تمایل کشورها برای سرمایه گذاری در ایران افزایش یافته است

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: هم اکنون تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس، علی فکری روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت ایران ترانسفو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشورهای منطقه مثل چین، روسیه و هند و خیلی از کشورهای دیگر تمایل به همکاری با ایران دارند، افزود: ما هم سعی می کنیم زمینه های همکاری را تا آنجا که ممکن است توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه مندی ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع کنیم که باید بخش های مختلف دولت و نظام به صورت هماهنگ برای عملیاتی کردن این ظرفیت ها حرکت کنند.

فکری خاطرنشان کرد: تحریم علیه یک کشور یک مفهوم بیشتر ندارد به این معنی که کشورهایی مخالف توسعه ایران هستند و یا توسعه ایران در جهت منافع آنها نیست بنابراین در مسیر حرکت این کشور مانع تراشی می کنند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به تمایل کشورها به سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: در این راستا حرکت به سمت استان ها و صنایعی که زمینه را برای جذب سرمایه گذاری آماده کردند، در دستور کار است و ما با طرف های خارجی چه در سطح منطقه و چه در سطح جهان در ارتباط هستیم.

فکری با بیان اینکه شرکت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: زنجان از جمله استان هایی است که زمینه های جذب سرمایه گذاری در آن آماده است که با کمک دولت و نیز تسهیل روابط خارجی می توانیم این ظرفیت ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاوُلت‌ آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

کد خبر 464747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    دروغ گویان به بهشت می روند.اخرین و جدیدترین ایه .بشتابید