لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱

جهش بی‌سابقه ۷۰ هزار و ۹۱۷ واحدی شاخص بورس تهران و رشد ۱۳ هزار و ۶۲۶ واحدی شاخص هم‌وزن در روز چهارشنبه هفته گذشته، بار دیگر بازار سرمایه را بر سر زبان‌ها انداخت. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه در حالی توانست با صعود به کانال ۱.۶ میلیون واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحدی بایستد که در زمان‌های مختلف به آن برخورد داشت، اما نمی‌توانست از پس این مقاومت برآید. ارزش بازار نیز که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی در بازار است، به بیش از ۶ میلیون و ۹۶ هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات به رقم ۱۱ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومانی رسید. شاخص فرابورس هم با افزایش بیش از ۵۸۸ واحدی، به ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.

۱۲:۴۳⏰
ریزش ۵۶ هزار واحدی در ساعت اول؛ ثبات تا پایان بازار
شاخص کل در همان یک ساعت ابتدایی بازار، ریزش خود را ثبت کرد و تا پایان معاملات بازار شاهد تعادل کلی در صنایع مختلف بازار بودیم.
گروه‌های خودرو، قطعات، حمل‌ونقل و حتی برخی نمادهای فولادی مثل ذوب و فخوز با افزایش تقاضا مواجه شدند. تک سهم‌هایی چون رمپنا نیز مورد توجه بود و در محدوده صف خرید دادوستد شد.
به نظر فشار عرضه تا حد زیادی گرفته شد و فردا منتظر تعادل در کل بازار، از جمله صنعت پتروشیمی نیز باشیم.


۱۲:۴۲⏰
در بازار امروز شاهد فشار فروش در اکثر نمادها بودیم که در نتیجه نماگرها به رنگ سرخ درآمدند و پس از چند روز رشد متوالی شاخص کل امروز کاهش ۳.۴۵ درصدی را تجربه کرد که متأثر از افت نمادهای فولاد، کگل، فملی، فارس، کچاد، شپنا و وغدیر بود.


۱۲:۳۶⏰
شستا، خودرو، دی، خساپا و #ذوب بالاترین حجم معاملات بازار را به ترتیب در اختیار دارند.


۱۲:۳۵⏰
گروه حمل و نقل امروز خوب ظاهر شد. در این گروه نمادهای حسیر، حگردش، حبندر و حپارسا صف خرید هستند. حآفرین و حآسا نیز با رشد قیمت خوبی همراه شدند.


۱۲:۰۳⏰
در نیمه دوم شاهد بهبود روند معاملات و افزایش نسبی قدرت خریداران در مقایسه با نیمه نخست هستیم. اکنون تقریباً یک سوم نمادها در محدوده مثبت و دو سوم آنها در مدار منفی دنبال می‌شوند. ارزش معاملات خرد به ۷.۲همت رسیده و تراز پول خرد منفی ۵۷۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۲۲⏰
در این دقایق تعداد نمادهای سبزپوش ۱۸۵ و سرخپوش ها ۴۵۵ است. نکته بااهمیت آن که جمع ارزش صف های خرید و فروش بسیار به هم نزدیک شده است. اکنون ۸۷ نماد دارای صفوف خرید ۳۴۰ میلیارد تومانی اند، در حالی که ۴۷ نماد متحمل صفوف فروش ۳۶۰ میلیارد تومانی‌اند که البته ۱۸۲ میلیارد تومان از آن مربوط به صف فروش وسالت است.


۱۰:۵۸⏰
تا این لحظه شاخص کل بیش از ۵,۶۰۰ واحد و شاخص هموزن بالغ بر یک هزار واحد افت کرده‌اند. نمادهای فولاد، فملی، کگل، کچاد، وغدیر، فارس و شپنا عمده‌ترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


۱۰:۵۷⏰
در گروه خودرو معاملات متعادل‌تر شد. خودرو با رشد ۱ درصدی قیمت همراه شد و خاور با صف خرید ۵۶ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کند.


