بررسی آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان

یکی از اخبار اقتصادی منتشر شده در ماه‌های اخیر مرتبط با وضعیت رتبه بندی معلمان است. بسیاری از فرهنگیان درصددند تا طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت انجام شود. اجرای این طرح باعث می‌شود تا دریافتی فرهنگیان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند که این امر بر روی وضعیت معیشت آنها تاثیرگذار است.

به گزارش صدای بورس, یکی از موضوعات مهم و قابل بحث در ماه‌های اخیر بحث رتبه بندی معلمان است. خبر زیادی در مورد افزایش حقوق فرهنگیان مطرح شده است که بالاخره دولت تصمیم گرفت تا رتبه بندی را اجرا کند. بسیاری از فرهنگیان منتظر تصویب نهایی و اجرای دقیق این طرح هستند تا بتوانند همسان سازی حقوق و مزایا را تجربه کنند.

فرهنگیان به نسبت سایر کارکنان دولت معمولا از حقوق و مزایای معمولی برخوردار هستند. عدم رتبه بندی معلمان در سال‌های اخیر باعث لطمه زدن به بدنه آنها شده است. طرح رتبه بندی می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات فرهنگیان را برطرف کند. رتبه بندی معلمان باعث می‌شود تا هر فرد بر حسب تجربه و تحصیلاتی که دارد بتواند از حقوق و مزایا برخوردار شود.

وعده وزیر آموزش و پرورش برای افزایش حقوق معلمان

ستاری فرد به عنوان سرپرست معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرده است که حدود ۸۰ درصد از کسانی که مشمول رتبه بندی معلمان شده‌اند می‌توانند از مزایای ترمیم حقوق برخوردار شوند. این خبر تا حدود زیادی برای فرهنگیان به عنوان یک خبر مثبت محسوب می‌شود چون می‌توانند به راحتی حقوق بیشتری دریافت کنند.

ستاری فرد بیان کرد که ترمیم حقوق از آبان یا آذرماه به صورت کامل پرداخت می‌شود و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد است. همچنین در این طرح حق عائله‌مندی حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. رتبه بندی معلمان نیز صدور احکام آموزشیار معلم را تحت تاثیر قرار داده است. طبق اعلام دولت وجوه و معوقات فرهنگیان نیز از اول فروردین ماه ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت خواهد شد.

ستاری فرد در مورد جا ماندگان نیز بیان کرد: برای کسانی که از این طرح جا مانده‌اند تصمیم‌های جدیدی اتخاذ خواهد شد تا کسانی که مشمول طرح رتبه بندی هستند بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

جدول افزایش حقوق بر اساس نظر دولت و مجلس

گزارش نهایی کمیسیون برنامه و بودجه در مورد لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان ابلاغ شده است. در این طرح بحث رتبه بندی معلمان مطرح است که در آن جدول افزایش حقوق دیده می‌شود. گفتنی است که در نهایت، عنوان این لایحه به لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تغییر پیدا کرده است تا همسان سازی حقوق به شکل کامل انجام شود.

جدول افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و فرهنگیان به مراتب اعلام شده است تا بر اساس رتبه بندی انجام شده، افزایش حقوق برای هر فرد اعمال شود. امتیاز بندی صورت گرفته نشان می‌دهد که هر چه امتیاز رتبه بندی انجام شده بیشتر باشد، شامل حقوق و مزایای بیشتر خواهد شد.

کدام معلم‌ها علی الحساب نمی‌گیرند

به گزارش جدید پرس,طبق مصوبه هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی، معلمان طرح مهرآفرین نیز مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند. این اقدام باعث شد تا دولت در عدم پرداخت علی الحساب تردید داشته باشد. محمد وحیدی با اشاره به آخرین اخبار در زمینه پرداخت علی‌الحساب بیان کرد که نامه وزارت آموزش و پرورش درباره معلمان مهرآفرین به سازمان برنامه و بودجه جهت پرداخت ارسال شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد که سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع پرداخت علی‌الحساب را به معلمان مهرآفرین بنا به مسائل مالی متوقف کرده است تا هزینه‌های جاری کشور افزایش پیدا نکند. حال خبر افزایش رتبه بندی معلمان به دلیل این که کش و قوس‌های فراوان داشته است، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. رتبه بندی معلمان تا حدود زیادی می‌تواند مشکلات ایجاد شده در معیشت فرهنگیان را مرتفع کند.

زمانی که برای بودجه ۱۴۰۱، بحث افزایش حقوق مطرح شود، قرار دادن رتبه بندی به صورت کامل و قرارگیری جا ماندگان می‌تواند تا حدود زیادی ارزشمند باشد. دولت باید با در نظر گرفتن شرایط تورم بتواند از افزایش بی‌رویه حقوق جلوگیری کند تا تورم بیش از اندازه باعث افزایش قیمت اجناس نشود.

کد خبر 463682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    افزایش بی رویه چیه چرا جلوی افزایش 1500درصدی ویا چهر رقمی تورم گرفته نشد باید حقوق برمبنای تورم افزایش داشته باشد چرا با این بهانه واهی کارمندان بخصوص معلمان نابود میکنید این بهانه ها تکراری است لطفا مانند میر کاظمی فکر نکنید این برنامه‌ها ی افزایش انقباضی وتورم انبساطی تا رها کنید معلمان نابود نکنید