رکود معاملاتی و توقف قیمت دلار در بازار ارز تهران

قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه درجا زد و قیمت طلا و سکه ریزش کرد.

به گزارش صدای بورس، قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه در تهران نوسان اندکی را ثبت کرد و در مقایسه با روز قبل رنج بود. به نظر می رسد ثبات قیمت دلار در هرات و عقب نشینی اسکناس آمریکایی در بازار سلیمانیه موجب شد که دلار سوخت کافی برای صعود یا نزول نداشته باشد.

از سوی دیگر ثبات نرخ حواله درهم نیز باعث شد نرخ دلار تهران امروز در همان محدوده روز گذشته درجا بزند. به عقیده بسیاری از فعالان ارزی بازار تهران، فضای حال حاضر معاملات ناشی از حضور پرقدرت نهاد بازارساز در معاملات ارزی است. این افراد بر این باورند که ترکیب تسهیل‌گری‌های صورت گرفته در فرآیند خرید ارز رسمی در کنار اجرای سیاست‌های بازدارنده سبب شده از حجم معاملات بازار آزاد کاسته شده و در نتیجه آرامشی نسبی در معاملات بازار برقرار شود.

توقف اعلام قیمت صرافی ملی

در سمت رسمی بازار امروز هم سایت صرافی ملی مانند روز گذشته قیمت جدید خرید و فروش دلار را اعلام نکرد. صرافی ملی در چند روز گذشته قیمت اعلام نکرده است. آخرین قیمت خرید دلار صرافی ملی که در دو سه روز اخیر اعلام شده بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۳ هزار و ۲۳۳ تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۳ هزار و ۵۶۷ تومان اعلام شد.

دلار متشکل در مرز ۳۴ هزار تومان

به گزارش اکو ایران,نرخ دلار متشکل امروز در کانال ۳۴ هزار تومان معامله شد. روز گذشته هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده در محدوده ۳۳ هزار و ۸۴۵ تومان به کار خود پایان داده بود.

نوسان محدود دلار توافقی

نرخ دلار توافقی هم ظهر امروز در مقایسه با قیمت بسته شده روز گذشته نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار امروز به صورت توافقی در زمان نوشتن این گزارش ۳۴ هزارو ۵۸۸ تومان معامله شد.

قیمت اونس طلا در بازار امروز بر روی ۱۷۷۱ دلار قرار گرفت که در مقایسه با دیروز ثابت بود.در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار کاهش یافت اما قیمت سکه ثابت ماند.

افت قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز برخلاف روز گذشته ریزش کرد. نرخ طلا امروز در محدوده یک میلیون و ۵۸۱ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت سکه امروز در مقایسه با روز قبل ریزش کرد. بازار سکه‌ دیروز شاهد جهش قابل توجه قیمت سکه بود. سکه بازان روز دوشنبه از نیمه کانال ۱۷ میلیون تومان عبور کردند.قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز در مقایسه با روز یکشنبه نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به یک قدمی ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه در بازار امروز ۳۱۹ هزار تومان کاهش را ثبت کرد و برروی ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

کد خبر 463675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =