۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
آرامش قبل از طوفان

بورس در وضعیت سکون و سکوت است، شرایطی که بیشتر شبیه به آرامش قبل از طوفان است. طوفانی که سمت و سوی درستی را نشان نمی‌دهد. نا امیدی از مصالحه در عرصه دیپلماسی، مشکلات سیاسی و اجتماعی داخلی، بودجه‌ای که با کسری به استقبال بودجه سال بعد می‌رود، افزایش قیمت دلار، تورم افسارگسیخته و عدم تصمیم گیری درست در خصوص نرخ حامل‌های انرژی و... همگی دست به دست همه داده‌اند که بازار را در یک سکوت مرگبار فروبرد.

به گزارش صدای بورس,این روزها، روزهای خوش گروه خودرویی به حساب می‌آید گروهی که حالا مدتی است که محصولاتشان را در بورس کالا و با افزایش قیمت بیش از ۲۰ تا ۸۰ درصدی نسبت به قیمت پایه کارخانه به فروش می‌رسانند.

این گروه امروز باز هم در صدر جدول ارزش معاملاتی بورس تهران قرار گرفت جایی که ارزش معاملات بورس به رقم ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسید سهم گروه خودرویی حوالی ۷۷۳ میلیارد تومان بود.

بازار امروز را گروه خودرویی با نمادهای خساپا و خودرو مثبت کردند. اما نماد های میدکو، شبندر و بوعلی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بازار را منفی کنند. در نقشه بازار تنها اوضاع گروه خودرویی سبز است و این روزها معاملات گروه خودرویی بر مدار رونق می‌چرخد.

از منظر تکنیکالی که به بازار نگاه کنیم این مثبت و منفی شدن‌های اخیر چیزی را عوض نخواهد کرد. حتی نوسانات هفته‌های پیش که بیش از ۴ تا ۵ هزار واحد بازار را مثبت و منفی می‌کرد کاری از پیش نمی‌برد چه برسد به این اعداد و ارقام کمتر از هزار واحد!

علاوه بر این، شایعه قطع گاز پتروشیمی‌ها و ترس قطع گاز صنایع بازار را حسابی کلافه کرده است. بازاری که ابهام پشت ابهام در آن در حال رشد است.

به گزارش اکو ایران,حال سکون و سکوت این روز های بازار بیشتر شبیه به آرامش قبل از طوفان است. طوفانی که سمت و سوی درستی را نشان نمی‌دهد. نا امیدی از مصالحه در عرصه دیپلماسی، مشکلات سیاسی و اجتماعی داخلی، بودجه‌ای که با کسری به استقبال بودجه سال بعد می‌رود، افزایش قیمت دلار، تورم افسارگسیخته و عدم تصمیم گیری درست در خصوص نرخ حامل‌های انرژی و... همگی دست به دست همه داده‌اند که بازار را در یک سکوت مرگبار فروبرد.

در چنین شرایطی علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده در جلسه غیر علنی مجلس و دولت، مسعود میرکاظمی اظهار کرد که سال آینده ۲۰ درصد به دستمزدها اضافه خواهد شد. همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در سال جاری تحقق پیدا کرده است.

خبر دیگری که در بازار خودرویی پیچیده رسیدن خودروهای خارجی تا دو هفته آینده به بنادر جنوبی کشور است و آن طور که خبرگزاری ها نوشته‌اند واردات این خودروها ظاهرا از کشور واسط عمان انجام خواهند شد. این خودروها محصول شرکت کیا هستند و ارزش عمده آنها در محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری تخمین زده شده است.

فردا پنجم دسامبر است و بازار های جهانی منتظر باز گشایی قیمت ها هستند تا واکنش تحریم نفتی اروپاییان بر علیه نفت روسیه به واسطه سقف خرید ۶۰ دلاری قیمت نفت را شاهد باشند. اگر چه کارشناسان به این موضوع اذعان دارند که قیمت ها در بازارهای جهانی پیش‌خور شده است اما باز هم تغییراتی در روز واقعه رخ خواهد داد و باید دید بازار سرمایه ایران روز کاری بعد را چگونه آغاز خواهد کرد و آیا نماگر بازار سرمایه توان عبور از این مقاومت قفل شده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی را پیدا می‌کند و یا این مقاومت است که پیروز میدان می‌شود و بازار را به سمت پائین هدایت می‌کند؟

کد خبر 463571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    بسیار جامع و حرفه ای تشکر