۱۰:۲۸⏰
رفته رفته از فشار عرضه‌ها کاسته می‌شود و در مقابل بازار به سمت تعادل پیش می‌رود. در نیم ساعت نخست قدرت فروشندگان به حدی زیاد بود که بالغ بر ۸۳ درصد از نمادها منفی بودند و تنها ۱۷ درصد از نمادها لباس سبز به تن داشتند، اما در این دقایق بخش سبزرنگ بازار به ۲۴ درصد افزایش یافته است.


۱۰:۲۶⏰
نمادهای گروه خدمات فنی و مهندسی در محدوده مثبت نوسان دارند و رمپنا صف خرید را تجربه می‌کند.


۱۰:۲۶⏰
نمادهای فولاد، فملی، فاسمین و فسرب با کاهش ۴ درصدی قیمت و ذوب، فجهان و فایرا با رشد ۳ درصدی در گروه فلزات دست به دست می‌شوند.


۱۰:۲۶⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱.۵۴۱ میلیارد سهم
خودرو ۴۶۴ میلیون سهم
خساپا ۳۱۳ میلیون سهم
شتران ۲۸۸ میلیون سهم
ذوب ۲۷۳ میلیون سهم


۱۰:۲۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۹۱,۳۳۳
۵۵۹۸۰ واحد منفی
ارزش بازار ۵۸,۸۹۲,۶۵۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۶,۰۵۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۸.۶۸۲ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۴۷۲۶ واحد منفی
کگل ۳۲۴۲ واحد منفی
فملی ۳۱۳۴ واحد منفی
وغدیر ۲۶۰۷ واحد منفی
کچاد ۲۶۰۴ واحد منفی
شپنا ۲۳۶۱ واحد منفی
فارس ۲۲۴۸ واحد مثبت


۱۰:۰۷⏰
حدود یک ساعت از بازار گذشته و کم کم نمادهای بیشتری با رشد قیمت همراه می‌شوند و به مدار مثبت ورود می‌کنند. هیجانات فروش ابتدای بازار که ناشی از سخنان شب گذشته رئیس جدید بانک مرکزی ایجاد شده بود، نسبتاً فروکش کرده و بازار سعی دارد خودش را پیدا کند. در این دقایق تعداد نمادهای مثبت به ۱۴۰ نماد، تعداد صفوف خرید به ۷۱ و جمع ارزش آنها به ۲۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. مشارکت حقیقی‌ها برای فروش به ۸۶ درصد کاهش یافته و سهم آنها از کل خریدها ۷۴ درصد است.


۱۰:۰۰⏰
گروه خودرو و ساخت قطعات عمدتاً متعادل ادامه می‌دهند. خودرو تا ۲۸۲ تومان ۲,۲ درصد منفی، خساپا تا ۲۳۳ تومان ۳,۵ درصد منفی، خزامیا تا ۱,۶۰۰ تومان ۳ درد منفی و خبهمن تا ۱۹۴ تومان ۳,۱ درصد منفی بالا آمدند. دقایقی قبل این نمادها با فشار فروش و حتی صف فروش دست و پنجه نرم می‌کردند.


۰۹:۵۹⏰
نمادهای شبندر، شپنا، شبهرن، شبریز، شاوان و شراز از گروه پالایشی با افت ۵ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۵۹⏰
گروه خودرو همسو با بازار جامعه سرخ بر تن کرده است. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا و خزامیا با افت ۵ درصدی دنبال می‌شوند. در مقابل خریداران خکار صف‌نشین شده‌اند.


۰۹:۵۹⏰
پتروشیمی‌ها یکدست معاملات سرخی دارند. نمادهای بوعلی، پترول، کرماشا، شاروم، نوری و شاراک صف فروش دارند.


۰۹:۲۶⏰
پتروشیمی‌ها با لباس قرمز وارد بازار شدند.


۰۹:۲۶⏰
فرآورده‌های نفتی کار خود را در محدوده سرخ رنگ بازار آغاز کردند.


۰۹:۲۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش

۴۹ صف خرید در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وثوق، وکبهمن، ساینا، ممسنی و فلات

۱۲ صف فروش در مجموع ۲۳۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، وسدید، گشان، خفنر و کاوه

کد خبر 464715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =