راه‌حل کاهش قیمت ارز از حوزه اقتصاد خارج شده است

عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران معتقد است: راه‌حل کاهش بهای ارز از حوزه اقتصاد خارج شده و کاهش قیمت ارز در شرایط فعلی کشور بدون گشایش سیاسی، غیرممکن است.

به گزارش صدای بورس، درحالی که بانک مرکزی از تلاش برای کاهش قیمت ارز سخن می‌گوید و آمارها از ۱۰ برابر شدن مقدار تقاضا نسبت به عرضه در سامانه نیما حکایت دارد، عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران معتقد است: بدون گشایش سیاسی، کاهش قیمت ارز در شرایط فعلی کشور غیرممکن است.

آرش علوی، عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران ضمن تاکید بر لزوم گشایش سیاسی برای کاهش قیمت ارز در کشور، گفت: اینکه در چه زمانی و تا چه مزانی بهای ارز افزایش پیدا کند، مشخص نیست؛ اما با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد ایران می‌توان پیش‌بینی کرد که بدون گشایش سیاسی، شاهد کاهش قیمت ارز نخواهیم بود.

به اعتقاد این فعال اقتصادی عدم دسترسی دولت به منابع ارزی و سیاست‌های پولی و مالی بانک مرکزی نشان می‌دهد که روند صعودی بهای ارز تداوم خواهد داشت و راهکار مقابله با افزایش قیمت ارز در مسائل سیاسی و اجتماعی نهفته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران,او در بخش دیگری از سخنان خود به روند صادرات در کشور اشاره و لغو پیمان‌سپاری ارزی مهم‌ترین موضوعی بود که به منظور تقویت صادرات غیرنفتی، مطرح کرد. به باور علوی تعهد ارزی ضربه سنگینی بر پیکر صادراتی که توسط بخش خصوصی واقعی انجام می‌شود، وارد کرده است و متاسفانه اصرار بی‌دلیل بانک مرکزی بر تدوام این سیاست اشتباه با این توجیه که قصد تامین ارز و نظارت بر دخل و خرج کشور در دوران سخت تحریم را دارد، صادرات در بسیاری از بخش‌ها را متوقف کرده است.

عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران تعهد ارزی را مانع فعالیت بخش خصوصی واقعی و صادرکنندگان به‌نام دانست و بر توقف برخوردهای قضائی و نظارتی با آنها در چارچوب پیمان‌سپاری ارزی تاکید کرد.

کد خبر 463539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =