و کویر با کاهش ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند و وسدید پس از چهار روز افت متوالی هم‌اکنون با رشد ۳ درصدی صف خرید دارد.


۱۰:۰۶⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۸۰۶ میلیون سهم
شستا ۳۲۸ میلیون سهم
خساپا ۳۲۱ میلیون سهم
خگستر ۲۵۷ میلیون سهم
دانا ۱۳۶ میلیون سهم


۱۰:۰۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۸۵,۷۹۴
۴۶۹۹ واحد منفی
ارزش بازار ۵۸,۶۷۲,۵۰۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۵,۴۱۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۷۶۱ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۱۱۹۰ واحد منفی
خودرو ۱۰۹۲ واحد مثبت
کگل ۸۱۰ واحد منفی
فملی ۷۵۶ واحد منفی
بوعلی ۵۹۷ واحد منفی
نوری ۵۵۶ واحد منفی
فولاد ۴۲۹ واحد منفی


۱۰:۰۰⏰
گروه حمل‌ونقل معاملات خوبی را تجربه می‌کنند. این گروه روز گذشته نیز بهتر از سایر صنایع معامله شدند.


۱۰:۰۰⏰
در این دقایق تعداد نمادهای منفی و مثبت با هم برابر شده، تراز پول خرد بازار اندکی منفی است، اما ارزش صفوف خرید دو برابر صف‌های فروش است.


۱۰:۰۰⏰
نمادهای دانا، بپاس، میهن با پیشروی ۵ درصدی قیمت مورد توجه گروه بیمه قرار گرفته‌اند.


۰۹:۴۷⏰
اکثر نمادهای گروه پتروشیمی قرمزپوش هستند. نوری، زاگرس، شفارس و شغدیر با افت ۳ درصدی و بوعلی با افت ۵ درصدی قیمت در یک قدمی صف فروش معامله می‌شوند.


۰۹:۴۲⏰
هر چند دیگر از فشار فروش روز قبل خبری نیست، با این حال حجم معاملات به طور چشمگیری افت کرده است. خصوصاً اگر از معاملات خودرو فاکتور بگیریم، در بقیه بازار خبر خاصی نبوده است!
اگر با همین فرمان پیش برویم انتظار می‌رود در نیمه دوم معاملات فروشنده‌ها در قیمت‌های پایین‌تری سهم خود را به فروش برسانند.


۰۹:۴۱⏰
عمده قطعه‌سازان صف خرید را تجربه می‌کنند. خمهر، خکار، ختور، خریخت، خوساز، خموتور، خدیزل، خکمک و تشتاد با صف خرید همراه هستند. دیروز اکثر نمادهای این گروه با حجم های بسیار بالایی داد و ستد شدند و با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.


۰۹:۲۶⏰
ولبهمن با افت ۲ درصدی قیمت در همین دقایق ابتدایی بازار حجم بالایی معامله شده است.


۰۹:۲۴⏰
جو عمومی بازار پس از یک روز اصلاح و واکنشی که به سخنان رئیس جدید بانک مرکزی درباره نرخ ارز داشت، تغییر چهره داد. خریداران مجددا پرقدرت پا به میدان گذاشتند. اکنون ۷۰ درصد از نمادها در محدوده مثبت داد و ستد می‌شوند. تراز پول خرد بازار مثبت است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه پشت صفوف خرید ۷۹ نماد خوابیده است.


۰۹:۲۰⏰
شاخص کل که طی ۵ دقیقه ابتدایی تحت‌تأثیر نمادهایی همچون فملی، بوعلی، فارس و نوری بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد افت کرد، در ادامه مسیر خود را رو به بالا تغییر داد و نه تنها کل افت ۵ دقیقه ابتدایی را جبران کرده، بلکه حدود یک هزار واحد هم صعود داشته، تا این لحظه خودرو، فولاد و خساپا عمده‌ترین اثر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.


۰۹:۱۸⏰
گروه خودرو با پیشتازی آغاز به کار کردند. #خودرو و #خاور صف خرید دارند و نمادهای #خساپا، #خگستر، #خزامیا و # ورنا با رشد ۲ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۰۸⏰
امروز بازار مثبت‌تر از روز قبل آغاز شده، به طوری که تقریباً بخش سرخپوش و سبزپوش بازار با هم برابر است. نکته مهم آن که ارزش صفوف خرید رو به افزایش است و در همین چند دقیقه ابتدایی به دو برابر جمع ارزش صف های فروش رسیده است.


۰۹:۰۸⏰
پالایشی‌ها متعادل کار خود را شروع کردند.


۰۹:۰۷⏰
گروه فلزات اساسی کار خود را متعادل منفی آغاز کردند.


۰۸:۵۸⏰

وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش

تعداد نمادهای دارای صف خرید ۷۵
جمع ارزش صفوف خرید ۸۷۰ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: شلرد، بگیلان، ممسنی، ساینا و وکبهمن

تعداد نمادهای دارای صف فروش ۱۹
جمع ارزش صفوف فروش ۲۲۶ میلیارد تومان
صدرنشین‌ها: وسالت، وسدید، ولبهمن، ولصنم و بمپنا

کد خبر 464766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =