درآمد ۲۶۰ هزار میلیارد ریالی «وبصادر»

بررسی عملکرد بانک صادرات ایران در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ را در این گزارش بخوانید.

به گزارش صدای بورس بانک صادرات ایران در ۸ ماهه ابتدای سال جاری، از محل اعطای تسهیلات نزدیک به ۲۶۰.۰۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. بانک صادرات که با نماد «وبصادر» و سرمایه حدود ۱۷۵.۳۵۴ میلیارد ریالی، از بانک‌های فعال در بازار سرمایه کشور است، در گزارشی که روی سامانه کدال سازمان بورس منتشر کرد، درآمد سرمایه‌گذاری‌هایش را در ۸ ماهه، حدود ۲۳.۹۰۷ میلیارد ریال، درآمد اوراق بدهی‌اش را بیش از ۴.۱۵۲ میلیارد ریال و درآمد کارمزد دریافتی را بالغ بر ۳۵.۴۵۱ میلیارد ریال اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، «وبصادر» در یک ماهه آبان، از محل اعطای تسهیلات حدود ۲۸.۵۷۹ میلیارد ریال و از محل دریافت کارمزد نزدیک به ۷.۸۲۷ میلیارد ریال درآمد در حساب‌های خود منظور کرده است. در عین حال در بین تسهیلات اعطایی، عقد مرابحه بیشترین درآمدزایی را با مبلغی بالغ بر ۱۰۰.۸۳۳ میلیارد ریال برای بانک صادرات به همراه داشته و پس از آن عقد خرید دین با درآمدزایی حدود ۴۸.۶۵۱ میلیارد ریالی و فروش اقساطی با درآمدزایی نزدیک به ۴۵.۲۵۳ میلیارد ریالی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بر این اساس، بانک صادرات ایران در ۸ ماهه ابتدای سال جاری و در حالی که مانده سپرده‌های آن در پایان این دوره بیش از ۴.۸۴۵.۸۸۴ میلیارد ریال بوده است، نزدیک به ۲۱۹.۸۷۰ میلیارد ریال به سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود سود پرداخت کرده است.

مشارکت «وبصادر» در احیای بزرگترین واحد تولیدی
در همین حال عضو هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: شرکت واگن پارس به عنوان بزرگترین واحد تولید واگن کشور با همکاری بانک صادرات ایران دوباره در ریل سودآوری قرار گرفت و موفق به افزایش ١٠٠ درصدی حجم فروش شد. امیر یوسفیان تأکید کرد: شرکت واگن پارس با توجه به ظرفیت‌های مطلوب تولیدی، سال‌ها در شرایط نامناسبی از نظر حجم تولید، اشتغال و سودآوری قرار داشت که بانک صادرات ایران پس از انتقال سهام این شرکت به گروه مپنا و انتصاب مدیران جدید، با پرداخت بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای احیای این واحد تولیدی کمک شایانی کرد.
وی با بیان اینکه حمایت بانک صادرات ایران از این واحد تولیدی در صنعت ریلی کشور با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای آن انجام شده است، افزود: با وجود مشکلات متعدد شرکت‌ها در شرایط کنونی، بانک صادرات ایران همچنان حمایت از تولید داخلی را در دستور کار دارد. در همین راستا حمایت بانک موجب شد تا شرایط شرکت واگن پارس در سال گذشته بهبود یافته و با رشد تقریباً ١٠٠ درصدی حجم تولید، میزان فروش سالانه این شرکت از ١٠ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و از یک واحد زیان‌ده به یک واحد سودآور و فعال تبدیل شود.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۷۱

کد خبر 463442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =