لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱

بورس دیروز روند قدرتمندی را در پیش گرفت و توانست در واکنش به رشد دلار، بازدهی مناسبی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس دیروز با افزایش ۲/۷۹ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز توانست ۲/۳۷ درصد بر ارتفاع خود بیفزاید تا شاهد رنگی یکدست سبز برای اکثریت گروه‌ها و صنایع باشیم. ارزش معاملات هم با ثبت عدد ۷۳۴۷ میلیارد تومانی در کنار ورود پول ۴۷۴ میلیارد تومانی نشان از روز پررونقی برای بورسی‌ها داشت. برای بازار امروز هم پیش‌بینی می‌شود شاخص کل رشدی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد داشته باشد.

۱۳:۱۳⏰
رکوردشکنی مجدد ارزش معاملات خرد
در پایان بازار امروز، ارزش معاملات خرد با رشد ۶ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۶,۸۷۰ میلیارد تومان رسید. پرمعامله‌ترین گروه‌ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و استخراج کانه‌های فلزی بودند. عنوان پرمعامله‌ترین نمادها نیز به خودرو، خگستر، خساپا، کگل، شتران، شپنا، گدنا، شستا، خاور و نوری رسید.


۱۱:۳۵⏰
بانکی‌ها بر خلاف اکثر گروه های بازار معاملات سرخی دارند. نمادهای وبملت، وتجارت، دی، وبصادر با افت یک درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۱:۴۳⏰
خودرو با بیش از یک میلیارد برگه سهامی که معامله کرده تا کنون بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرده است.


۱۱:۰۲⏰
در گروه مواد غذایی غشهد و غزر با صف خرید روبه‌رو هستند و غدشت و غصینو با افت قیمت دنبال می‌شوند.


۱۱:۰۲⏰
یک نیمه از بازار را پشت سر گذاشتیم. ارزش معاملات خرد به ۴ همت رسید. تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه به بازار تزریق کردند. اکنون حدود ۵۰۰ نماد در محدوده مثبت و کمتر از ۱۳۰ نماد در محدوده منفی دنبال می شوند.
ارزش صف‌های خرید ۷۱۴ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۲۰۷ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۱۵ میلیارد تومان قرار دارد.
تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۸۴۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۳۵۰ میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۴۶ میلیارد تومان قرار دارند.


۱۱:۰۰⏰
وسالت، آریان، وفتخار، وسدید، نیرو، تپولا، انرژی۲ و فنرژی هشت نمادی هستند که با صف فروش مواجهند. جمع ارزش این صفوف به حدود ۲۳۰ میلیارد تومان می‌رسد که بیش از ۲۰۲ میلیارد تومان از این مبلغ پشت صف فروش وسالت چیده شده است.


۱۰:۴۰⏰
گروه خودرو یکپارچه معاملات سبزی دارند نمادهای خودرو، خوساز، خزر، خمهر صف خرید دارند و خگستر، خساپا، خبهمن و ورنا با رشد ۴ درصدی مورد توجه خریداران هستند.


۱۰:۳۴⏰
در این دقایق شاهد افزایش مجدد تعداد نمادهای مثبت و قدرتمندتر طرف تقاضا هستیم. اکنون ۵۰۵ نماد مثبت در برابر ۱۱۹ نماد منفی داد و ستد می شوند. سهم حقیقی ها از کل خریدها به ۸۶,۵ درصد و از کل فروش ها به ۸۲,۵ درصد رسیده است.


۱۰:۱۸⏰
تحرکات خریداران بسیار سریعتر شده، به طوری که تراز پول خرد بازار به مثبت ۹۵ میلیارد تومان افزایش یافته و تعداد صفوف خرید به ۱۲۶ نماد و جمع ارزش آنها به بیش از ۷۵۶ میلیارد تومان رسیده است. کویر، گشان، خودرو، غزر و ولصنم صدرنشین صفوف خرید هستند.


۱۰:۱۷⏰
کگل با رشد ۷ درصدی قیمت تا این لحظه ۶۳ میلیون برگه سهم معامله کرده است که دو برابر حجم میانگین ماهانه اش است و همچنان خریداران دست برتر دارند و پرتقاضا معامله می شود.


۱۰:۱۲⏰
ارزش معاملات خرد از ۲,۸ همت عبور کرد و ورود پول خرد نو به بازار از ۷۰ میلیارد تومان هم فراتر رفت. اکنون بازار برای ۱۲۶ نماد صف خرید ۶۹۰ میلیارد تومانی تشکیل داده است.


۱۰:۰۷⏰
بیشترین حجم معاملات
خودرو ۵۲۶ میلیون سهم
شستا ۳۵۴ میلیون سهم
خساپا ۲۵۶ میلیون سهم
خگستر ۲۵۰ میلیون سهم
شتران ۱۹۳ میلیون سهم


۱۰:۰۶⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۵۵,۴۶۳
۱۷۴۶۰ واحد مثبت
ارزش بازار ۵۷,۵۷۹,۲۸۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۴,۰۱۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۴.۴۴۰ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
کگل ۱۹۳۵ واحد مثبت
فولاد ۱۸۵۲ واحد مثبت
پارس ۱۲۰۳ واحد مثبت
نوری ۱۲۰۰ واحد مثبت
شپدیس ۱۰۳۲ واحد مثبت
وغدیر ۸۷۱ واحد مثبت
خودرو ۸۰۲ واحد مثبت


۰۹:۴۴⏰
شاخص کل بورس از ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد هم عبور کرد.


۰۹:۴۲⏰
وبانک بعد از دو روز رشد متوالی امروز با افت ۳.۵ درصدی قیمت معامله می‌شود.


۰۹:۴۱⏰
در گروه خودرویی نماد خگستر را تا ۴۳۴ تومان ۴,۳ درصد مثبت بالا بردند. خودرو نیز تا ۲۶۵ تومان ۴ درصد مثبت رشد کرد. خساپا هم در محدوده ۲۲۹ تومان ۳,۴ درصد مثبت دنبال می شود. فعلاً خگستر، خودرو، خاور و خساپا پرمعامله‌ترین نمادهای گروه خودرویی و از پرمعامله‌ترین نمادهای کل بازار به شمار می‌روند.


۰۹:۴۰⏰
عمده نمادهای گروه فلزات در محدوده مثبت نوسان دارند. نمادهای فمراد، فاسمین، زنگان، کیمیا با رشد ۵ درصدی مورد توجه قرار گرفتند و خریداران کویر و فسپا با صف خرید مواجه شده‌اند.


۰۹:۲۹⏰
در این دقایق تعداد نمادهای مثبت اندکی کاهش یافت و در مقابل بر تعداد منفی‌ها کمی افزوده شد. ۴۹۵ نماد مثبت در برابر ۱۲۵ نماد منفی. ارزش معاملات خرد از ۱,۲ همت هم عبور کرد.


۰۹:۲۴⏰
طی بیست دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد به یک همت رسید. تا این لحظه شاهد ورود ۶۰ میلیارد تومان پول خرد به بازار بودیم. خریداران پشت صف های ۱۰۰ نماد بالغ بر ۶۶۰ میلیارد تومان نقدینگی پارک کرده اند و در انتظار عرضه هستند.


۰۹:۲۴⏰
پتروشیمی‌ها با روندی مثبت و پر تقاضا آغاز به کار کردند. نمادهای نوری، پارس، بوعلی با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید دارند.


۰۹:۲۲⏰
در حالی که مشارکت حقیقی‌ها برای خرید در کل بازار بالغ بر ۹۱ درصد است، سهم آنها از کل فروش‌ها تا این لحظه ۸۳ درصد بوده است. از همان لحظات ابتدایی تراز پول خرد بازار مثبت بود و همچنان جریان تزریق پول خرد به بازار ادامه دارد.


۰۹:۱۳⏰
بازار با سبزپوشی ۹۰ درصد از نمادها آغاز شده است. در حالی که متقاضیان برای ۹۲ نماد به صف خرید نشسته‌اند، در آن سوی بازار و در طرف عرضه‌ها تنها چهار نماد وسالت، وفتخار، انرژی۲ و فنرژی صف فروش هستند.


۰۸:۵۹⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
۱۲۰ صف خرید به ارزش ۲,۱ همت
صدرنشین ها: کویر، شپلی، کپشیر، گشان و ساینا
۵ صف فروش به ارزش ۱۶۳ میلیارد تومان
صدرنشین ها: وسالت، وفتخار، آریان، زماهان و گنگین

کد خبر 464432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =