دستور رئیسی در جلسه فوق‌العاده دولت در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در دوازدهمین جلسه فوق العاده هیات دولت برای بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده کل کشور، توجه به بهبود وضع معیشت مردم با رویکرد حفظ و تقویت قدرت خرید جامعه را از اولویت‌های بودجه سال آینده برشمرد.

به گزارش صدای بورس,آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در دوازدهمین جلسه فوق العاده هیات دولت برای بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده کل کشور، توجه به بهبود وضع معیشت مردم با رویکرد حفظ و تقویت قدرت خرید جامعه را از اولویت‌های بودجه سال آینده برشمرد.


رئیس جمهور اظهار داشت: بودجه باید بر مبنای درآمدها و منابع و همچنین مصارف و هزینه‌ها تعریف شود تا دولت و مجلس شورای اسلامی، بودجه‌ای شفاف و منطقی را تدوین و تصویب کنند و در طول سال با کسری بودجه مواجه نشویم.
جلسه فوق‌العاده هیأت دولت از ۱۳ آذرماه به ریاست رئیس جمهور و در سه شیفت از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب به بررسی تبصره‌های ۱ الی ۶ ‎بودجه ۱۴۰۲ آغاز شده است که البته این نشست پس از اتمام بررسی احکام بودجه در کمیسیون خاص بودجه برگزار شد.
همچنین در نشست روز شنبه - ۱۲ آذر ماه سران قوا در پاستور به اتفاق تاکید کردند که لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ باید بر اساس قانون، همزمان با برنامه هفتم بررسی و معطوف به سیاست‌های کلی این برنامه متناسب‌سازی شود.
به گزارش ایسنا,در نشست های فوق العاده درباره ماموریت رئیس جمهور به اعضای دولت دولت برای تهیه راهکارهای پرداخت حقوق بر اساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت ، تامین معیشت و رفاه کارکنان دولت در بودجه سال آینده باید بر مبنای ایجاد توازن و اصل بهره‌وری و واقع‌بینانه بودن دقیق و دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای ارقام منابع درآمدها و مصارف و هزینه‌ها بررسی شد.
همچنین رئیس جمهور در یکی از این نشست ها به تلاش دولت برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر در قانون اشاره و اظهار داشت: اگر مجلس شورای اسلامی تقدم و اولویت تقدیم و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۲ را خواستار است آن را اعلام کند.

کد خبر 463924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =