آجیل اقتصادی یلدا کیلویی چند است؟

خرید اجیل شب یلدا هم کیلویی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مردم آب می‌خورد. گرچه رئیس اتحادیه آجیل اعلام کرده است که هنوز قیمت این کالا برای شب یلدا مشخص نشده است، این محصول از ۱۹۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در بازار یافت می‌شود. گرانی آجیل شب یلدا سبب شده که بسیاری از فروشگاه‌ها از آجیل اقتصادی رونمایی کنند که قیمت آن بسیار متفاوت است. برخی فروشگاه‌ها قیمت آجیل اقتصادی یلدا را ۱۹۹ هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر ۳۹۹ هزار تومان.

به گزارش صدای بورس، ۳۰ آذر ماه یعنی چهارشنبه هفته آینده شب یلدا یا همان شب چله است. با توجه به اینکه شب یلدا روز چهارشنبه است، برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا چهارشنبه و پنج شنبه تعطیل است یا نه؟

در تقویم رسمی کشور روز یلدا جزو تعطیلی‌های رسمی محسوب نمی‌شود و به همین دلیل باید گفت که تعطیلی شب یلدا تنها یک شایعه است که در فضای مجازی منتشر شده است. واگرنه روز یلدا یا رز پس از آن در تقویم تعطیل نیست.

برخی معتقدند که ممکن است دولت بخواهد روز چهارشنبه را تعطیل کند که تاکنون هیچ کدام از مقامات دولتی مساله تعطیلی شب یلدا را مطرح نکرده‌اند. بر این اساس باید گفت که شب یلدا تعطیل نیست و اعلام این خبر تنها یک شایعه است که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده است.

اما فردای یلدا یعنی اول و دوم دی ماه تعطیل است. چون با روز پنج شنبه و جمعه همراه شده و بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی در این دو روز تعطیل هستند. بر این اساس می‌توان گفت شب یلدا تعطیل نیست، اما بسیاری از ادارات و سازمان‌ها فردا و پس‌فردای آن تعطیل است

به گزارش منیبان,اما نکته مهمی که درباره یلدای امسال وجود دارد، گرانی این یلداست. قیمت میوه خشک در آستانه شب یلدا نشان می‌دهد که خرید این خشکبار به دلیل گرانی در سبد خرید اغلب خانواده‌ها نمی‌تواند جایی داشته باشد و بسیاری از مردم شاید فقط بتوانند به خرید میوه و خشکبار ارزان‌تر بسنده کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت میوه خشک آناناس، توت فرنگی و انبه از مرز یک میلیون تومان نیز فراتر رفته است. هم‌اکنون قیمت آناناس خشک در سایت‌های فروش اینترنتی خشکبار یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و انبه خشک یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

قیمت یک کیلو موز خشک و نارگیل خشک حدود نیم میلیون تومان آب می‌خورد. البته خرید مخلوط و شکسته میوه خشک به‌مراتب ارزان‌تر است و به نقدینگی بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان نیاز دارد.

قیمت شیرینی شب یلدا هم چنان بالا رفته که کام بسیاری را تلخ کرده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو شیرینی تَر در آستانه شب یلدا، بین ۱۱۰ هزار تا ۱۵۰ هزار است. قیمت شیرینی خشک شامل دانمارکی، پاپیونی، مارمالاد بین ۹۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این بین، قیمت شیرینی برخی از شیرینی‌فروشی‌های معروف سطح شهر به مراتب بالاتر است. طوری که اختلاف قیمت در این شیرینی‌فروشی‌ها نسبت به سایر هم‌صنفی‌های خود حتی تا بالای ۷۰ هزار تومان در هر کیلو نیز می‌رسد.

خرید اجیل شب یلدا هم کیلویی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مردم آب می‌خورد. گرچه رئیس اتحادیه آجیل اعلام کرده است که هنوز قیمت این کالا برای شب یلدا مشخص نشده است، این محصول از ۱۹۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در بازار یافت می‌شود.

گرانی آجیل شب یلدا سبب شده که بسیاری از فروشگاه‌ها از آجیل اقتصادی رونمایی کنند که قیمت آن بسیار متفاوت است. برخی فروشگاه‌ها قیمت آجیل اقتصادی یلدا را ۱۹۹ هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی دیگر ۳۹۹ هزار تومان.

فروشنده‌ای نیز آجیل چهار مغز را ۵۷۵ هزار تومان و فروشگاه دیگری نیز این محصول را ۵۲۵ هزار تومان عرضه می‌کند که شامل سه مغز بادام درختی، بادام هندی و فندق و پسته با پوست است.

کد خبر 464005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =